Criollo hengst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ddees

Criollo hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 23:08

Na een tijdje rondkijken en internet afstruinen heb ik dan toch een Criollofokker gevonden en hoogstwaarschijnlijk wordt ik binnenkort de trotse eigenaar van een Criollo hengst! We zijn nog aan het twijfelen tussen een 2-jarige en een 3-jarige, met dezelfde vader en moeder.....
Ze zijn super braaf en heerlijk nieuwsgierig. Het is de bedoeling dat hij bij onze 2 merrie's komt te staan en dat we dus ook veulentjes gaan fokken.

Nu was ik benieuwd of er op Bokt nog meer mensen met een Criollo zijn (merrie, ruin of wellicht hengst)?
het zou leuk zijn om wat ervaringen uit te wisselen.

Caballos

Re: Criollo hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:57

Ja hoor, er zijn best wel een aantal criollo fans hier op bokt, je kan deze ook vinden op www.criollo.nl en op het forum....... Misschien ook leuk om je daar aan te melden?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:13

Ik verzorg een criollo, dat telt ook wel een beetje mee toch haha. In mijn geval een ruin ;)

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:17

sorry voor de misschien wat domme vraag,
maar ben niet zo in deze dingen ( ben een beetje standaard kwa kleur en rassen :$)

maar wat houdt criollo nou precies in ?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:43

Een Criollo is een pony van ongeveer 1.50m die uit Argentinië komt en daar door de cowboys wordt gereden. In Europa zijn er nauwelijks fokkers met dit ras, dus de meeste criollo's in Europa zijn met de boot uit Argentinië gekomen. Criollo's komen in heel veel kleuren voor, ook de speciale kleuren. Voor foto's en nog meer info, kijk dan even op boktwiki.

http://www.bokt.nl/wiki/Criollo

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 02:51

lotjaa93 schreef:
Een Criollo is een pony van ongeveer 1.50m die uit Argentinië komt en daar door de cowboys wordt gereden. In Europa zijn er nauwelijks fokkers met dit ras, dus de meeste criollo's in Europa zijn met de boot uit Argentinië gekomen. Criollo's komen in heel veel kleuren voor, ook de speciale kleuren. Voor foto's en nog meer info, kijk dan even op boktwiki.

http://www.bokt.nl/wiki/Criollo

dankje voor de info :D
weer wat wijzer geworden zeggen we dan maar

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 03:35

Wat ontzettend leuk dat je binnenkort de eigenaar bent van een criollo. Heel veel succes toegewenst alvast en heel veel geluk!

Ik werk dagelijks met o.a. criollo's. Ik werk op de rijschool in Versailles waar wij schermen met onze Argentijnse paarden. Ze komen allemaal uit Argentinië, we hebben 8 ruinen, allemaal in wildkleur. Doordeweeks werken we over het algemeen dressuurmatig met ze en in het weekend schermen we met ze.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:17

wat leuk dat er toch meer Criollofans op Bokt zijn!
Op het Criolloforum heb ik me ook al aangemeld.

We zijn net terug van vakantie, deze week gaan we kijken welke het van de 2 wordt....

Weten jullie of er meer Criollo hengsten in Nederland zijn en of er in Nederland ook gefokt wordt?
We willen namelijk de hengst wel laten keuren, maar hoogstwaarschijnlijk moet dit in Duitsland gebeuren. Misschien zijn er ook wel Criollo-eigenaren met een merrie die geïnteresseerd zijn om hun merrie te laten dekken.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:24

Ddees leuk dat je je ook op 't criolloforum hebt aangemeld!

Er zijn geen fokkers (bekend) in Nederland.
De meeste criollo's die worden ingevoerd zijn ruinen, af en toe een merrie, maar de ruinen zijn in de meerderheid.

Op het forum kom je nog meer te weten over criollo's want het zijn bijzondere paarden, die heel gevoelig zijn!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:01

Ik rijd op criollos
Wel western want ze zijn erg wendbaar. Wel worden de manen bij ons afgeschoren wat ik af en toe erg jammet vind maargoed.

( zw kunne overgens ook leuk dressuren en springen en ze zijn gigantisch snel ! )

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:35

Ddees, spannend, heb je al een keuze gemaakt?
Ik heb een schat van een criollo : Verti heeft een prachtkarakter, is bombproof, heel leuk dus om mee buiten te rijden. In mijn profiel staan enkele foto's.
Sjaad, wat een droomjob heb je!

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 00:28

nee, nog geen keuze gemaakt. We zijn nog met een aantal praktische zaken bezig, zoals het keuren en papieren aanvragen voor een hengst. Dit om hem eventueel ook in te kunnen zetten als dekhengst.

Ik zal jullie op de hoogte houden.