Engels Volbloed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:21

piepelotje schreef:
onassa vertel eens meer!! ben heel beniewd. ik heb eens gelezen dat die nothern dancer dus ook zo'n draak was.


die van mij is dus ook heel kieskeurig met iets lekkers, eten. een heleboel wat toch veel andere paarden lekker vinden trekt hij z'n neus voor op. en soms ook de ene keer wel en de andere keer niet.
1 keer verasste hij me wel heel erg. het was koud en ik stond met en mok koffie in de box. even bij de warmte. en meneertje maar schooien. dus ik liet hem eens poeven van de lepel.
was gelijk van wohhhhhhhhh dat wil ik. toen heeft hij een halve mok koffie uit de beker gelebbert.
gek paard!!



Ik heb her en der wel wat stukjes geschreven over Onassa.
Northern Dancer was idd een draak van een paard.
ik heb een engels talig boek over hem.

Onassa heeft op de ban weinig gepresteerd.
Het enige waar ze het publiek mee vermaakte was om de startbox al in elkaar te timmeren waardoor ze dus haar kruit al verschoten had steeds.

Toen ik haar kocht in 2001 was er een tijdje niets meer met haar gedaan.
Later hoorde ik dat ze na haar renbaan carriere de military in is gegaan en daar een keer flink over de kop is geslagen.
Een leuk verleden had ze dus niet.

Ik verlang niet veel van haar, maar wilde er wel lekker mee aan de gang en dat ging in het begin ook goed.
Totdat ze een keer in het bos erg schrok en een enorme rare beweging maakte (waarbij ik eraf kegelde) en hierna begonnen de problemen.
Afijn om een lang verhaal kort te maken, na van alles en nog wat geprobeert te hebben, bleek afgelopen juni via rontgenfoto's dat ze een behoorlijk zware vorm van Kissing Spines heeft.
Dit verklaarde dus een veel van haar verzet steeds.
Op zich ou het met een goede training op te vangen zijn ware het niet dat ze ook nog eens een headshaker is.
Hierdoor blijft ze niet geregelt neerwaarts wat steeds klappen in haar rug veroorzaakt.
Nu in de winter gaat het stukken beter, want e is overgevoelig voor zonlicht en vliegjes waardoor ze zo met d'r koppie gaat slaan.

Ik heb verder de afgelopen 3 jaar een waanzinnige band met haar gekregen.
Ze was het vertrouwen in de mens een beetje kwijt, maar nu zijn we heel close met elkaar en wil haar voor geen goud meer kwijt.
ook al is de kans groot dat er een dag komt, dat ik haar door haar rugklachten misschien niet meer kan rijden, maar dan mag ze haar leven verder met veel weidegang, liefde en warmte bij me slijten.
Niet eerder dan dat ze ondraaglijk veel pijn zou krijgen, gaat ze bij me weg.

En waar ik vreselijk om moet lachen is van die eetgewoontes.
Madam van mij is ook zo kieskeurig.
Zo gaf ik haar een tijdje muesli, vond ze zalig, tot op een dag ze er har neus voor ophaalde.
Toen wenste ze weer brok.
Suikerklontjes blieft ze ook niet.
En vandaag kregen we een zak hard gedroogde pita broodjes.
Alle paarden vonden het heerlijk ,maar madam dus niet.
Ze nam er van die kleine muizen hapjes van en stond me een partij bekken te trekken alsof ik haar vergiftigde Haha!
Het is er echt een met een gebruiks aanwijzing.
Maar idd ook wel een typje wat met fluwelen handschoentjes aangepakt moet worden.
En soms heb ik wel eens ruzie met haar als ze weer aan het idioten is tijdens het rijden.....nou, dan kan je maar beter zorgen dat je goed stevig is het zadel zit, want dan kan ze echt gaan rodeo'en.
Maar goed, juist dat karakter maakt haar voor mij juist weer zo bijzonder.
Nee....ik zou niet buiten mijn bloedje kunnen.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:27

Afbeelding

Dit is haar bloedlijn, weet niet of het goed te lezen is.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:30

Ik dacht al dat de renprestaties niet klopte die ik heb, ook met name de winsom. Als hij in duitsland had gelopen hadden de renprestaties misschien wel allemaal erop gestaan. Die houden dat goed bij.

Ik kom zelf eigenlijk nooit in belgie op de koersen, voornamelijk en duitsland en nederland.
Je kunt eens kijken op http://www.turf-be.com/brassimedia/N_frame.html?http://www.turf-be.com/brassimedia/N_home.html
Zij verkopen foto's van renpaarden, maar ik zag zo snel geen emailadres staan.

Je kan een kijken bij deze links http://www.turf-be.com/galop/linksgalop.htm
Daar staat vast wel ergens iets bij, iemand die je kunt mailen om te vragen wie die vrouw is die die foto's maakt.

Wat goed dat hij bij jouw terrecht gekomen is.
Ik vind eigenlijk dat bij de nieuwe eigenaren van de ex-renpaarden meer info mee moet gaan, maar dat gebeurd helaas niet altijd.
De meeste info kun je vaak krijgen van iemand die op een renstal werkt of heeft gewerkt waar je paard heeft gestaan.
Maar als je daarin niemand kent wordt dat ook moeilijk,vooral als je paard uit t buitenland komt.
Als ik nog iets over hem te weten kom,laat ik t je wel horen.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:33

Onassa, ik kan t niet zo goed lezen, maar staat bij de eigenaar M.A.G v.d Starre? Van margje van de starre dus?

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:52

onassa hi hi ook zo'n kieskeurig wezentje. van de week had hij het weer met banaan . de ene dag mmmm lekker nog nog. volgende dag liet hij het zo vallen en inderdaad met zo'n bekkie... je vergiftigd me. dag erna op stal banaan mmmmmmmm lekker.
oh wat jammer van haar rug. de mijne ook in z'n rencarriere rugproblems gehad maar kweet niet wat. oude eigenaar wist alleen van problems en injecties daar. nu zo ver ik kan zien de mijne nu geen problems meer.
maar hij kan dus inderdaad ook van die sprongen maken!!! hij heeft ook zo'n kapbeweging als het hem niet zint. springt hij zo omhoog en kapt. ben er ook al een paar keer door rare sprongen af gevallen. gelukkig blijf ik meestal zitten maar soms!!
nu ik met m'n pols zit ga ik hem dus nu ook niet rijden daar is hij toch net te wispelturig voor. ben even stiekum op een oud baasje gaan rijden met 1 hand maar met hem waag ik het maar niet.
kan niet wachten tot ik weer op hem kan.

maar door zo'n niet makkelijk karakter krijg je wel meer een band heb ik het idee. iets waar je je best voor moet doen bind meer heb ik het idee.

maar ga jij eens niet fokken?? heb er geen verstand van van bloedlijnen enz maar met nortern dancer erin ???

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:13

dat mailadres en veel info heb ik dus inderdaad via turf. maar ga het die link ook nog eens proberen van die foto's.

heb dus zelf ook al gekeken bij die france sites maar kan geen frans en je kan vaak niet zo ver terug. is jammer>>>.

dat hij geluk heeft gehad dat hij bij mij is hi hi denk het wel. vooral omdat hij dus zo'n verdomd draakje kan zijn.
heb een paar keer echt zoiets gehad in het begin: dit kan niet..... maar al m'n inspanningen geduld zijn niet voor niks geweest.
zelfs m'n dochter waar hij dus eerst van was krijgt nu langzaam weer wat..gevoel voor hem.
maar zoals jij al aangeeft paarden die van de renbaan komen zouden een verledensboekje mee moeten hebben. zou een hoop verklaren soms.
zo heb ik het met hem mee gemaakt dat hij vast stond en hij gegon te hangen en heel lelijk uit te vallen. hij kreeg z'n eigen niet los maar bleef door vechten tot hij van z'n stokje ging. later heb ik via dat turf contact gehad met een vrouwtje die bij dondi op stal had gewerkt.
die vertelde me dus dat hij daar dus het volgende had geflikt. een jongen die hem al niet lag ,moest hem poetsen. hij ging toen dus hangen en hij kwam los toen heeft hij dus die jongen opgepakt en zo de lucht in gehouden. z'n jas scheurde en zodoende kon hij vluchten.
als je zoiets weet ben je toch iets voorzichtiger met vast zetten.
maar aan de andre kant......... zou ik hem gekocht hebben als ik het allemaal wist????? denk het niet. had het voor m'n dochter niet aangedurft. nu had ik hem en we moesten er wat van maken vond ik.

moet er wel bij vertellen dat hij dus tot z'n 9 jr hengst is geweest. dus dat zal denk ik ook van grote invloed zijn geweest.
nu is hij toch ook nog wel hengst in sommige dingen maar hij is gewoon veel liever, aanhankelijker.

kan uren over hem vertellen tis echt zo'n........

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 01:12

He, toroughbred,Volgens de handelaar zou het een russische draver kunnen zijn. Maar we zijn de snelste galopeurs uit de beurt, dus ik geloof niet dat het een draver is geweest. Mijn smid(heeft dravers) zegt dat het een ev is. Lachen

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:13

thoroughbred schreef:
Onassa, ik kan t niet zo goed lezen, maar staat bij de eigenaar M.A.G v.d Starre? Van margje van de starre dus?


klopt idd , ik heb haar van Margje gekocht.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:16

piepelotje schreef:

maar ga jij eens niet fokken?? heb er geen verstand van van bloedlijnen enz maar met nortern dancer erin ???


Ik durf dat niet zo goed aan.
Ben als des doods dat er dan met Onassa wat mis gaat en ik haar kwijt raak.

Als ik dat zo lees van jou met jou paard en met de rug, dat ze er ook in hebben gespoten, denk ik ook daar gelijk aan Kissing Spines eerlijk gezegt.
Je zou het je dierenarts eens na kunnen vragen als die er toevallig eens is.

volbloedje
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:53

Hallo, ik ben ook de trotse "bezitster" van een engels volbloed, wat een heerlijke paarden hè!! Zo kom je jezelf nog eens tegen, want ze zijn heer en meester in het zoeken van je zwakke plekken!! Als je al dacht dat je het allemaal wel kon, kom je daar mooi van terug. Ik zou nix anders meer willen. Mijn pride and joy is nu 13 jaar, een ruin die van zijn 2e tot zijn 3e op Duindigt in training heeft gestaan, werd nix, want hij vond het wel gezellig in de groep en had dus niet de behoefte om voorop te lopen. Mijn zus en ik hebben hem op 3 jarige leeftijd gekocht en hebben hem omgeschoold naar dressuur en recreatiepaard. Dat is prima gelukt! We hebben M2 met hem gereden en toen ging het hem vervelen (ook zo'n eigenschap!) Dus over op endurance, prima werkveld voor een volbloed, want ze gaan echt gewoon door! Was ook heel leuk, idd is het zo dat je ze voor je moet winnen en je moet vaak onderhandelen, want voor het blok zetten werkt niet, dan heb je al bij voorbaat verloren. Ze zijn idd ook erg goed in uittesten, je moet het volgens hun waard zijn om op hen te mogen rijden. Zorg goed en vol overgave voor ze, dan krijg je de trouwste vriend(in) die je ooit zult hebben!!
OK dan! [/img]

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:17

onassa... snap dat je daar huiverig voor bent maar wat zegt een dierenarts/anderen van dracht en KS.
zou wel prachtig zijn toch om van je eigen schat een klein schatje te krijgen. zou zoiets eingelijk ook alleen voor m'n eigen doen dus als ik het zou houden. jammer genoeg heeft die van mij niks meer te geven hi hi. al dacht hij van de zomer dat wel..... m'n machotje wou toen een knollemerrie dekken. zie je het een beetje voor je.
zo'n macho mannetje met ma flodder

heb dus al twee keer met dierenarts over z'n rug gehad. eerst met aankoop omdat ik dus door dat bobeltje daar niet gerust in was.
later toen ik dus wist van die problems (was trouwens op ongeveer 3/4 jr)
heb ik toen de dierenarts kwam het er nog eens over gehad. nog eens z'n rug nagekeken maar dierenarts zag niks speciaals.
ook merk ik verder nooit iets dat hij pijn of ongemak zou hebben. kijk ook altijd goed aan de longe of ik alle spieren mooi zie bewegen.
dus als er op dit moment iets zou zijn dan moet je toch sigalen zien.......hoop ik.

volbloedje.... inderdaad zet ze niet voor het blok. vraag het ze hi hi
als die van mij iets eng ziet kan hij dus flink in de remmen springen. even geduld even kijken en wat praten. en dan is meneertje weer gerust gesteld. ga ik dwingen dan zegt hij helemaal neeeeeeee.
wat ging die van jouw doen van verveling in het m2????

groetjes

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:08

Wat is jullie idee wat je moet doen als ze echt , maar dan ook echt te ver gaan?
Rustig blijven of toch op z'n tijd effe duidelijk maken wie de baas is?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:12

duidelijk maken wie de baas is Onassa!! anders lopen ze zo over je heen.
En daar verdien je ook wel weer respect mee.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:38

Kijk, en dat vind ik vaak met Onassa zo moeilijk.
Loopt ze te klieren zonder dat er iets van haar gevraagt wordt, dus bijvoorbeeld steeds gaan hangen omdat volgens haar een halsterhoofdstel eng is, pak ik haar flink aan.
Maar loopt ze onder het zadel te klieren, dan vind ik het moeilijk omdat er dan toch steeds de twijfel komt of ze pijn heeft of dat ze gewoon onder het werk uit wil komen.
De ene dag gaat het heel goed en de andere dag kan een ramp zijn.
Rij ik alleen in de bak, gaat het meestel wel redelijk goed ,uiteraard houd ik rekening met haar beperkingen.
Maar rijden er meer in de bak, dan is het steeds geduvel!
Niet opletten, niet voor het been zijn en volgens mij wil ze dan het liefst alleen maar crossen.
Maar sta ik dan een handgalopje toe, begint het gebok en ge-etter meteen weer.
Keihard aanpakken heeft dan geen nut is mijn ervaring, maar wat zou ik dan wel kunnen doen???
Ik vind dat vreselijk moeilijk.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:26

hmmmm, is ook moeilijk Onassa. Ben jij wel eens naar een les van Antoine de Bodt wezen kijken. Of Marijke? Volgens mij kunnen zij wel helpen met zo'n probleempaard. Marijke heb ik aan het werk gezien en ik was echt onder de indruk.
www.paardenbegrijpen.nl. Misschien heb je hier iets aan?

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:48

onassa
lijkt me ook een beetje moeilijk als ze dat heeft. wat is wat.
maar wel aanpakken, want ze zijn clever genoeg om het als spelletje te gebruiken.
hoe aanpakken is bij mij per gelegenheid ook verschillend. net zoals met iets lekkers.
als je denkt dat het uit pijn is denk dat je zelf wel weet wat moeilijk voor haar is. dan wat je zei rond en laag rijden. laten strekken. maar niet wat zij wilt gaan crossen. dat moet je indammen.
als je denkt dat het een spelletje is
hou hem dan aan het werk in draf met wat verruimen , wijken enz of ontspan met stappen en strekken, wat buigingsoef.
moet dat bij die van mij ook altijd even uitvoelen wat deze dag helpt. soms neem ik hem eerst terug en ga na het stappen dan wat galopperen
als het stappen niet de ontspanning bracht.
soms zet ik hem keihard aan het werk.
maar hij mag van mij nooit zomaar gaan crossen dat doet hij maar in z'n eigen tijd.
Ik probeer wel met hem samen te werken van oh vandaag is hij wel erg heet dus gaan we maar niet teveel aan halthouden werken of aan iets nieuws. dan probeer ik die dag hem z'n energie te laten benutten met of hard ander werk of juist hem naar ontspanning te rijden.
ik probeer dus wel niet tot confrontatie te komen. want dat werkt niet bij deze heethoofdjes.
ook probeer ik altijd af te sluiten met iets goeds iets wat lekker gaat. zodat hij altijd met plezier stopt.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:59

Symbeami schreef:
hmmmm, is ook moeilijk Onassa. Ben jij wel eens naar een les van Antoine de Bodt wezen kijken. Of Marijke? Volgens mij kunnen zij wel helpen met zo'n probleempaard. Marijke heb ik aan het werk gezien en ik was echt onder de indruk.
www.paardenbegrijpen.nl. Misschien heb je hier iets aan?


Jazeker, heb ook les gehad van Antoine in Elst.
Maar toen was de diagnose kissing Spines nog niet gesteld.

Piepelotje, het is ook moeilijk.
Ik laat haar zeker ook niet toe om te gaan crossen, maar juiist dan maakt ze zich zo kwaad .
Ik rijd meestal dan maar door, veel voltes en afwenden om haar af te leiden en hoop dat de rest klaar is met rijden.
Als ik dan weer alleen in de bak ben met haar, gaat het vaak weer beter en ik sluit ook altijd af op een moment dat het goed gaat.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:07

Onassa schreef:
Jazeker, heb ook les gehad van Antoine in Elst.
Maar toen was de diagnose kissing Spines nog niet gesteld.


Is die manier van rijden dan niet goed? Het is mij nl. niet helemaal duidelijk wat met kissing spines wel en niet kan. En wat je dus zou moeten doen.
Ze zijn idd erg goed in ergens een "spelletje" van maken. Dat is ook de uitdaging om dan de rust er weer in te krijgen. Maar ja, moeilijk hoor, wat is pijn en wat is uitproberen?

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:51

Bij Antoine gaat het zoals je weet hoofdzakelijk om het recht richten.
Ik moest toen in zijn les het hoofd van Onassa juist hoog brengen en dan steeds stelling links stelling rechts totdat ze zelf mijn hand ging zoeken en nagaf.
Het probleem nu is met de KS, dat ze juist het hoofd eigenlijk net meer zo mag oprichten, maar ze met echt dieper gaan lopen.
Ik denk zelf wel dat Antoine daar ook wat mee zou kunnen, alleen heb ik helaas zelf geen vervoer en kan dus niet meer gaan.
Ook zijn helaas de kosten vrij hoog geworden voor me gezien ik een beste hap in mijn budget heb moeten inleveren.
Als ik het had gekunt en een trailer zou hebben, had ik zeker weer een keer een afspraak bij Antoine gemaakt om eens te kijken wat hij ermee zou kunnen.

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:21

onassa zou ze met andere paarden nog altijd competitiegevoel hebben??

die van mij wordt dus soms op buitenrit wel eens pissig omdat hij dan niet mag gaan.hij kan dan soms zo driftig zijn dat hij op de plaats galopeert.
ook gaat hij dan soms piaferen. ik probeer hem dan weer terug naar voor te rijden. en terug dieper te rijden.
ik probeer dan vaak de ontspanning terug op te zoeken. ik probeer hem dan bezig te houden met naar beneden te gaan te laten strekken in stap. als dat dan nog niet helpt.
als hij niet ontspant dan probeer ik aangezien ik dan rechtdoor moet op straat te wijken of overdreven stelling te vragen in een flinke draf.
flink door rijden wil dan meestal ook z'n kopie wel leeg maken.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:20

Ohja.....dat competitie gevoel heeft ze zeker weten nog wel!
Das wel duidelijk als er meerdere in de bak komen.
en staat er toevallig een hindernis in de bak.....nou, dan kan je je lol ook op.
Het is dan net alsof er een knop omgaat in d'r kop.
Als er een ander paard over de hindernis gaat, wordt zij kwaad op dat paard!
En in het bos is het zeker goed te merken.
Alleen kom ik niet met haar weg, dan vind ze alles eng maar met een ander erbij gaat het goed zolang we stappen.
Gaan we het tempo opvoeren ,met draf bijvoorbeeld, dan wordt ze wakker en wil ze steeds passeren.
Maar loopt ze dan voorop, dan vind ze weer van alles eng en springt ze steeds weg.
Pas in de volle rengalop let ze nergens meer op, alleen op het feit dat ze voorop moet lopen.
En laat ik haar dan ook niet gaan, dan bokt ze me er falikant af.
Ik denk wat dat betreft niet dat ik dat competitie gevoel er bij haar ooit nog uit krijg.

venusjah

Berichten: 701
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Beveren,Oost-Vlaanderen, Belgie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:36

Ik heb een polopony,kruising engelse volbloed x criollo

Willemijn28

Berichten: 2
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:51

Zit voor de zoveelste keer op internet te surfen naar broers en zussen van mijn paard en ineens ben ik hier bij twee Kafu's! Ontzettend leuk om te lezen en vooral ook om alle foto's van Kawa te zien!
Mijn Otje is denk ik 1 van de laatste nakomelingen van Kafu, aangezien hij in 1995 is afgekeurd (op z'n afstammelingen!). Ot is dus geboren '96 en ik vraag me nog steeds af of zij is verwekt nadat Kafu is afgekeurd. Maakt niks uit natuurlijk, want die van mij is best goed gelukt!
Heel herkenbaar de kuren die in de berichten beschreven worden. Otje is ook een pittige tante met een eigen willetje (béétje understatement!), maar het leukste paard dat ik ooit gereden heb, echt zo ontzettend werkwillig, leergierig en slim! Inmiddels heb ik haar 6 jaar, maar ik ken haar vanaf haar geboorte. Voorheen reed ik namelijk op haar moeder Joy (v. Bredero).
Hoewel iedereen het me afraadde om zo'n gekke volbloed te kopen (haar moeder had meerdere steekjes los en ook Kafu was geen makkelijke op sommige gebieden) heb ik geen moment spijt gehad... Hoewel.... Madam wil noooit alleen op de trailer en dan kan ik haar wèl achter het behang plakken!
Op dit moment zijn we wat de wedstrijden betreft niet erg actief. Mede vanwege een totale omscholing op dressuurgebied. We zijn M2 geklasseerd en ik hoop haar ooit Z te kunnen starten. Dat lijkt me helemaal geweldig!
Ik zou het trouwens erg leuk vinden om ook een foto van Fleuri te zien, heb je die??? Ben er nog niet achter hoe ik meerdere foto's van Otje kan uploaden, dus jullie moeten het eerst maar met het iniminifotootje doen! Als iemand het kan uitleggen, graag!

volbloedje
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:33

.... inderdaad zet ze niet voor het blok. vraag het ze hi hi
als die van mij iets eng ziet kan hij dus flink in de remmen springen. even geduld even kijken en wat praten. en dan is meneertje weer gerust
wat ging die van jouw doen van verveling in het m2????


Ha Piepelotje, hij liep volledig de kantjes eraf. Als ik thuis aan het trainen was ging het allemaal super, lekker voor het been enz. Als ik dan in de losrijring kwam, ging hij nog steeds als een zonnetje, maar kwam ik dan in de ring, wist hij dat ik geen zweep meer had (als ik 'm wel bij had, hoefde ik 'm niet te gebruiken hoor, begrijp me niet verkeerd) en dan was het net een bejaard manegepaard...dat van die marokkaanse volbloed was wel op hem van toepassing....ik kon mijn sporen erin zetten en hem allerlei verwensingen toesissen, maar als meneer niet wil, dan doet hij het ook niet. Ook omdat ik in hetzelfde jaar onregelmatige diensten ging draaien (ook het weekend) ben ik maar gestopt. Als ik hem nu thuis nog wel een dressuurmatig rij, loopt hij ook zonder moeite (en met plezier!!) een aantal Z oefeningen, dus de aanleg heeft hij wel hoor. Heb nog een paar endurance wedstrijden met 'm gereden, met hele goede resultaten, maar nu wil hij dus niet meer in de trailer (zie forum Medisch, paard valt om op de trailer), dus dat zit er ook niet meer in tenzij ik een opplossing kan vinden voor zijn trailer fobie. Nou ja, ben ook niet meer zo ambitieus, dus is niet zo erg, maar wel beetje jammer....die van mij lijkt trouwens qua doen en laten erg op die van jou als ik dat zo lees...op de plaats galopperen en piafferen enz...bekend terrein...had die van jou ook koersen gelopen? Amigo wel.

Willemijn28

Berichten: 2
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:20

Koersen??? Nee, gelukkig niet! Heb jij zelf ook geraced met haar? Ben bang dat Ot dan helemaal een race-eend was geworden! Was ook nooit mijn planning, om haar te laten racen. Ben overtuigd dressuurruiter en heb af en toe een springbevlieging van een paar weken. Gelukkig kan ze ook meer dan gemiddeld springen (ik niet namelijk) dus echt eng wordt het nooit. Eigenlijk springt ze alles wel, zo lang het maar geen gekke kleurtjes zijn. Het feit dat ik graag wil dressuren was voor veel mensen in mijn omgeving genoeg reden om het kopen van Ot af te raden. Erg blij dat ik ze heb laten kletsen!
Vervelen doet ze zich overigens niet in het M2. Eerder het tegenovergestelde wat ons problemen oplevert. Zodra we de ring inrijden zit ik 9 van de 10 keer op een bom. Eén die op ontploffen staat dus. Het is lastig voor een voorlezer om ons tempo bij te houden zeg maar! Soms vraag ik me af of ze niet een kruising is tussen een tuiger en een varken. Dat snurken doet ze trouwens altijd. Vind het wel schattig zo'n knorrend paard. Erfenisje van Joy dus. Door alle drukte komt ze niet zo uit de verf op wedstrijden. Tot een maand of wat geleden ging ze altijd enorm krabbelen in de draf, verkorten in de stap en racen in de galop (jaja, en toch reden we M2!). NIet echt een pretje dus. Maar! Sinds de nieuwe aanpak lijkt het of ik een nieuw paard heb! Haar gangen zijn minstens dubbel verbeterd. Echt bizar. Ben nu bezig met het bevestigen van het geheel (en dat ligt meer bij mij dan bij haar) en dan wil ik weer gaan starten. Ze gooit nu met alle gemak van de wereld een serie Z oefeningen d'r uit. Is echt geweldig. Het is net een balletje elastiek nu.
Ik ga trouwens binnen nu en heel snel de trailer-probleem-berichten lezen. Je weet maar nooit wat er in staat! Heb, denk ik, alle trucen al wel uit de kast gehaald (van paardenfluisteraar, tot eten op de trailer, longeerlijnen, muren naast de trailer enzovoort). Maar er valt niks aan te doen. Op het moment dat ze alleen op de kar moet zie je de blik in haar ogen veranderen en dan kun je praten als Brugman. Dwingen heeft dus inderdaad totaal geen zin, dat is waar! Veel omstanders zijn vaak een andere mening toegedaan, maar ruzie maken is wel het stomste wat je met dit paard kan doen. Zou dat typisch zijn voor volbloeden? Ik lees het vaak terug hier. Vriendelijk verzoeken werkt vaak beter, of je zin doordrijven via een omweg.... Op alle gebieden werkt het zo bij Otje trouwens... Maar het gemakkelijkste voor mij is gewoon om samen met een vriendin en paard op wedstrijd gaan. Is namelijk een stuk ontspannender!