(arabier) Amateurkeuring bunschoten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:59

Samantha, ik ben blij dat Farilla weer goed gaat. Het zag er inderdaad heel naar uit door dat bloed op haar witte vacht. Is ze al eens eerder met haar neus door een ruit gegaan dan? Ze hadden denk ik op stal Groenendaal toch beter die ruiten van plexi-glas kunnen maken....zowiezo...er kan altijd een paard een mep of bok geven en glas is gewoon gevaarlijk!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:44

Allemaal gefeliciteerd met de behaalde resultaten!!!! Goed hoor OK dan!

Hazzebaz, beterschap met je paardje!

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:14

Samantha, gelukkig gaat het weer goed met Farilla. Ik ga ervan uit dat niemand je het kwalijk neemt als je onder die omstandigheden wat bot reageerd. Het is voor omstanders al een schok als zoiets gebeurt laat staan als het je eigen paard is.
Ik ben blij dat het redelijk goed is afgelopen.

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:11

hoi,
Allemaaaaal gefeliiiiii !!! OK dan! super gedaan!! *LOL*
Samantha sterkte en fijn dat het meevalt , al krijg je in de 1e instantie lijkt mij een letterlijke hart verzakking..... Ach gut...
gr,sas.

judith661
Berichten: 135
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hendrik ido ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:27

Sterkte Samantha,
wat is het volgende evenement waar al de arab bokkers zich verzamelen? Ik weet dat er Aken is en wanneer is de Arabissimo?
Gaan er nog bokkers heen?

Groetjes Judith

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:37

Alexis en Ellen gaan 18 en 19 okt. naar de Arabissimo.
Maar eerst nog naar Aken. Dé show van het jaar !!!!!!!

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:36

He allemaal gefeliciteerd, leuke verslagen zeg!!

Ook de halfzus van Bas Cheyenne, genaamd Basciz Nirvana is in de prijzen gevallen!!!
Wij hebben nl. meegedaan in de western beginners.
Pleasure werden we 2de
Horsemanship 1ste
Trail 3de, de moeder van Nirvana genaamd Priscilla werd met Marjolein hierin 4de!
Reining 2de

Door deze resultaten werden we uiteindelijk ook nog eens ALLROUND kampioen beginners!!! tof he!!

Vorig jaar was dit Bon Jovi, ook een Basgier nakomeling, het zit dus vast in de genen!!!

G.Basgier bedankt!!
Laatst bijgewerkt door CounTree op 14-09-03 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

judith661
Berichten: 135
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hendrik ido ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:37

hmhmh ik twijfel nog zit allemaal erg dicht op elkaar Haha!
Moet ook nog tijd hebben om te oefenen, altijd hard nodig
Ik ga eens het avs-blad erop nasnuffelen welke onderdelen ik eventueel zou kunnen doen.

Groetjes Judith

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:44

Hebben jullie trouwens TARZAN nog gezien in de liberty??? Die was gaaf zeg!!! Tarzan in streepdesign en een begeleider in een Tarzan outfit met botje door zijn neus (ha, ha) Helemaal te gek!! Wat een verschijning.

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:35

Ow Samantha... Toch niet weer die Farilla... de arme meid! Zorg maar goed voor haar (niet dat ik daaraan twijfel!). Wat heeft dat beesje toch met ruiten?!
Nogmaals allemaal hartelijk gefeliciteerd! Franca, wat stond Yennie er schitterend op zeg... idd jammer dat het showhalstertje niet paste... was er niemand die zo vriendelijk was om je dit te lenen?! Spijtig!
Riccardo, wat is Shaat toch moooooi!!! Echt van harte gefeliciteerd met je reservekampioenstitel ook... you deserved it! Andere bokkertjes: ook gefeliciteerd... spijtig dat het voor mij zo ver is, anders was ik zeker komen supporteren!

Emx

Emx

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:44

Franca schreef:
Samantha, ik ben blij dat Farilla weer goed gaat. Het zag er inderdaad heel naar uit door dat bloed op haar witte vacht. Is ze al eens eerder met haar neus door een ruit gegaan dan? Ze hadden denk ik op stal Groenendaal toch beter die ruiten van plexi-glas kunnen maken....zowiezo...er kan altijd een paard een mep of bok geven en glas is gewoon gevaarlijk!


ja inderdaad gelukkig dat het beter gaat want het zag er toch effe heel eng uit. ik schrok wel heel erg (stonden er nog geen 3 meter vanaf)
Vond wel dat yen zich goed gedragen had voor de 1e keer Haha!
nu met het zweepje gaan oefenen he fran Knipoog
was idd wel heel moe gisteravond was nog effe bij omar gaan kijken met anneomie Haha! was ook erg leuk !!
maar kreeg heel erg hoofdpijn en eindenlijk thuis om 19.00 en dacht ga wel effe liggen dan en ben nie meer opgestaan tot de wekker weer ging om 07.30 was vergete uit te Zette
maar wel lekker lang geslapen dus hahaha
leuke pics Cheese! trouwens franca!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:09

CounTree schreef:
He allemaal gefeliciteerd, leuke verslagen zeg!!

Ook de halfzus van Bas Cheyenne, genaamd Basciz Nirvana is in de prijzen gevallen!!!
Wij hebben nl. meegedaan in de western beginners.
Pleasure werden we 2de
Horsemanship 1ste
Trail 3de, de moeder van Nirvana genaamd Priscilla werd met Marjolein hierin 4de!
Reining 2de

Door deze resultaten werden we uiteindelijk ook nog eens ALLROUND kampioen beginners!!! tof he!!

Vorig jaar was dit Bon Jovi, ook een Basgier nakomeling, het zit dus vast in de genen!!!

G.Basgier bedankt!!


Ik had het je al gemaild, maar nogmaals gefeliciteerd!!! Echt super goed en er zit duidelijk wat sporttalent in de genen van Basgier *LOL* Kijken hoever Cheyenne gaat komen, maar de jury voorspelde al een fijn rijpaard in haar, dus dat is OK dan!

Ik heb Tarzan ook gezien.....de hengst was Menzannab Najib (als ik het goed schrijf) en dat is echt een prachtig beest. Leuke verschijning en errug origineel!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:11

Emme schreef:
Nogmaals allemaal hartelijk gefeliciteerd! Franca, wat stond Yennie er schitterend op zeg... idd jammer dat het showhalstertje niet paste... was er niemand die zo vriendelijk was om je dit te lenen?! Spijtig!

Emx


Het showhalster zou ik al lenen van Horseranch, maar helaas heeft Yen er een te breed hoofd voor.... Haha! Ik vond het zwarte touwhalster een prima alternatief en ook wel chique. Bovendien is Cheyenne dat altijd al gewend geweest, dus voor haar vertrouwen ook beter...zeker nu ze zo nerveus werd *LOL*

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:55

Meiden, bedankt voor jullie lieve woorden en steunbetuigingen. Vandaag weer bij haar geweest en gelukkig komt het allemaal weer goed.

Ja,Franca, ze is vorig jaar ook met dr hoofd door een ruit gegaan, vandaar de paniekreactie. Die keer was een stuk ernstiger dan nu gelukkig, ze heeft toen 6 wkn op Utrecht doorgebracht en is daar 2 x aan dr oog geopereerd.

Gelukkig staat ze nu weer veilig en wel op stal......

Vind het wel jammer dat door dit ongeval ook Estada ( bruine merrie met veulen) en Hacedor ( donkere schimmelhengst) die ook in de Liberty liepen, niet geplaatst geworden zijn.

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:57

Hacedor en ik gaan ook naar de arabissimo, en het was de bedoeling dat Farilla ook mee zou gaan.

Eerst maar ff anfwachten hoe het vberder verloopt, maar Hazzie zal er zijn!!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:02

Zeker jammer van de plaatsing van je andere paarden. Hacedor was errrug indrukwekkend tijdens de liberty! En Estada heeft een hele lieve uitstraling, mooi veulen ook.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:34

Wanneer is de arabissimo eigenlijk? En waar is dat? en wat is daar allemaal te doen? Zo, dat waren mijn vragen ook weer Haha!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:38

Dat paard van die tarzan was Menzannab Najm. Deze hengst komt uit een merrie die wij in ons bezit hebben = Rimanche.
Menzannab is prachtig, behaalde in Tilburg een eerste plaats. Je snapt dat wij ook trots zijn en vooral Rimanche (die op dit moment een veulentje verwacht van Nadir I).

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:05

Youko schreef:
Khassey Omar, zit ook op Bokt dacht ik...Verward


Nee dat ben ik Haha! Omar Romeo Boy heet mijn arabier Schijnheilig Ik weet nog welk paard dat was want zag hem zaterdagmiddag in de dressuur rijden met een dekje met Omar erop.. ik was al verbaast dat hij ook Omar heette Verward Zijn volledige naam is dus Khassey Omar!

Hoe gaat het nu met je paard Hazzebaz Verward Ik ben me echt doodgeschrokken... het gebeurde een paar meter van ons vandaan.. Ik hoop dat je een beetje van de schrik bent bekomen en alles goed gaat met je paard.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:28

Emme schreef:
Ow Samantha... Toch niet weer die Farilla... de arme meid! Zorg maar goed voor haar (niet dat ik daaraan twijfel!). Wat heeft dat beesje toch met ruiten?!


Was dit niet de eerste keer dan??? Maar hoe gebeurde dit nou eigenlijk. Stond nl net buiten toen het gebeurde. Schopte ze nu naar achter of zo???
Gelukkig is het uiteindelijk goed afgelopen Schijnheilig.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:31

oh sorry lees net zelf alweer het antwoord. Was dus al verteld.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:34

Wat een pechvogel die Farilla, veel beterschap! Lovers De paarden zagen er allemaal prachtig uit, echt super. Gefeliciteerd Riccardo met Shatia! Volgend jaar ben ik erbij!

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:40

horseranch schreef:
Dat paard van die tarzan was Menzannab Najm. Deze hengst komt uit een merrie die wij in ons bezit hebben = Rimanche.
Menzannab is prachtig, behaalde in Tilburg een eerste plaats. Je snapt dat wij ook trots zijn en vooral Rimanche (die op dit moment een veulentje verwacht van Nadir I).


Oh heette hij niet Tarzan. Ha ha. Heeft Jan Calis mij in verwarring gebracht. En ik maar denken goh wat toepasselijk Paard Tarzan en tarzan outfit . Ik heb ook maar een heel klein stukje gezien en dat was de einduitslag. Nou je mag zeker trots zijn dat je de eigenaar bent van de moeder van dit paard. Hebben jullie Menzannab Najm ook gefokt? Moet ze binnenkort nog een veulentje krijgen??? Ben zeer benieuwd!

Daraxo

Berichten: 129
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:07

Hoi,

Ik had ook meegedaan met Daraxo in de ruinenrubriek.
Ik was 5e van de 5 geworden,dat hinderde mij echt nie!
Vond het wel allemaal vet te gek!
Zag Franca en haar paardje ook lopen,op het erf.
Daraxo zijn rug was te diep en hals te lang,
hij had wel een goeie gang!Naar mijn mening liep
ontzettend mooi,ik weet niet of jullie hem hebben gezien.
Hij had ook een arabisch hoofd,
maar van zijn rug ja,hij is toch overbouwd,zijn moeder
had het ook,wat doe je aan zoiets.
Ik vind het zeker wel een geslaagde dag!

groetjes Petra Lachen

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 22:18

het gaat ook niet om de uitslag, als je maar lol heb gehad toch!