Taxatie-topic kruisingen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorieeen

Berichten: 988
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Beilen

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:33

@ Succubi, Waarom schat je mijn pony maar 1000 euro waard? :)

RivaldoX

Berichten: 877
Geregistreerd: 21-11-08

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:40

@Succubi, 1500 lijkt me niet reeël voor een pony die M1 loopt op 5 jarige leeftijd? dan draaien we bijna verlies..en als je weet hoe ze bij ons kwam, als handelspony'tje ?

Maggie_Eddy

Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Waar m'n huisje staat!

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:14

Ook ik vind t niet reeel, hij is binnen anderhalf jaar van b naar m1/m2 niveau gereden en nog lang niet aan het eind van zijn kunnen. Daarbij pakt ie alles heel erg goed op. Niet aanvallend bedoeld hoor ;)

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:21

@Bovenstaande dames: De uitleg waarom ik laag taxeer staat onderaan mijn vorige post.
De paarden zijn idd meer "waard" door hun prestaties en potentie.
Maar ik hou ook rekening met de marktwaarde op dit moment. En die is heel erg laag. En een paard is niet meer waard dan de huidige marktwaarde.
En ja, 2 tot 3 jaar geleden had is ze wss tussen de 2000,- en 3000,- getaxeerd :)

noomie1
Berichten: 172
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:06

Ik zeg alvast dat ik echt geen idee heb hoeveel ze waard zijn en dat je dus ook niet op mij moet uitgaan. Dus niet boos worden aub als ik te hoog of te laag schat?

Ine23; €800,- is nog heel jong en best wel klein.
_Bitje_; € 1.750 tot 2.000,- omdat ze wel al M oefeningen kent, maar nog niet op dat niveau loopt
abigailabby; € 900 tot 1.000,- omdat hij al best oud is, maar wel een leuk sprongetje kan maken.
XxStellaxX; € 800 tot 1000,- Als ze wat ouder is gaat het denk ik een heel leuk beestje worden!
Daisy_tanja; € 2.000 tot 2.500,- Een apart kleurtje en ziet er erg chique uit vind ik!


Nu mijn pony.
Naam; Summerwind
Leeftijd; 10 jaar
Stokmaat; 1.42m
Summer is in het verleden waarschijnlijk mishandeld dit is alleen nog maar te merken als je aan zijn oren zit!
Ik heb dat trouwens gehoord van de vorige eigenaren dus het is wel echt waar ( niet dat jullie denken hij vind het gewoon niet fijn als je aan zijn oor zit) Hij moet je een paar keer gezien hebben en alles is vertrouwd!
Hij loopt in de ponyrennen in België, Nederland en Duitsland
Daar doet hij het heel goed!
We zijn in de twee jaar dat we bezig zijn nog nooit buiten de vierde plaats geweest!
Vorig jaar heeft hij €2.500,- gewonnen met de ponyrennen
Hij heeft ook al pony's verslagen die speciaal gekocht zijn voor de ponyrennen en die voor €10.000,- gekocht zijn.
Hij is ook super met kleine kinderen dan slaat zijn pittige karakter gelijk om en is het en echte kinderpony!
Ook dressuren we zo'n af en toen, we zijn nog wel in de B omdat we tot nu toe maar 3 wedstrijden gereden hebben
Afbeelding
Afbeelding
http://i41.tinypic.com/ej9zyh.jpg
http://i39.tinypic.com/slohl1.jpg

Ik ben benieuwd!
& als jullie taxeren willen jullie dat een recessie bedrag en het normale bedrag geven?
xxxx
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-05-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in links gezet, maximaal 2 foto's toegestaan

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:33

noomie1 schreef:
& als jullie taxeren willen jullie dat een recessie bedrag en het normale bedrag geven?
xxxx


Goeie opmerking :).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat een paard waard is die aan "ponyrennen" doet :o.
Gezien de leeftijd, stokmaat, goed getrained... tegen de 1000,- (zonder crisis miss 1500,-)
Even erbij vermelden dat ik de pony rennen niet mee tel! Ik heb géén idee waaraan een paard aan hoort te voldoen en wat voor waarde hun daaraan hangen :)

noomie1
Berichten: 172
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:36

ahahaha grappig dat je em zonder de ponyrennen 1000 schat.
We hebben er namelijk al eens een 'bod' op gehad wat dus voorstelde; dat als we em wilden verkopen, hem aan diegen moest verkopen en het bedrag maakte niet uit!
1000,- zou ik em nooit voor weg doen aangezien hij per jaar al zo'n 2500,- verdiend.
In de ponyrennen is mijn pony zijn snelheid een keer gemeten op 60km per uur.
haha hij verdiend zijn eigen haver!

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:44

@noomie1: Daarom zei ik ook al dat ik géén idee heb wat een paard daar oplevert! Ik zit er wat dat betreft dik naast dan haha.
Wel gaaf zo hard! :D
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook taxeer aan de hand van foto's en de jouwe (de meeste) vind ik ook niet een duidelijk beeld geven (en taxeer ik dus niet of laag bij gebrek aan info) :).
Volgens mij is hij wel ontzettend gespierd! :)

noomie1
Berichten: 172
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:48

hahaha ja mijn kleine body builder hihi.

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:01

noomie1 schreef:
hahaha ja mijn kleine body builder hihi.


Haha, stoer hoor! Misschien ook maar met mijn pony doen! ;)

XxStellaxX
Berichten: 780
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:32

oehoe ik ken een meisje die dit ook met haar pony moet gaan doen :P dat beest is zo snel en heeft zo veel pit dat zou een leuk beest voor die sport zijn :P maar goed dat was off topic nu weer ontopic :P

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:55

Stella veullie 500 euro, merrie, mooie kleur.
Kinaia 1300 (kleur, maat)
June 1100
Summerwind 2200 (vanwege de rennen)

goed, nu ik
Montana River, 5 jaar
vader quarter moeder haflinger
schofthoogte 1,56

word momenteel goed doorgereden, kan met koeien werken, buitenritten, is bomproof.
in de bak gaat prima (alleen vind ik er niets aan)

Springen doen we nog niet aan, los vind ze het prachtig.

3 goeie gangen, geen gebreken/ondeugden.

Afbeelding

Afbeelding

en onder de vrouw :=
http://foalcam.net/dana2010/dana22april2010%207.jpg

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:05

@ suvccubi

hoe kun je nou in godsnaam 250 euro taxeren voor mijn pony
dat is de slacht prijs :S

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:08

@wopkelover: Omdat er geen foto's bij staan waarop ik het gehele paard kan zien (behalve de front en een op een verkeerd genomen spring foto waar de techniek ver te zoeken is)
Daar zal ik never nooit meer voor bieden/taxeren dan: idd, slachtprijs :).
Daarom kan ik in godsnaam jouw pony zo laag taxeren ;)

Heb je geen mooie stand foto? En evt een stap en draf foto (liefst los) en evt een rij foto?
En als zijn spring techniek zo goed is een foto van een sprong?
Dan heb ik wat om te taxeren :)
Hou er rekening mee dat de mensen op dit forum die jouw pony moeten/kunnen taxeren jou en jouw pony niet kennen. Wij moeten je op je nicknaam maar aannemen dat je een leuke, goed springende pony hebt...
iets wat ik niet aanneem als ik iets taxeer en al helemaal niet als ik het evt zou kopen.
Wil je een hoge taxatie? Verkoop je pony, zet hem in het mooiste daglicht, belicht al zijn goede kanten. Zowel in je tekst en al helemaal in je foto's.

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:10

@Dana: Ik denk dat ik River beter niet kan taxeren :o. Ben bang dat ik haar erg zou voortrekken :o

XxStellaxX
Berichten: 780
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:18

@Dana, hmm hier weet ik moeilijk op te taxeren omdat western nog niet helemaal in mijn straatje ligt. vind het wel een leuk paard alleen, tja hmm dressuur en springen zou qua bouw niet echt het type zijn.. Western ja daarvoor weer wel...
Ik ga haar toch taxeren (heel voorzichtig): schat rond de 1500 euro, qua coole karakter zal het vast een goed western paard kunnen worden!

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:36

:D Dressuur kan ze ook hoor :D
Afbeelding

RivaldoX

Berichten: 877
Geregistreerd: 21-11-08

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:33

@Succubi.. wat zou jou taxatie zijn op rivaldo zonder de prijs van de markt op dit moment.?

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:34

Gewoon doen Succubi, daar is dit topic toch voor ;) Als iedere pony 1500 waard is, dan is het taxeren ook geen bal meer aan toch?

Ik ga er geen uitspraak over doen, ik durf niet te taxeren ;) Maar wel leuke pony iig!

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:21

@Rivaldo: Ik vind het moeilijk te taxeren zonder rekening te houden met de marktwaarde, want zoals het al zegt marktwaarde.
De huidige crisis bepaald ook de waarde.
Maar goed, ik zal mijn best doen.
Het is een mooi paard om te zien, leuke kruising die wel redelijk in trek is (vooral bij de ambitieuze pony ruiters) helaas heb je geen stokmaat vermeld.
Mooi achterbeen gebruik, zelfhouding, snel door de klasses gekomen, jong. Helaas wel een ruin dus je hebt geen fokwaarde verder.
Ik ga voor de 2000,-.. Maar zou mij niet verbazen als er iemand (ruim) 3000,- voor over zou hebben :)

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:26

@GJ9: Flauw zeg! ;)

XxStellaxX
Berichten: 780
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:57

@dana, hahaha, ja maar toch blijf haar moeilijk te taxeren vinden.. weet wel wat van western maar niet zoveel dat ik mijn mond daar over open durf te doen :P Vind haar sowieso een lekkerding :P

RivaldoX

Berichten: 877
Geregistreerd: 21-11-08

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:10

Sorry, vergeten te melden.

Hij is 156,5 gemeten. (wss groter maar is ingemeten)

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Re: Taxatie-topic kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:52

@ succubi

dan nog vind ik jou prijs nog veelste laag
dat is gewoon een beledeging tegenover het paard
je gaat pas slacht prijzen bieden op een paard wat nog enkel als grasmaaier gebruikt zou kunnen worden
dit is een jong paard dat nog wel wat moet leren
maar waar veel inzit
okee een beejte een verkeerde foto
maar voor de niet ingereden kruisingen wordt nog goed 1250 euro voor neergelegt
dus ik ben het niet met je eens
vind het zelfs een beetje treurent dat jij zulke prijzen durft te noemen
een gemiddelde shet is nog meer waard

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:11

@wopkelover: Ik geloof dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Ik kan niet taxeren op alleen tekst en onduidelijke foto's.
Voor een niet ingereden kruising met duidelijke foto's waaruit blijkt dat het dier een mooie bouw en potentie heeft taxeer ik idd hoog.

Kijk eens objectief naar je eigen advertentie. Vind je dat paard aanlokkelijk om te kopen? (en dan heb ik het niet eens over het gebrek aan hoofdletters etc).
Vind je haar spring techniek er positief uitkomen op de foto die je hebt neergezet? Kan je zien of ze een mooie hals, rug verhouding heeft? Kan je haar gangen en beengebruik zien?
Op al die vragen beantwoord ik "nee". Dus bij gebrek aan informatie taxeer ik idd laag.
Misschien had ik beter kunnen zeggen "deze kan ik niet taxeren".

Even erbij vermelden dat ik dit niet bedoel als aanval!
Misschien komt het hard over omdat het alleen tekst is maar ik bedoel het goed en hoop duidelijk antwoord te geven.