Welk ras vind jij nou echt lelijk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:39

Supertje schreef:
Een ras wat ik echt niet mooi vind is een Akhal Teke (geloof dat je het zo schrijft?) Net hazewindhonden...


Hahaha, je was me net voor, ben het helemaal met je eens! *LOL*

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:15

Ik vind ijslanders uitvergrote shetlanders, vind ze echt lelijk!! Ook paarden met ramskoppen vind ik lelijken! Dravers vind ik ook overigens ook erg lelijk...

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:46

Ik vind Fjorden echt afschuwelijk!
En bovendien lijken ze allemaal op elkaar,
je kan je eige pony dan niet eens herkenne.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:58

Ik hou niet zo van:
Tinkers,
Shires,
Tuigpaarden.

Even voor de duidelijkheid... dit zijn gewoon rassen waar ik niets mee heb... ik zou ze zelf voor geen goud willen hebben, maar een ander weer wel.

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:39

hoi,
ik persoonlijk vind geen een ras "lelijk" , ....ieder ras heeft zijn eigen identieke uiterlijkheden, qualiteiten en charmes ,.... ik waardeer nu ik er over nadenk eigenlijk wel meerdere bijzonderheden in verscheidene rassen ........
En ik waardeer het/elk "dier" in het bijzonder!!!!!!!!!......
gr,sas.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:33

Ik vind geen enkel ras lelijk, maar er zijn wel bepaalde rassen die ik gewoon voor mezelf niet zou nemen. Zo zou een Fjord of een Haflinger niet bij mij passen, ik hou van wat fijne paarden met pit. Alhoewel ik laatst in de vakantie een paar weken op een haflinger van een stalgenootje heb gereden, die ik wel weer èrg leuk vind, maar voor mezelf wil ik toch wat fijners.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:34

Ik vind geen enkel ras lelijk, maar er zijn wel bepaalde rassen die ik gewoon voor mezelf niet zou nemen. Zo zou een Fjord of een Haflinger niet bij mij passen, ik hou van wat fijne paarden met pit. Alhoewel ik laatst in de vakantie een paar weken op een haflinger van een stalgenootje heb gereden, die ik wel weer èrg leuk vind, maar voor mezelf wil ik toch wat fijners. De meeste Tinkers en andere grove rassen trekken mij ook niet zo, alhoewel daar ook weer erg leuke exemplaren tussen zitten.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:39

Echt lelijk vind ik volgens mij geen 1 ras, doe niet aan discrimineren Tong uitsteken
Wat ik eigenlijk een leuk ras van lelijkheid vind is een muildier, die vind ik zooo grappig Haha!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:29

tjah ik ben wat dat betreft kieskeurig
Ik hou niet van fjorde, tinkers, arabieren zijn te iel, haflingers, tuiger, zo kan ik wel ff door gaan... En btw ik heb het absoluut niet op slomen paarden met een logge uitstraling.. Een paard moet temprament hebben en een mooi extrieur. Een KWPN vind ik zo standaart paard wat iedereen heeft...
Ik hou van barokke paarden met behang en ruime gangen en een mooi kopie dus egen ramshoofd...
Nou uhhh ben denk wat zeikerig maar ja kan er niks aan doen...
En het belangrijkste vin ik dat elk paard een goed tehuis heeft Haha!
En dan nog iets dit is mijn mening dus wil niemand afkraken hoor!!!!!!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:31

Ik vindt Friezen dus echt geen r**t aan.. Er zitten ook zeker wel mooie tussen maar dat zijn dan ook zeker wel de uitzonderingen.
Ze zijn allemaal 'hetzelfde'. Allemaal zijn ze zwart of iets wat daar op lijkt Haha!, allemaal sokken, allemaal stevig.. neuh..
Maar.. zoals ik al zei zijn er wel uitzonderingen

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:10

Naira schreef:
Ik hou niet van grove KWPN-ers, precies zoals Ann zegt: sommige rassen hebben misschien beperkingen qua gangen maar ik ken genoeg Tinkers die *vele* malen prettiger en soepeler rijden dan sommige KWPN-ers...bovendien zien ze (deze kwpn-ers dus Knipoog ) er soms een beetje lomp uit....(dit slaat waarschijnlijk nergens op en is ook meer een gevoel: een slank paard kan er soms voor mij gevoel *veel* lomper uitzien dan een Belgisch trekpaard, terwijl de hele wereld er dan anders over denkt...ik ben gewoon gek Haha! )


Volgens mij is het niet de bedoeling om in de verdedeging te gaan.....ieder zijn mening!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:51

ik vind op zich geen enkel paardenras lelijk,maar heel smal gebouwde paarden en paarden met ramshoofden vind ik toch wel errug lelijk.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:36

Mijn mening:
Bekijk het per paard
Je mooie Arabieren, KWPN-ers, Tinkers, Fjorden, Haflingers, Friezen enz enz
Maar je hebt ook , naar mijn idee, niet ogende (lelijk vind ik dan ook weer zo'n groot woord): Arabieren, KWPN-ers, Tinkers, Fjorden, Haflingers, Friezen enz enz

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:01

daar ben ik het mee eens..
Kijk maareens :
dit is een knapstrupper:

Afbeelding

en dit ook:
Afbeelding

en dit ook:
Afbeelding

het paard op de eerste foto vind ik echt lelijk maar de andere foto's niet.
ieder ras heeft zn lelijke en zn mooie ertussen zitten.

Ik hou ook absoluut niet van tinkers, maar soms zie ik hier van die showfoto's en dan moet ik toch best even slikken Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:25

plagom schreef:
daar ben ik het mee eens..
Kijk maareens :
dit is een knapstrupper:

Afbeelding

en dit ook:
Afbeelding

en dit ook:
Afbeelding

het paard op de eerste foto vind ik echt lelijk maar de andere foto's niet.
ieder ras heeft zn lelijke en zn mooie ertussen zitten.

Ik hou ook absoluut niet van tinkers, maar soms zie ik hier van die showfoto's en dan moet ik toch best even slikken Bloos!


De vorm van de eerste vind ik wel mooi, de kleur niet.
De tweede vind ik mwoaaaah... gaat wel, zou hem nooit kopen
De derde (en dan vooral de kleur: cremello) vind ik afschuwelijk!

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:23

Ik hou niet zo van Tinkers, Belgen en Tuigers. Ze moeten niet te stevig zijn, maar ook niet te teer.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:25

Overal zitten wel mooie en lelijke tussen. Maar moet ik toch echt voor een ras kiezen dan ga ik zeker weten voor de Akhal Teke, niets voor mij, al zijn de kleuren meestal wel weer heel mooi. Van de meeste rassen vind ik schimmels lelijk, maar dan ga ik echt op de kleur af, want bouw kan natuurlijk wel mooi zijn. Echt witte paarden daarentegen trekken me juist wel weer.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:31

Laat iedereen die mijn tinker ziet nou zeggen: Ik hou niet van tinker: maarre die van jou is wel helemaal geweldig! Verward

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:42

plagom schreef:
daar ben ik het mee eens..
Kijk maareens :
dit is een knapstrupper:

Afbeelding

en dit ook:
Afbeelding

en dit ook:
Afbeelding

het paard op de eerste foto vind ik echt lelijk maar de andere foto's niet.
ieder ras heeft zn lelijke en zn mooie ertussen zitten.

Ik hou ook absoluut niet van tinkers, maar soms zie ik hier van die showfoto's en dan moet ik toch best even slikken Bloos!




Het tweede paard is overigens 1/2 Andalusier en 1/2 knabs. dus eigenlijk een kruising, gedaan om het ras te veredelen, dus je kan niet echt zeggen dat die 2e een Knabs is

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:51

Sommige paarden zijn mooi van lelijkheid. Ik vind bijvoorbeeld die schimmel helemaal niet mooi, maar dat maakt hem/ haar juist weer zo schattig. Lelijke paarden zijn aandoenlijk; vooral omdat je weet dat lelijk en mooi onder paarden helemaal niet van belang is Lachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:39

Ik vind die tweede geweldig! Die manen/ voorpluk, dat hoofdje... WOW! Wow! Maar ja, dat was wel te verwachten, aangezien ik een andalusier heb gehad.

Ik ben gek op elegantere paardjes en dan maakt de kleur niet zoveel uit. Alleen bont trekt me niet zo.
Ook paarden met grote (rams) hoofden trekken me niet zo aan.

Ik ken een grote bonte merrie, grote oren, groot hoofd... als ik daarop zit denk ik altijd: jij bent echt een hele grote ezel. Haha! Maar ze is best lief hoor. Ach gut

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:46

Akhal Téké vindt ik echt lelijk qua bouw.

Tinkers vindt ik gewoon niet leuk. Sorry liefhebbers. Tong uitsteken
Ik vond ze al niet leuk, maar sinds we er een op stal hebben vind ik ze nog minder leuk. Nee nooit een tinker voor mij.

Haflingers en Fjorden trekken me gewoon niet. Ik hou van bloedpaarden.

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:06

Tuigers en tinkers

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:24

fjorden, tuigpaarden die als rijpaard worden "misbruikt", en dikke stevige KWPN-ers met korte beentjes Lachen

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:33

het is maar goed dat iedereen zijn eigen smaak heeft qua uiterlijk/type/kleur/ras/enz van een paard.
wat zou het anders een dooie boel zijn.
en idd ieder paard heeft wel "iets", wat dat is tja dat is ieder voor zich!