prijs trekpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen110

prijs trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 15:32

Als de toekomst er een beetje rooskleurig uit ziet voor ons (we zijn bezig met een huis met grond erbij) zou ik graag een trekpaard willen kopen.
Op dit moment kan ik haar er niet bij onderhouden (sta nu op een pensionstal en dat word me te duur)
Ik heb er al 1tje op het oog en ik zou graag van de kenners willen weten hoe veel ik voor zo'n paard zou moeten geven.
Het is een merrie van 6 jaar oud.
Ze is nog helemaal groen, kan een beetje aan een halster mee lopen maar dat was het dan ook wel.
Waarschijnlijk is ze op dit moment drachtig.
Het meiske is alleen echt brood en brood mager!
Alle ribben zijn te voelen (door haar dikke vacht zie je ze nu niet) ruggegraag en heupbeenderen steken helemaal uit en ze struikelt over haar achter hoeven.(deze zijn veels te lang)
Ik ben laast nog even een keer bij haar wezen kijken en ze had water, staat op een grote wei en er lag ook wat hooiachtig spul. Dus waarom ze nu zo mager is is niet helemaal duidelijk. (wormen?)
Wat zouden jullie de eigenaar bieden?

Angelke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:14

Hey,
tof dat je een trekpaard wil kopen.
In april heb ik Mijn trekpaard Rozalinde een jaar.
Ze is nu 7 jaar en was ook niet beleerd. Wij hebben 1100 euro aan haar gegeven.
Ze is een echte topper en ze presenteerd haar mooi.
Ondertussen loppt ze in de koets en wordt ze ook getraind onder zadel.
Dit seizoen gaan we starten met wedstrijden.

M_I_K_A

Re: prijs trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:21

Leuk dat je ook een trekpaard wil kopen! Ik ga er ook 1 kopen. Een merrie van 1,5 jaar. Ook alleen halstermak. Voor haar vragen ze 800 euro. (ze is niet ingeschreven in het stamboek). Die merrie die jij op het oog hebt wel? Ik denk dat je voor haar rond de 1000 euro moet gaan zitten. Ze is natuurlijk in een vrij slechte conditie(als ik het goed op maak uit je verhaal). En vind je het leuk dat ze misschien drachtig is of juist niet?

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 09:07

Er is nog niks zeker hoor...
Eerst afwachten of het huis door gaat en dan nog kijken voor hoeveel ze weg mag.
Maar als het gaat zoals we graag zouden willen loopt ze straks bij ons in de wei :D
Moet zeggen dat ik 1000 euro nog wel veel voor haar vind... het eerste wat ik moet doen is de da en hoefsmid laten komen... (weet dat de huidige eigenaar daar natuurlijk geen boodschap aan heeft) maar hier wil ik zelf wel rekening mee houden.
Dat ze drachtig is is voor haar een geluk, anders was ze al bij de slager geweest.
Maar voor haar eigen lichaam/gezondheid was het beter geweest als ze eerst alleen voor zichzelf hoefde te zorgen, ze mag er wel 200 kilo bij hebben.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 09:38

Voor een veulen betaald je rond de € 600,-/ € 800,-. € 1000,- lijkt mij een hele mooie prijs voor dit paard.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 09:41

Heeft ze papieren? Dat scheelt nl behoorlijk....
En van wie is ze drachtig?

Ik denk dat 1000 euro idd een redelijke prijs is voor dit paard. Succes!

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 09:50

Hmm zo zie je maar dat het verstandig is om het even aan de kenners te vragen.
Anders zat ik echt veel te laag met de prijs!
Dat kan ik altijd nog proberen maar dan moet ik mijn maximale bedrag iets omhoog schroeven

Volgens mij zitten er geen papieren bij...dit weet ik niet zeker
Ik wil nog niet dat de eigenaar weet dat ik belangstelling heb en kan dus niet te veel informatie vragen. (stel je voor dat het allemaal niet door gaat, dan was ik weer veel te vroeg bezig met dingen, eerst alles maar eens afwachten)
Vorig jaar was ze drachtig van een tinker, volgens mij zit er nu wel een belg op.... maar ook geen idee welke.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:15

Even inbreken hoor....

Ik denk namelijk dat 1000eu voor een trekpaard van 6jaar dat nog helemaal groen is echt iets teveel geld is. De trekpaarden zijn op t moment niet zoveel waard!
Op de markt in Hedel stonden paarden (even daar gelaten of dit goeie of slechte zijn) die echt wel een eind onder die prijs zaten.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:19

Dan nog de vraag of dit wel verstandig is als je de oorzaak niet weet van haar mager zijn.. misschien heeft ze wel iets heftigs onder de leden.. Heb je geen foto van haar? ik vind 1000,- euro voor een te magere merrie die struikeld over dr eigen achterbenen, geen papier heeft en totaal niks kan, best veel geld..

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:40

Bij dat soort paarden is het altijd maar net wat een gek er voor geven wilt, maar onthoud de markt ligt echt op zn kont.. ga eens op de markt kijken.. voor 500 heb je daar ook wel een paard en die zien er ws niet minder uit als wat je nu op het oog hebt. dus bied niet gelijk teveel!!

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 18:39

Ik vond 1000 ook wel veel, maar ik heb zelf echt geen verstand van de prijzen van een trekpaard.
Vandaar maar even dit topic zodat ik me een beetje kan orienteren.
Ik zat zelf eerder aan de helft te denken... kan het altijd proberen.
Op marktplaats lopen de prijzen ook erg uit een.
Ik heb helaas geen foto van haar gemaakt toen ik er was.
Het struikelen komt echt door te lange hoeven, en waarom ze mager is weet ik helaas niet, dus dat zou ook onderzocht moeten worden.
Als het door gaat begin ik gewoon laag, hoger kan altijd nog.
Ik zorg dan wel dat ik een maximum in mijn hoofd heb waar ik gewoon niet over heen mag.
Het moet voor mij ook leuk blijven, voor 1000 kan ik misschien best een ander paard kopen wat alles al kent en gezond is.
Maar ik wil haar zo graag helpen!! haha (dat mag eigenaar echt niet weten :o ) voor sommige paarden heb je direct een zwak!! :(:)

NILO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:05

Hey misschien cru gezegd maar dit is slachtprijs (0.8eur/kg) dus max 550eur en iets voor het veulen, dus max 750eur. Daar hebben wij een goede, gezonde merrie met goede papieren voor gekocht!

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 10:07

dankje nilo!

slachtprijs hadden wij het ook over, we wisten alleen nog niet hoeveel dat nu was.
we gaan het mocht het zo ver komen gewoon voor slachtprijs proberen, en dan zien we wel verder.

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 10:17

ik hoop echt dat het allemaal door gaat, het is zo'n schat!
het lijkt me ook geweldig om op zo'n reus te rijden :j

en ik gun haar gewoon echt een goed leven, met vriendjes en een volle buik :D

IljaenUzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:40

Als je de DA, en de hoefsmid erbij haald, dan mischien ook even de tandarts, die kan je mischien de oorzaak van haar gewicht verheugen. Maar als je hetvmij vraagt zou ik Zo'n 750- 800 euro bieden. Suc6 ermee

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 18:38

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:42

Hmmmm 1000 euro voor deze merrie vind ik erg veel geld.

Ze is al 6, kent niks, zwabbert met de achterbenen en is ook nog eens broodmager.

Als ik zo'n paard op stal had staan en iemand bood me 500 euro dan ging er een grote strik om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:55

jeetje, het is wel heel erg met die merrie gesteld... vreselijk.. die kan wel wat liefde (en eten) gebruiken.. Hoe halen ze het in hun hoofd om zo een merrie te laten dekken... :n

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:10

TS,Koop je de merrie drachtig,of straks zonder veulen ??
Je schreef dat haar zwangerschap haar redding is,anders was ze naar
de slager gegaan....dus niet meer bieden dan de slachtprijs zou ik zeggen.
En hoe banketstaaf dit ook klinkt,er zit niet veel vlees op dit paard,dus lage prijs !
Als je haar drachtig koopt zou ik tot 750 euro gaan.
Denk wel goed na over de risico's,het veulen zal veel
van haar vragen en ze is al zo mager.....!
Wil er nog bijzeggen dat het geweldig van je is dat je dit paard
graag een beter leven wilt geven .

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 12:24

Het ligt er een beetje aan wanneer wij meer weten over het huis, en wanneer we er (als het door gaat) in zouden kunnen. (ik kan niet wachten!!! haha)

Als het veulen dan nog bij haar moet blijven wil ik ze allebei wel kopen....
Maar dan moet ik mezelf wel inprenten dat het veulen niet kan blijven....
Mocht het zo zijn dat het veulen er dan af kan dan hoef ik hem er niet perse bij...maar wat gebeurd er dan met de baby???
Dus denk dat het er haast wel 2 gaan worden :D haha

Dan zorg ik liever dat ze allebei eerst sterk kunnen worden en dan kan ik altijd het veulen nog verkopen aan een goed adresje
Maar het gaat bij deze boer allemaal erg snel, veulen er uit, volgende er al weer in...
dus straks heb ik er 3 _O-
Haha daar gaan we maar niet van uit ;)

Dit paard heeft me vanaf de dag dat ik haar zag al bezig gehouden, zo dun, maar elk jaar weer een veulen.
Ze stond in een merriegroep en kreeg hier niet de kans om te eten, dus stiekem elke keer bulten hooi voor haar gemaakt...maar ook hier werd ze keer op keer weg gejaagd, was nat van het zweet.

nu staat ze alleen op een wei, ook lange niet ideaal maar ze kan rustig eten.
want ik moet eerlijk zeggen dat het me echt 100% mee viel dat ze hooi en water heeft.
tja erg dat je dat zo moet zeggen he! is toch de normaalste zaak van de wereld?!

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:43

Wij hebben in de herfst van vorig jaar een 6 jarige trekpaard merrie gekocht, ze inmiddels bijna 7 jaar oud. Zij kon ook nog niks en daar hebben we 570 euro voor betaald. Met stamboekpapieren erbij.
Ik zal echt niet meer dan 500 euro betalen voor haar. Veel succes!

BrigitteB61

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:55

Marleen, mijn eerste reactie zou zijn de dierenbescherming er op af te sturen... jeetje wat is ze mager.
Ik heb mijn Shire gekocht voor 1200 Euro omdat ze mager was (wel met papieren en beleerd voor zowel voor de kar als onder het zadel). Ik zou voor dit paard niet meer dan 500 euro over hebben omdat je zeker nog zo veel gaat uitgeven aan tandarts, dierenarts, smid en heel veel voer en supplementen.

Ik vind het super dat je haar een beter leven wilt gaan geven en ik hoop voor de merrie dat het doorgaat
sterkte ermee

vlinder91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:46

marleen110 schreef:
Het ligt er een beetje aan wanneer wij meer weten over het huis, en wanneer we er (als het door gaat) in zouden kunnen. (ik kan niet wachten!!! haha)

Als het veulen dan nog bij haar moet blijven wil ik ze allebei wel kopen....
Maar dan moet ik mezelf wel inprenten dat het veulen niet kan blijven....
Mocht het zo zijn dat het veulen er dan af kan dan hoef ik hem er niet perse bij...maar wat gebeurd er dan met de baby???
Dus denk dat het er haast wel 2 gaan worden :D haha

Dan zorg ik liever dat ze allebei eerst sterk kunnen worden en dan kan ik altijd het veulen nog verkopen aan een goed adresje
Maar het gaat bij deze boer allemaal erg snel, veulen er uit, volgende er al weer in...
dus straks heb ik er 3 _O-
Haha daar gaan we maar niet van uit ;)

Dit paard heeft me vanaf de dag dat ik haar zag al bezig gehouden, zo dun, maar elk jaar weer een veulen.
Ze stond in een merriegroep en kreeg hier niet de kans om te eten, dus stiekem elke keer bulten hooi voor haar gemaakt...maar ook hier werd ze keer op keer weg gejaagd, was nat van het zweet.

nu staat ze alleen op een wei, ook lange niet ideaal maar ze kan rustig eten.
want ik moet eerlijk zeggen dat het me echt 100% mee viel dat ze hooi en water heeft.
tja erg dat je dat zo moet zeggen he! is toch de normaalste zaak van de wereld?!

Die boer is dus eigenlijk een broodfokker? :P Ik denk dat het paard het inderdaad beter bij jou heeft als bij die boer!
Veel succes ermee, ik hoop dat het paard bij jou een mooi huisje krijgt en dat je haar voor niet teveel kan kopen. :)