Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:02

de stevige pony moest hier nog wat groeien denk ik :P en was lekker vol van het land.
hij is nu wat ranker. zal als ik nieuwe foto's heb even plaatsen inderdaad.
flashlight is van oma's kant idd.
oooo vind het echt zo leuk :D
hihihi
ik ga meteen even spitten!

Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:06

even snel rond gekeken, ga toch eens met mijn papier naast d pc zitten.
wel leuk om te zien hoe ze allemaal uitgroeien :D
mijne is momenteel een stukje minder vol, maargoed hij is best gegroeid en staat nog niet op het land :P

die marvel , wat een beest zeg , die nek... <3 ben heel benieuwd hoe de mijne uit gaat groeien.

edit;
heb zojuist gekeken voor een recentere foto , maar dat schiet niet op. onder het zadel lijkt hij mini en verder heb ik alleen foto's met dekens op....
foto's volgen!

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:30

Ow, ik lees over de crossdag en hoor 'waterbak' voorbij komen.
Mag je gewoon de hindernissen nemen die je wilt?, prince is iets té enthousiast over water.
Hij gaat namelijk gelijk liggen (heb er al 2x onder gelegen :+ )

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 20:35

:D Das lekker :Y) .
De waterbak is aan het eind en iets apart van de rest van het terrein. Je kunt daar dus heel goed wegblijven.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:46

Gaaf :j!
Maar wat nou als je paard niet van water houdt :D? Ik moet Moon namelijk zowat altijd aan de hand het water inloodsen, of in z'n achteruit :=

Heb nog een schattig filmpje van vanmiddag! Vorige week liep Moon nog op die grote schat te jagen, wilde even kijken hoe het nu ging, gezien ze ook samen op het land doorbrengen. Echt té schattig, ze stonden elkaar te roskammen :).

Jizzie

Berichten: 458
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:02

wat een leuk topic, ik heb 2 jaar geleden ook een connemara merrie gehad, echt een heerlijk beestje.. ik heb er nog spijt van dat ik haar heb verkocht maar ik was echt te groot voor haar ;)

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:17

Yv_ schreef:
Gaaf :j!
Maar wat nou als je paard niet van water houdt :D? Ik moet Moon namelijk zowat altijd aan de hand het water inloodsen, of in z'n achteruit :=


Dan is er iemand die probeert te helpen hem in het water mee te nemen en kun je ook achter andere pony's aan het water in.

Wat een geinig filmpje.

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:00

Leliaardje schreef:
:D Das lekker :Y) .
De waterbak is aan het eind en iets apart van de rest van het terrein. Je kunt daar dus heel goed wegblijven.

Gelukkig :D

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:33

Wij hadden concours vandaag...
Pff was er al om 8 uu ren nu net een uurtje thuis. ben lichtelijk gesloopt.
Easter was als eerste aan de beurt. Hij had natuurlijk weer lekker in de mest liggen rollen dus hij was een beetje geel uitgeslagen. ;( Nou ja, jammer dan. Het was gelukkig nog niet zo druk met inrijden en Easter was al een stuk kalmer dan afgelopen zaterdag. Eerste proef ging beste netjes, hij had 180 punten wij vonden het wel een paar punten meer waard maar t is iig een winstpunt. Meteen door naar de 2e proef, die ging ook best fijn. Jury gaf fijn commentaar wat ook heel terecht was, de goede en minder goede punten. Totaal 191 punten. 8-)
Easter op de trailer en ff een bakkie koffie drinken. Toen Koss gezadeld en Erwin bracht Easter vast naar stal. De dressuur liep flink uit. Tijdens t losrijden moest Mark parcours verkennen dus ik moest ff met m lopen. Hij werd heel zenuwachtig en toen Mark er weer op ging had ie de handen vol eraan. T was bok-steiger etc. 20 minuten te laat kon hij eindelijk de ring in. Proef ging echt slecht, Koss zag overal spoken en het leek nergens naar, toch nog 173 punten.....De 2e proef was hij alweer wat kalmer en die ging alweer beter, 181 punten.
Er waren ontzettend veel springstarts dus nog rustig de tijd om dressuurpony in springpony te veranderen. 8-) Even inspringen, Koss was gruwelijk heet met inspringen en toen hup de ring in. Meteen een balk op de eerste sprong maar de voor de rest een heel mooi vloeiend rondje. Dus het eerste springwinstpunt is ook binnen. :D
Koss op de trailer gezet en hubbie heeft ook hem naar stal gebracht. Wij zijn terug gegaan voor de prijsuitreiking, met Easter had hij de 3e prijs. Was een goede dag dus!!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:00

Wat goed Bar!
Weer een hoop winspunten binnen gehaald! Feliciteer Mark maar van me ;)

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:05

Thnx, Doe ik, ik had al gezegd dat ie je maar even moet toevoegen op Hyves. Weet niet of ie dat al gedaan heeft?

Heb jij nog wedstrijd gehad met Prince?

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:10

Bar schreef:
Thnx, Doe ik, ik had al gezegd dat ie je maar even moet toevoegen op Hyves. Weet niet of ie dat al gedaan heeft?

Heb jij nog wedstrijd gehad met Prince?

:j haha, heeft ie gedaan. Ook al geacepteerd :)
Ben met prince nog weggeweest, was weer ouderwets slecht gereden door me. T' was ook heel glad daar en hij liep ook ontzettend kort en totaal niet ontspannen
uitslag viel dan toch nog best mee:
3e met 190 en 4e met 178

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:23

Nou goed gedaan dan zeg!!!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:43

Bar schreef:
Afbeelding


<3 <3 <3 <3

Wat een lekker ding is het toch :D .

Gefeliciteerd met de puntjes!!
Koss zal toch ooit nog wel wat rustiger worden........... 8-)
Fijn dat het springen goed ging.

spitenmazz: Lekkere punten als je niet lekker gereden hebt! Hopelijk volgende keer een beter gevoel!

Laurie en Giga hebben net weer gereden. Gewoon training, geen wedstrijd. Ik heb weer lekker in de keuken zitten kletsen :+ .

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:10

Wat ziet Easter er goed uit!!!!!!!!!! Super leuk om hem weer rond te zien rijden met Mark :D En het is nog super gegaan ook :) En met Koss ook nog winstpunten, jullie weekend kan niet meer stuk :D GEFELICITEERD!
Waarom krijgen jullie die staart wel mooi wit en ik niet? O:)

spitenmazz: ook gefeliciteerd :)

Ging het rijden goed Inez? :)

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:56

Het rijden met Giga en Laurie gaat super. Ze pakt nog steeds goed aan. Ben er erg blij mee. Ik ga dit weekend maar weer eens kijken of ik er zelf weer eens op kan klimmen. Moet toch ook beetje oefenen voor het obstakelparcours 8-) .

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:57

Gave foto's! Gefeliciteerd met je punten!

Rohotje: Zilvershampoo van Swartskopf of Shine In, Yellow Out van Cowboy Magic. Ik zweer erbij, supermooie witte staart met een metallic glans!

Leliaardje: Een van ons heeft er waarschijnlijk overheen gelezen: Hoe en waar kun je je opgeven voor die crossdag? Op de site staat nl nog oude informatie..
Rij jij zelf niet op je pony's?

Ik ben gister voor het eerst sinds lange tijd weer met poown op het strand geweest. Heb een paar jaar niet meer in de buurt van het strand gestaan met pension. Zoals verwacht had ik een echte connarab :+. Hittepetit! Moeders wilde 'm aan de hand het water inloodsen, maar dat ging niet, dus ben ik maar afgestapt, mij volgtie wel.. Eigenwijsje :=

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:41

@ Rohotje: sommige staarten hebben ook tijd nodig om wit te worden hoor. Bij Easter hebben er jaren nog donkere haren in gezeten, maar die andere haren wel dan wel mooi wit.
Het helpt ook als je regelmatig wast. Maar dat zal nu wel lukken nu je met haar aan het starten bent.

@Yv: ik moet het nog aanpassen op de site. Maar ik ben nu heel druk bezig met de startlijsten voor het ONCK, dus ik ben er nog niet aan toegekomen. Als je me even een mailtje stuurt (info@connemara.nl), stuur ik je alvast een inschrijfformulier.

Ik rij normaal zelf ook op Giga: we zijn M1 dressuur, maar ik heb de hele winter niet gereden en mijn lichaam heeft na deze winterslaap nog niet zo'n zin om weer aan het rijden te gaan. Hopelijk komt dat wel weer terug.
De andere pony's die ik heb, zijn te klein voor mij. Ik ben 1.84, dus pas niet op D-pony's. Gelukkig heb ik hier en daar enthousiaste ruiters die met enkele pony's aan de slag zijn (Mark met Easter, Eline met Ben Hur (en eerder met Fee en Funny). Zo blijft er toch een stel actief.

Lekker dat je naar het strand geweest bent! Giga vond het bewegende water doodeng, het stilstaande water ging ze wel zo in.

Carlijnx

Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Thuis

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:22

zijn er eigenlijk nog hele broertjes of zusjes van boy?

dus met de moeder snoopy en vader thunderstrom?

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:43

Okee, zal even een mailtje sturen :). Balen zeg, ik hoop dat het niets ernstigs is met je lichaam? Hoe groot is Giga?
Wel lief en leuk dat je je anders pony's aanbiedt aan anderen: leuke kans voor ze :j!
Edit: Net even op je site gekeken: zit leuk in elkaar zeg!

Stilstaand water heb ik ooit een keer geprobeerd, maar dat was hetzelfde als zeewater... Hij springt ook doodleuk voor elke plas opstraat opzij... Zucht :D! Komt wel goed hoor ik, van de zomer staan er in ieder geval al lekker veel strandritjes op de planning met meiden van stal waarvan de paarden er wel allemaal gewoon ingaan, dus ik heb een stille hoop dat meneer er gewoon achteraan gaat!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:26

Yv_ schreef:
Okee, zal even een mailtje sturen :). Balen zeg, ik hoop dat het niets ernstigs is met je lichaam? Hoe groot is Giga?
Wel lief en leuk dat je je anders pony's aanbiedt aan anderen: leuke kans voor ze :j!


Idd, wij zijn echt superblij met Easter!! <3 <3

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 22:38

Het mes snijdt aan twee kanten hoor: ik ben ook blij dat de pony's lekker aan het werk kunnen en flink aandacht krijgen. Dat kan ik hier thuis toch allemaal niet bieden.

M'n lichaam houdt gewoon nog beetje winterslaap: chronisch gebrek aan conditie. Ik ga er vanuit dat het niets ernstigs is 8-) .
Giga is 1.55 m. Gecombineerd met een enorme Connemara borstkast groot genoeg om met mij rond te lopen zonder er raar uit te zien.

Pfff vandaag de hele dag besteedt aan de startlijst voor het ONCK. Wat een gepuzzel is het weer. Op het laatst zo'n hoos aan inschrijvingen gehad dat we nog plotseling op jacht naar een extra jury moesten. Gelukkig heeft Els iemand gevonden. Pak van mijn hart.
Ik heb nu het mennen, dressuur en springen af en nu moet ik nog naar het obstakelparcours kijken. Dat wordt nog ingewikkeld denk ik. Ik denk dat men zich maar flexibel op moet gaan stellen. Nou ja, daar ga ik zondag naar kijken, heb nu geen puf meer en morgen ben ik hele dag in Bennekom fotograferen. Daar springt ook nog een Connemara mee zag ik.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:41

Wel supergaaf dat er zoveel aanmeldingen voor het ONCK zijn!! Heb er echt weer zin in!

Carlijnx

Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Thuis

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:15

ik vind het echt jammer dat juangi (priscilla) en ik er niet heen gaan! buurvrouw vind het t ver -,-

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:20

ik vind machtige mooie ponys maar helaas boven mijn begroting.
anders was het echt connemra's geweest ipv appaloosa's