nog iemand een quarab?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nona99

nog iemand een quarab?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:07

Hallo iedereen.

Anderhalve maand geleden kreeg ik van mijn manneje een pony.

Het is een kruising Arabier x quarter.

Graag had ik nog mensen gehoord die ervaring hebben met deze combi.

Ik ben er in ieder geval heel enthousiast over...

Het enige minpuntje vindt ik het typische arabieren streekje: "Rug wegsteken, staart en hoofd omhoog, en gaan"...
Maar daar wordt grondig aan gewerkt, en we boeken vooruitgang.

chimello

Re: nog iemand een quarab?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:10

Ik heb een quarab.
Ze was verwaarloosd door de eigenaar en mensenschuw. Ik kocht haar spotgoedkoop toen ze acht maanden was, en ze is nu twee. Dus volgende zomer ga ik met haar beginnen. Western, natuurlijk.
Ondanks de omstandigheden zou ik niet weten hoe quarab's zijn qua karakter omdat mijn paardje alleen door mij verzorgd wil worden. Ze is wel heel nieuwschierig, vrolijk en leergierig.

Ik heb nog een paar quarabs gezien vroeger, toen we nog gestald stonden op een western stal maar toen was ik er zelf minder enthousiast over, maar nu ik er zelf eentje heb ben ik toch wel blij dat ik haar gekocht heb.

De combi is qua bouw en temperament net een goede combi vind ik zelf, al toont Mello helaas erg weinig quarter karakteristieken. Ze is heel fijn gebouwd, lang, met smal beenwerk. Maar als ik met haar werk, geweldig. Ze is zo geduldig en het meest enthousiast als ze me ziet als ze in de wei staat.
Maar ik heb gehoord dat veel arabieren ook heel eenkennig zijn, ik ben in ieder geval wel blij met mijne.

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 19:45

hallo mede quarab fanaat,

Hier heeft Nona ook meer de arabische bouw dan de quarter...enkel de "kont" die erop staat, zou wel eens bij een quarter kunnen passen.

Moet wel zeggen dat Nona heel erg éénkennig is.
Het vrouwtje is haar alles, en als het vrouwtje weggaat, moet niemand anders haar gaan betuttellen...

Verder is ze heel fijn om mee te rijden...
Wel zoals vele arabieren lekker vooruit.

ZAl morgen even foto's plaatsen van mijn meissie...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:50

Ja leuk, ik zal de laaste foto's van Mello ook nog snel uploaden :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:28

Ik meld me ook. Heb dit jaar een quarab veulen gefokt. Gitzwart geen wit. Moeder AV: Bas Almost June x vader Quarter: A Radical Ride.
Het veulen is kuiken mak. Maar ja...das moeders ook, maakt zich nergens druk om, dus het veulen al helemaal niet. :D

Eventjes een praktisch vraagje....het veulen wordt ingeschreven bij het Quarab Stamboek in USA.
Die kent natuurlijk geen paspoorten. Dus die moet ik elders vandaan halen.

Waar komen jullie paspoorten vandaan? NRPS?
Mijn veearts kan wel een paspoort verstrekken, maar dan komt er in te staan: moeder en vader onbekend. Staan bij jullie wel de ouders erbij?

En dan nog iets heel anders: Wisten jullie dat je bij de DAWRA mag starten met een paard met min 50% arab bloed?! Helaas (nog) niet op het NK, zodra er voldoende zgn mixers meedoen, zal er vast een aparte rubriek voor gecreeerd worden tijdens het NK (denk ik?).

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 00:34

Hier nog een Quarab fan! Onze eerste is dit jaar geboren en de volgende is in de maak ;)

Meet Una Chu'mana, moeder is Paint en vader is Arabisch volbloed.

Afbeelding

Afbeelding

@ Nona: Dat Arabierenstreekje is toch juist leuk? Zolang ze het niet onder het werk doen ;)

Una is lekker showy als een Arabier maar heeft wel het coole karakter van haar moeder. Ze beweegt ook veel makkelijker dan mams, en dat is echt de Arabische invloed.. het lijkt mij de ideale combi <3

Ik heb haar ook ingeschreven bij het BAPS en daar krijg ik het paspoort ook van. Misschien kan jij dat bij het NRPS doen?

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 00:36

Wow <3 Una

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:51

Hoi Paola,

Heb inmiddels contact gehad met het nrps. Het originele dekbewijs gaat naar de usa en zodra ik dan het stamboek papier retour krijg, dan kan ik haar met volledige afstammeling bij het nrps laten opnemen. Het NRPS doet dat op deze manier ook voor de quarters. Dus dan heeft ze straks ook netjes een paspoort met haar voorouders erin. Ze komt dan in het B register en hoef geen lid te worden van nrps. Tja dat scheelt weer ;-).

Trouwens je quarabje is mooi aan het opdrogen!! :P