Dit verschilt per paard. Denk dat je dit zult moeten ervaren en verschillende paarden proberen met rijden enz. Ik heb een arabiertje al verzorgpony gehad, en zij ging echt voor me door het vuur. Zij was erg betrouwbaar en had in het 7 gesprongen. maar nogmaals dit kan je bij ieder ras treffen want ieder paard is verschillend!
ik denk dat je idd beter niet op drie rassen kunt richten maar dan je verder rond moet kijken, want dat verschild per paard en niet per ras. er zijn genoeg andere leuke pony's met een braaf karakter en die een sprongetje kunnen maken.
Morgan wordt zowiezo lastig, die zijn er nauwelijks in NL en dan wordt het zowiezo importeren. Niet elke quarter is cool in de kop en niet elke arabier gaat voor je door het vuur, dus tja....
Bungarus
Geplaatst: 12-12-10 18:38
stef schreef:
Niet elke quarter is cool in de kop
dat is ook waar. *spreekt uit ervaring *
Bravura
Geplaatst: 12-12-10 18:40
Een nuchtere en forse New Forest is daar ook heel geschikt voor! Onthoud; ieder ras heeft ook zijn draakjes!
cissy
Geplaatst: 12-12-10 18:41
Ik ga voor QH, maar ben ook bevooroordeeld:) Daarnaast zitten er aan QH. Morgans en Arabieren met vol papier ook een ander prijskaartje dan aan een Fjordje....
De Morgan & Arabier! (of een combi, de Morab ). Ik heb ruime ervaring met beide rassen, ik vind ze geweldig, voor je door het vuur gaan doen ze beide. Morgans (en Morabs) zijn hier in Nederland en Belgie ook te koop. Mocht je interesse hebben om eens te gaan kijken bij Morgans, pb gerust, dan heb ik een fijn adres.