Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kristianneb schreef:Ik denk dat je met KWPNers en Friezenal goed in de richting zit met waar je naar op zoek bent. Verder zou ik vooral naar her karakter kijken en een iets ouder paard nemen.
Veel succes met jullie zoektoch volgend jaar
xx_Kelly_xx schreef:Dat is wel richtlijn, want we zijn allemaal best lang, vooral mijn zus gaat de hoogte in. Daarom zoeken we wel een beetje naar een paardje met een grotere schofthoogte.
Het enige wat ik jammer vind aan de fries (ben er verder helemaal weg) dat je er niet mee kunt springen.
berdien85 schreef:xx_Kelly_xx schreef:Dat is wel richtlijn, want we zijn allemaal best lang, vooral mijn zus gaat de hoogte in. Daarom zoeken we wel een beetje naar een paardje met een grotere schofthoogte.
Het enige wat ik jammer vind aan de fries (ben er verder helemaal weg) dat je er niet mee kunt springen.
Uhm dat is niet helemaal waar hoor
fokfanaat schreef:friezen hebben vaak een slechte rug, zijn geen gewichtsdragers, en trakeners zijn niet echt beginnerspaarden vind ik, denk dat die te pittig zijn.
SyhaxDesy schreef:fokfanaat schreef:friezen hebben vaak een slechte rug, zijn geen gewichtsdragers, en trakeners zijn niet echt beginnerspaarden vind ik, denk dat die te pittig zijn.
Dat licht eraan watvoor je neemt, dat licht niet aan het ras Trakehner maar aan de karakter van het paard.
Ik blijf het hierbij houden;
Trakehner past echt bij jullie, super rustig en lief en kunnen max 1,75 worden.
Kunnen ver in de spring en dressuursport komen.
SyhaxDesy schreef:Tinkers en Friezen zijn hele leuke paardjes maar.. een Tinker krijgt heel snel en vaak mok en een Fries is meestal (niet altijd) maar vele zijn lui sloom en/of lomp.
Trakehner past echt bij jullie, super rustig en lief en kunnen max 1,75 worden.
Kunnen ver in de spring en dressuursport komen.