ervaringen met een Noriker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

ervaringen met een Noriker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 14:10

Ik zou graag wat ervaringen willen horen van mensen met een Noriker.
Na 18 hele fijne jaren heb ik mijn lieve maatje (een KWPN-er) moeten laten inslapen. In eerste instantie heb ik gezegd geen paard meer te willen hebben. Maar ik rijd al veertig jaar paard en heb al vijfendertig jaar mijn eigen paarden aan huis. Geen paard is dus geen optie, het gaat niet lukken.
Omdat ik geen dressuur meer wil/hoef te rijden ben ik op zoek naar een lief paard wat makkelijk langs de weg kan sjouwen. Mijn gedachten gaan uit naar een Noriker. Natuurlijk is geen Noriker gelijk, maar toch denk ik dat ik makkelijker een idee kan vormen als ik er wat over heb gehoord van mensen uit de praktijk.
Wie wil mij er wat meer over vertellen?

marijkedam

Re: ervaringen met een Noriker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:12

Een kennis van mij heeft een Noriker. Het is een heel lieve merrie, maar helaas met een verleden, wat haar niet altijd gemakkelijk maakt.
Het is moet ik zeggen ook een pittige tante, maar gaat voor de eigenaresse door het vuur.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:20

Ik heb gelezen dat het makkelijke paarden zijn in de omgang en altijd bereidt tot werken. Ook schijnen ze niet snel te vluchten(bij gevaar), omdat ze in de bergen opgegroeid zijn en daardoor eerst de boel zouden verkennen voordat ze vluchten. Direct wegrennen is op een bergtop of richel tenslotte niet altijd handig. Is dit werkelijk zo?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:23

Ik ken een Noriker.
Toppaard met een hart van goud, superbraaf en laat zich heerlijk bewerken.
Het ideale buitenrijpaardje.

Staar je niet blind op het ras, het ras heeft meestal niks te maken met of jij een klik hebt met het paard of niet.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:30

Oke, nee ik staar me ook niet blind op het ras. Je hebt gelijk...een klik is heel belangrijk. Maar ik wil graag met het paard buitenritjes maken en bij ons kan ik alleen langs de weg (polder). Ik heb een heel erg braaf paard gehad (KWPN-er), maar omdat ik 18 jaar alleen op hem gereden heb en zelf niet zo heel erg piepjong meer ben wil ik echt een bomproof paard. Vandaar dat mijn belangstelling nu uitgaat naar een paard wat koel is in zijn hoofd en mijn oog viel op een Noriker.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:51

Ik was ook net aan het kijken naar Norikers.
weten jullie of het in het algemeen dure paarden zijn?