[arabier] Wie gaat er naar het NK in Bunschoten??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:10

jaaaah, wij gaan waarschijnlijk a.s. zondag, kent iemand het programma voor deze dag?? Deze dag nemen we geen paard mee, maar......
13 september wel. Ik doe samen met Basciz Nirvana mee in de western!!!
Haha!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:41

Ik kom ook. Weer helpen met meneer Kuijf en zn paardjes. We nemen een hele stapel mee!!!! Heb dr al helemaal zin in Haha!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:50

Nou vooruit, laat ik ook maar eens de reis ondernemen naar Bunschoten... Alleen de zaterdag, de zondag sla ik over. Leuk om de junioren te zien, ben benieuwd naar de nieuwe NL-se lichting.

Iemand van jullie afgelopen weekend nog in Borgloon geweest ? Zo nee, dan hebben jullie weer een fantastische show gemist met veel spektakel en ZEER hoge kwaliteit paarden ! (mijn jaarlinghengstje was reserve kampioen, maar dat terzijde).

Alle deelnemers ; veel succes op de NK, en vooral veel plezier (daar draait het uiteindelijk toch allemaal om, niet ?) !

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:49

hoi

ik ga dus toch meedoen aan de dressuur.Heb toch vervoer kunnen regelen, echt gezellig dat bijna iedereen komt (die meestal mee praten met de arabierentopics)( oke ik las zelf meer mee maar goed dan)
maar ik ga dus dressuren, springen doe ik niet omdat ik eerst dan even een parcour rond zou moeten komen, ze springt alleen tijden een cross (heb ik vandaag ondekt) dus lisse her we come.

maar ik zie iedereen in bunschoten. Misschien dat iedereen hetzelfde herkennings ding kan aan/op doen????? wil namelijk iedereen zien en spreken haha

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:01

Wat kost een toegangskaartje en hoe laat begint het?Lijkt me erg leuk om te komen kijken zondag.
De 13e lijkt me helemaal leuk ,maar zag dat dat een zaterdag was,dan kan ik niet Huilen

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:12

Om binnen te komen kost het 3 euro, beide dagen beginnen om 10 uur!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:42

Ik ben dus geslaagd voor me rijbewijs gister, dus nu probeer ik zaterdag ook te komen..... gr. dor

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:03

Iedereen heel veel succes gewenst!!!!Graag had ik mijn schoonheid (Sherif)ook willen showen maar meneer wil de trailer niet in en hij heeft last van mok.
Misschien volgend jaar een x.......

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:56

MissSol schreef:
Ik ben dus geslaagd voor me rijbewijs gister, dus nu probeer ik zaterdag ook te komen..... gr. dor


hoi,
Wat goed! van harte OK dan!
gr,sas.

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:44

patricia!! schreef:
Wat kost een toegangskaartje en hoe laat begint het?Lijkt me erg leuk om te komen kijken zondag.
De 13e lijkt me helemaal leuk ,maar zag dat dat een zaterdag was,dan kan ik niet Huilen


Hoi,

Voor Tilburg was de toegang 5 euro per persoon. Dit zal voor de nationale niet veel duurder wezen denk ik.

Groetjes,

Karina

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:44

MissSol schreef:
Ik ben dus geslaagd voor me rijbewijs gister, dus nu probeer ik zaterdag ook te komen..... gr. dor


Gefeliciflapstaart, hoor!!

groetjes,

Karina

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:45

3 euro voor Bunschoten

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:45

is het dit weekend dan de dressuur kampioenschappen? nee toch?? 13 september toch?slik...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:00

neej het is 13 september kampioenschappen dressuur!!!!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:47

iedereen succes dit weekend!

en laat de uitslag maar horen (met foto's Haha! Haha! Haha! Haha! )

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:43

Vandaag shatia naar bunschoten gebracht waar ze heerlijk rustig in haar box stond.
beetje eten beetje drinken en helemaal op haar gemak.
Ook nog even naar de oudere merries en kampioenschappen merries gekeken.
Heb al gezien dat shaat veel goede concurrentie heeft en dat wij onze doelstellingen niet al te hoog zullen inschatten.
7 merries in haar rubriek en ik ben tevreden met een 4e plaats in de rubriek.
We wachten met spanning op de dag van morgen.
bokkers tot ziens mischien

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 01:07

succes met Shatia!

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 01:11

riccardo schreef:
Vandaag shatia naar bunschoten gebracht waar ze heerlijk rustig in haar box stond.
beetje eten beetje drinken en helemaal op haar gemak.
Ook nog even naar de oudere merries en kampioenschappen merries gekeken.
Heb al gezien dat shaat veel goede concurrentie heeft en dat wij onze doelstellingen niet al te hoog zullen inschatten.
7 merries in haar rubriek en ik ben tevreden met een 4e plaats in de rubriek.
We wachten met spanning op de dag van morgen.
bokkers tot ziens mischien


Hoi,

Veel succes ook morgen ( sorry vandaag, het is al weer over 12ven), hoop nog even kennis te kunnen maken.

Groetjes,

Karina

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:24

Hoi, ik wil ook graag naar Bunschoten komen. Waar ligt het ongeveer, en staat het aangegeven? Verward

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:38

hoi,
Riccardo gefeli met je merrie , een nette 7e plek ,niet gek hoor tussen deze dames , 339pnt. ... jammer dat ze wat laag stond op beweging, de rest van de pnt. was een mooi gemiddelde.
volgende keer beter , op naar de amateur 13 september.
Dat word veel leuker... dan mag je het persoonlijk zelf presteren/presenteren met je dame, is ook spannend.
gr,sas.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:21

Hee Riccardo....7e plek....nou gefeliciteerd hoor. Kom je dus toch meedoen op 13 september? Dan zitten we in dezelfde categorie *LOL*

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:30

dakhilah schreef:
hoi,
Riccardo gefeli met je merrie , een nette 7e plek ,niet gek hoor tussen deze dames , 339pnt. ... jammer dat ze wat laag stond op beweging, de rest van de pnt. was een mooi gemiddelde.
volgende keer beter , op naar de amateur 13 september.
Dat word veel leuker... dan mag je het persoonlijk zelf presteren/presenteren met je dame, is ook spannend.
gr,sas.


Bedankt dakhilah

Je slaat de spijker op zijn kop qua mijn gedachten.
Voor alle bokkers en arab liefhebbbers even een korte samenvatting van mijn ervaringen deze dag.

Zondagochtend 7.30 uur
Onderweg naar Shaat (shatia dus) in bunschoten,daar wij er voor hadden gekozen om haar een goede nacht rustte geven in bunschoten zelf voor de show van zondag.
Snel er naar toe om haar op tijd haar eten te geven en daarna te wassen alvast.
Na te hebben gegeten en haar een overheerlijke douche nog even stappen in de rust van zondagochtend 9.15 uur.
Ik merkte aan shatia dat ze veel energie had en was af en toe ook zeer druk aan de hand,dit alles gaf mij het gevoel dat ze goed uitgerust was en klaar was om te spetteren die middag in haar rubriek 3 jarige merries.
Ik wist zo goed als zeker dat het zwaar zou zijn om van de merries in haar rubriek te kunnen winnen,en realistisch zoals ik ben ging ik al van een laatste(maar zeker niet onverdienstelijk) plaats uit.
Het ging mij meer om te kijken waar shaat op dit moment qua punten staat ten opzichte van de andere mooie 3 jarige merries.
Bij deze wil ik iedereen feliciteren met de behaalde resultaten bij de 3 jarige merries, verdient gewonnen echt waar dat meen ik
Ik wist dat shatia nog niet sterk genoeg was in de achterhand om dit te evenaren, VERGEET NIET..... Shatia is pas 4 maanden in training en haar 2e show.
Dus alles in het achterhoofd gehouden had ik zoiets van laat je zien shaat laat eens zien wat je kan.
Ik weet dat ze goede gangen heeft heb het eerder van haar gezien,maar weet dondersgoed dat zo'n show zwaar is voor een paard en het enorm veel energie kost.
Het moment komt daar en shatia gaat naar de voorring en ik was als eerste daar met shatia,ze was nog heel rustig en nog niet echt wakker aan de hand.
totdat de andere merries aankwamen en ze zich wat ging aanspannen in het lichaam .
Shatia was een plaatje en zag er heerlijk uit en ik voelde me echt gelukkig met mijn eigen merrie waar ik altijd zo trots op bent.
Dan begint het--------------------------------------------------->
de zenuwen schiet voor de tweede keer dit jaar weer door mijn hele lichaam,het gaat beginnen.
bij de eerste voorbreng ronde waar ze allemaal moeten binnenkomen ging ze echt wel goed,ze was er en wakker.
Terug naar de voorring,en ondertussen (ik heb het niet gezien) was er iets vervelends gebeurt.
Shatia losgebroken en het asfalt op gerend waar ze is uitgegleden.
Niemand treft hier blaam maar gewoon jammer.
Het was shatia haar beurt om de ring in te komen,wel wat beschadigd van haar val helaas aan de binnenkant van haar achterbenen bij de kogel.
Met het opstellen stond ze als een huis ik kan niks anders zeggen SUPER SUPER echt dik tevreden hoor.
Ik had dit 4 maanden terug nooit verwacht .

TYPE
18
17
18
19
Is gewoon goed

Hoofd/Hals
18
18
18
18
Ben ik zeer en zeer tevreden over daar wij de hals nog niet hebben getraind.Puur natuur hahahahaha

Romp/bovenlijf
16
16
17
17
Wist ik dat dit nog niet super was en weet dat shatia dit komende jaar zal moeten verbeteren.heel jammer

Benen
16
16
16
17
Super super gewoon en dit met een beschadigd been van het vallen.
Ben blij dat dit echt goed is want is zeer belangrijk!!!!!!!!!

Beweging
15
16
16
17
Dit is hetgeen wat Shatia nu nog mist en tevens hetgeen wat ik mis.
Shatia heeft de bewegingen van haar vader wel Riki's Shabri.
Maar is gewoonweg niet sterk genoeg nog in de bespiering van de achterhand om dit te kunnen laten zien.

Beste bokkers en arab liefhebbers laat ik duidellijk zijn en ik hoop dat jullie mij een beetje kennen onderhand.
Ik weet en ben realistisch dat ik geen kampioen hebt in huis maar weet dat shatia meer in zich heeft en volgend jaar gewoon terug is op de show.
Maar naar de punten gekeken verlies ik het op dit moment op bespiering en lopen,de rest van de punten doet mijn zeer lieve merrie niet onder en ben ik apentrots.
Ik moet jullie zeggen van Shatia "I WILL BE BACK"

Ik hoop dat jullie dit verslagje van recht uit het hart leuk vinden.
Nogmaals ik doe dit niet om op te scheppen maar mijn gevoelens te delen op een oprechte manier.Een eigenaar van een arab die gewoon dolgelukkig is met zijn merrie en er met volle teugen van geniet.

HOT NEWS Riccardo komt ook naar de amateurkeuring met shatia HOT NEWS

pffffffffffff beetje veel geschreven zeg, sorry als er mensen zijn die dit vervelend vinden.

Riccardo&Gabriella en Shatia

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:35

Ach joh.....je ging toch voor de lol??? Kampioen of niet, het is gewoon leuk allemaal. Ik kom de 13e met een bloedmooie arabische merrie, die dik gaat verliezen omdat ze nu net met een dikke grasbuik van het land is gekomen die ik nu er af moet gaan trainen, omdat ze onder de wondjes/ korstjes zit van gerommel met andere paarden en omdat ze niet door "profs' getraind is voor shows......als Cheyenne hiermee hoog eindigt ga ik HEEEL hard lachen. Maar het is een AMATEURkeuring en we komen voor de lol. En mooi dat Cheyenne wel een super lekkere relaxte zomer in de weide heeft gehad!!! Nu ik mijn verwachtingen zo laag gesteld heb, kan er eigenlijk niets tegenvallen... Knipoog Kan me niet zoveel schelen wat die jury van haar vind....ik wil mijn super dame gewoon ad hele wereld laten zien *LOL*

See you all op 13 september!!!
Laatst bijgewerkt door Franca op 24-08-03 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:42

Ga je haar dus zelf voorbrengen Riccardo??? Lachen

Rachella
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:42

.