Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MarcR schreef:Al eens aan een quarter of paint gedacht. De meeste hebben een cool en rustig karakter en ze rijden zalig door een erg vlakke loop.

echt geen aanrader voor een beginner
) ik ben licht lichamenlijk gehandicapt en wilde ook puur voor de lol gaan rijden, ik heb besloten een fjord aan te schaffen die uiterst betrouwbaar is en superlief.... ik heb al een hoop besluiten genomen in mijn leven maar dit was toch 1 van de de allerbeste, ik heb zo'n verschrikkelijke lol samen met mijn fjord. ik scheet 7 kleuren hoor toen ik haar gekocht had....ojee zal dit goed komen , wat als dit wat als dat... en nu 3 maanden later prijs ik mezelf de gelukkigste persoon met het liefste paard ter wereld. Het enige nadeel aan mijn fjord is dat ze al 16 is en dat ik haar nooit eerder heb leren kennen.... Maarja ook door haar verleden en haar leeftijd zijn we samen een topteam, ik heb mijn vertrouwen weer terug dankzij haar... en ja ze kan idd soms wat sterk zijn in de binnenbak, maar dat uit zich meer in het naar binnen vallen op de hoefslag... daarintegen is ze bom en bom en bommetje proof op buitenrit, schrikt nergens van , superbetrouwbaar, veel humor, hart van goud en zal ze me nooit in de steek laten. Het enige wat ze weleens doet is een happie gras pikken als je met haar aan het halster loopt, thats it. Maarja het is ook een levend wezen en als dat het ergste is.... Ik denk dat het niet uit maakt welk ras je koopt, mijn ervaring is dat een haflinger vaak wat warmer is als een fjord zeker de nieuwe types haflingers, maar ook deze kunnen superbetrouwbaar zijn. je moet het treffen , ik heb mijn hart laten spreken in mijn zoektocht en die had gelijk... we hebben veel paarden bekeken maar bij haar had ik gelijk ... jij wordt het!