Wat betaal je voor een leuke Anglo Arabier?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tonke17

Wat betaal je voor een leuke Anglo Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 13:32

Hoi,
Heb even een korte vraag, hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een leuke anglo arabier tussen de 3 en 9 jaar oud om dressuur mee te rijden en om trektochten mee te maken. Nou vroeg ik me af wat een realistische prijs is om te betalen voor hetgeen ik naar op zoek ben.
Onlangs ben ik gaan kijken bij een 5jarige zwarte anglo arabier ruin die te koop staat. Dit was een leuk paardje met EASP papieren (Vader: Ebony-Rumaadi ox vader: Rodan el Pharo ox, Moeder: Faa Matala ox) van ong 1.60m, Bniveau (niet heel verfijnd gereden omdat zn eigenaresse een beginnende ruiter was toen ze hem kocht en gelijk met sporen is gaan rijden), verkeersmak maar alleen met andere paarden en verder heel vriendelijk. Een tekortkoming is dat er alleen een 17inch zadeltje op zn rug past, daar kan ik zelf wel op rijden, maar stel ik zou een keer ziek zijn of iets anders hebben, zou het dus wel een probleem worden om iemand anders (een vriendin ofzo) er een tijdje op te laten rijden (tenzij ze ook heel klein is). Mijn vraag is wat zouden jullie maximaal betalen voor een dergelijk paardje (exclusief toebehoren en klinische keuring)? Als iemand verder nog tips heeft waar een leuke anglo arabier te koop staat, hou ik me aanbevolen!
Groetjes, Tonke

Lusitana

Re: Wat betaal je voor een leuke Anglo Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:19

Hier in Portugal weet ik er verschillende te koop voor 1.500- 2000 euro. Ook nog Luso-Anglo-Arabieren in dezelfde prijsklasse.

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:07

dat ligt er aan als je een getrainde springpony wil kan hij wel 6000 euro kosten maar je kuntze ook wel kopen voor 1500 euro

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:33

ik zou hem laten keuren en dan niet meer dan 2000 euro voor neerleggen. Je hebt er nog best wat sleutel werk zo te horen.

dat er alleen een 17 inch zadel op past ligt natuurlijk ook aan het zadel, er zijn zdel met aangepaste kussens verkrijgbaar. Ik zou eerder bij een keuring goed naar zijn bouw en rug vragen.

Tonke17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 20:29

ok, heb inmiddels iets anders wat naar m'n zin is gevonden. Dank voor de reacties in ieder geval!