wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:39

Wat een leukerds! Ze zijn wel erg klein of oogt dat maar zo (naast die grote Tink :)) )? En wat voor soort is die bruine, die lijkt ook wel een wat langere vacht te hebben?

Leuk bijna allemaal grauwtjes, wij hebben geen grijze ezels hier. Vind die zebrastrepen op de benen altijd zo leuk (zie je bij Jason ook een beetje dan alleen voor, die heeft hoge witte benen achter).

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:38

Wauw, wat een geweldige ezels!! Hoe groot zijn die van jullie??

Morrie

Berichten: 22321
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 09:40

Nono is ongeveer 1.15, even groot als m'n Weshje

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:44

Okeey, Rommy is 1.20. Mijn monster oogt zo groot...Zal hem van het weekend nog eens even goed meten... We hebben trouwens 2 nieuwe ezels erbij 1 grote die is...Euhm denk 1.30 zo ongeveer...En 1 kleinere heel schattig :D Nu hebben we dan 20 ezels _O- Maar er gaan er weer 4 weg, daar hebben we een goed adresje voor gevonden.....

lovebeauty11

Berichten: 105
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Ergens bij de paarden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:10

heey :D
wat leuk een ezel.
je kunt het net zo goed als een paard verzorgen.
jammer genoeg mag ik er niet 1 maar later dan ga ik er zelf 1 kopen.
(leuke foto's)
xxx anneke

Suusje1972

Berichten: 960
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Noord Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:13

Fiffill schreef:
Wat een leukerds! Ze zijn wel erg klein of oogt dat maar zo (naast die grote Tink :)) )? En wat voor soort is die bruine, die lijkt ook wel een wat langere vacht te hebben?


Ze zijn ook nog jong hoor, net 1 geworden. En de foto van de grijze met de Tinker is ook al 2 maanden oud, hij is enorm gegroeid sinds ie hier normaal te eten krijgt.
Vanochtend is de DA bij de bruine ezel geweest, die moest geent, gechipt en ontwormd. Hij dacht ook dat er iets van een Poitou in zit omdat ie wat langer haar heeft (en onder de dreads en klitten zit). Ook mocht er wel flink wat voer in want hij ziet er echt wat verwaarloosd uit... ;( En dan te bedenken dat er nog 2 mooie ezels daar achter gebleven zijn!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:22

Dat het jaarlingen zijn zag ik, maar ze ogen niet zo groot dus ik vroeg me af hoe groot ze zijn/worden. Die van ons zijn ook niet zo groot hoor, 1.15 ongeveer schat ik.
Ik dacht ook meteen aan een scheutje Poitou vanwege dat lange haar, leuk. :j

Morrie

Berichten: 22321
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 19:25

bij ons in de polder staat een Poitou ezel, geweldig beest! Langharig en dan knipt de eigenaresse z'n pony, loopt ie weer een hele poos voor paal _O-

Nono is 3 en is enorm speels, ze kwamen net alle 3 van de wei af in galop toen ik aan kwam rijden en toen ging hij spelen met de Welsh.... hij duwt, hapt in de benen, bokt en de Welsh doet vrolijk mee o z'n oude dag, daarna loopt ie wel een uur te piepen, want hij is zo dampig als een deur..... :P

Als ik ga uitmesten, volgt ie me op de voet, dat vindt ie reuze interessant......

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:26

Het valt me op dat bokt ezels nog best leuk vind _O- Heb aardig wat pbtjes gehad met dat ik niet zoveel met Rommy moest doen, ja hallo het is een ezel!! En ook 1 dat ik niet zo moeilijk moest doen omdat het een grijze ezel is en die heel makkelijk zijn, zwarte zijn moeilijker _O- Nouja zeg...... _O-

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:27

Ik heb zelfs dreigpb's gehad dat ik een dierenmishandelaar was omdat Zaza (pony) bij de ezels staat, en daar gaan paarden dood van door wormen. :roll:

Maar gelukkig zijn de meeste berichtjes positief hoor. :j

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:27

Het is alleen jammer dat een Poitou ezel een zwakke rug heeft...Die ik ken zijn toch zo rond de 1.50 groot :D

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:28

_O- Fiffill wat een onzin zeg... :') Wat heb je gezegt, heb er genoeg verstand van?? _O-

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:29

Poitou's zijn leuk, ik vind Catalaanse ook leuk, zo groot. Kun je ook gewoon op rijden, daar zijn die van ons echt te klein voor...

Vond nog een oud topic van de jongens, is inmiddels alweer bijna 2 jaar geleden maar ik blijf het leuke foto's vinden :D ze vermaken zich werkelijkwaar met alles. [ITP] [ITP] De Ezels en de Tak

nanette1 schreef:
_O- Fiffill wat een onzin zeg... :') Wat heb je gezegt, heb er genoeg verstand van?? _O-


Ik heb het rustig uitgelegd en gezegd dat het niet waar is, en dat de meeste mensen met ezels zich er eerst wel even in verdiepen. :+

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:37


Morrie

Berichten: 22321
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 19:56

Fiffill schreef:
Ik heb zelfs dreigpb's gehad dat ik een dierenmishandelaar was omdat Zaza (pony) bij de ezels staat, en daar gaan paarden dood van door wormen. :roll:

Maar gelukkig zijn de meeste berichtjes positief hoor. :j

mijn buren met paarden (500 m verderop) flipten ook toen ze hoorden datik een ezel ging kopen..... waren ook bang voor longwormen

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:58

Die is goed vooruit gegaan zeg nanette1!

Morrie

Berichten: 22321
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 19:59

*haha* die ezels en die tak,zo gaat het dus echt, zo zijn ze gewoon

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:38

Hahaha, hij is zeker vooruit gegaan :D Maar doet nogsteeds af en toe nog een beetje....Onvoorspelbaar en bijterig en steigerend...enzo...Maar veeeeel minder als eerder :D Maar nog kan er geen kind bij in de buurt en ben de enige die er wat mee kan...Hoop dat dit ooit verandert...

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:40

Ja, een autoband vinden ze ook geweldig _O- Ik speel altijd met Rommy dan pakt hij hem vast en ik ook trek ik hem los ren er dan heel hard mee weg en verstop hem en dan komt hij achter mij aan gaat opzoek naar die autoband rent hij ermee weg ren ik achter hem aan....Zo gaat het wel een halfuur door _O-

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:57

Hihi, lees net mijn mail....Er staat een vraag bij van 1 of ander paarden gebeuren. Ze vonden het wel bijzonder en interessant hoe ik Rommy train en of ik een demonstratie wil doen _O- Ze hebben een keer gekeken aan het fietsenpad toen ik met hem bezig was.... OMG..... Heb maar terug gestuurt dat Rommy niet makkelijk is en niet weet hoe hij gaat reageren als er dus kinderen en mannen omheen staan...En er een stevig hekwerk zou moeten komen voor het geval dat hij uit zijn panty springt... En ik er nog even over naar moet denken... Ochjee vind het wel een hele eer.... Maar ben zo bang dat Rommy zich niet kan beheersen en boos, bang en agressief wordt....

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:59

Ik zou het (nu nog) niet doen, is ook niet leuk voor Rommy als hij straks bang is en er iets gebeurt.

Morrie

Berichten: 22321
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 21:01

daar zou ik ook nog es een nachtje over slapen nanette.....

ik zou 19 sept. met Nono naar de dag van het werkpaard gaan in het dorp, maar gezien zijn heftige reactie op een Dalmatiƫr van de week, heb ik ook zo mijn twijfels.....ALS ie uit z'n plaat gaat, is dat best link, want je loopt daar gewoon tussen het publiek in....

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:05

Ja, ik moet er nog eventjes over nadenken... Hij is vet rustig en kan langs kinderen enz heenlopen en die zijn dan 1 m van hem af!! Dan willen ze aaien en doen en grijpt hij niet meer, maar gaat hij heel hard vooruit...Er komen geen mensen aan hem verder dan... Maarja, ik vertrouw hem altijd en overal...Het heeft denk ik vooral met mezelf temaken hoor.... Als ik er maar bij ben vindt hij alles gezellig.... Maar het is wel een hele stap voor mijzelf en voor Rommy...Nogsteeds moeilijk te accepteren dat hij nu gewoon minder lastig en agressief is als eerst...Behandel hem nogsteeds als een wilde bronko, hengstenketting enz.. Ja, Rommy heeft echt alleen problemen met Kinderen en Mannen.... Eigenlijk vindt hij alle mensen stom behalve t vrouwtje(ik) _O- Jij hebt Nononono nu een week en ik Rommy nu 1 jaartje..... Moet er echt even over denken, vind het wel heel leuk... Zal het van het weekend eerst even overleggen met Rommy....

kabwan
Berichten: 781
Geregistreerd: 21-05-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:08

Jullie weten toch wel dat een ezel en een paard/pony niet samen gaat vanwege de wormen...
Of je moet elke 4/6 weken ontwormen.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:11

ah wat leuk, een ezeltjestopic!!! :D
ik heb er ook 1 :D