Ik denk dat dat niet uitmaakt welke van de 3... en dan heb ik het over je lengte en gewicht... Ze passen alle 3.. Ik zou alleen nu gaan kijken naar het karakter wat je zoekt en welke ambities je met het paard hebt..
Ligt er denk ik ook aan wat je er mee wilt gaan doen Voor buitenritjes heb je een ander paard 'nodig' dan een paard waar je minimaal Z2 mee wilt gaan rijden.
Ook is de maat belangrijk, je bent niet zo groot, dus een grote tinker/fries lijkt me ongeschikt voor je. Qua gewicht kun je alle paarden prima hebben...
ik denk dat je lengte en gewicht bij alle rassen wel kan, je moet gewoon goed bedenken wat je met je paardje wilt gaan doen, maar ook goed gaan kijken wat voor een ruiter je bent en daarbij een geschikt paardje gaan zoeken. ras maakt in dit geval natuurlijk niet zoveel uit. paard moet bij je passen.
ik deel volledig de mening van manonjitske, het gaat om de klik, niet het ras...
MusicIsLife
Geplaatst: 03-05-11 10:27
heey dat maakt niet zoveel uit ga anders is googlen of op marktplaats kijken misch vind je wel een heel ander soort ras die net zo leuk is suc6
quartel
Geplaatst: 03-05-11 10:29
voor mij maakte het ras ook niet uit.....zelfs naar de manier waarop er mee gereden was daar keek in niet naar. Mijn oog viel toevallig op een quarter......later bleek dat ik geen betere keus had kunnen maken. Ik voel me de wereld te rijk met mijn mannetje Ik moest alleen wel zelf even omscholen naar het western rijden