Arabian_Girl schreef:ik heb zelf een shet gehad maar die was erg uit de kluiten gewassen hij was zeker 1.10m/1.15m en heel erg breed. die was zo sterk dat hij je overal mee naar toe sleurde als hij wilde en hij kon de gekste sprongen maken met rijden. er heeft een hele tijd een meisje op gereden van rond de 60 kilo denk ik en het is altijd goed gegaan. met kleine kinderen was hij niet verantwoord. nu staat hij in eindhoven bij een meisje en die rijd hem nu ook nog.
shetten zijn dan wel klein maar o zo sterk, zeker de wat grootere en bredere shetten.
heb zelf ook een paar shetten,....en heb in t begin ook met die vraag gezeten.heb t toen aan de da gevraagd.die zei dat een grote stevige shet met gemak 80 kilo kan dragen.als de pony dat niet zou accepteren dan zou ie dat zelf laten merken.(bokken,sloffen,moeilijk in galop gaan etc).heb t eens een keer uitgeprobeerd op mijn grote shet(weeg 70 kg) en heb bemerkt dat ze er inderdaad totaal geen moeite mee had.Ze ging gewoon keurig in galop en leek r totaal geen moeite mee te hebben.T zag er alleen niet uit hihihi
.Vind t zelf eerlijk gezegd ook geen gezicht...dus daarom rij ik er zelf ook niet op.maar t kan dus makkelijk!!!