Paard halen buitenland (Camargue paard)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Paard halen buitenland (Camargue paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 15:47

Gisteren terug gekomen van het gebied Gard in Zuid-Frankrijk.
Daar staat de streek bekend om de Camargue paarden.
Ik was benieuwd wie er 1 heeft, en wie er wel eens een (jong) paard gehaald heeft in het buitenland.
Ik heb enorme interesse in het ras en zit er over te denken in de toekomst 1 aan te schaffen en deze te gaan halen in Frankrijk (dus lokaal te kopen)

1Boefje

Re: Paard halen buitenland (Camargue paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 14:59

Niemand hé? In België staan er 2 te koop.
Jammer dat ik er nu geen centjes voor heb!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:13

Hai,

Wij hebben er twee thuis staan..eentje van bijna drie en een veulen van een jaar. We hebben ze vorig jaar augustus uit Frankrijk gehaald. Wil je best helpen met zoeken naar een Camarguepaardje, heb daar mijn connecties.....

groetjes,

Jacqueline

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:21

Lightielight schreef:
Hai,

Wij hebben er twee thuis staan..eentje van bijna drie en een veulen van een jaar. We hebben ze vorig jaar augustus uit Frankrijk gehaald. Wil je best helpen met zoeken naar een Camarguepaardje, heb daar mijn connecties.....

groetjes,

Jacqueline

Ken jij deze mensen toevallig?
http://www.camarguepaarden.info/verkoop.html

Op 2dehands.be staan er 2 te koop. Ik heb gezien dat ze een brandmerk hebben dus ben de fokker aan het achterhalen.
Ik wil wel een volledig beleerd exemplaar, minimaal 5/6 jaar, liever naar 6 neigend. Misschien weet je ook iemand die ze opleerd, ik kan misschien wel al een veulen aanschaffen.
Deze vragen 1000 euro voor een jaarling, enige idee wat de transportkosten zijn? Of kan je die zelf beter meenemen? Ik zit volgend jaar in maart nog wel in die streek. Maar exportpapieren zijn zeker niet in 1 week geregeld? Ik moet in 1 week kunnen kijken, kiezen, kopen en meenemen ;)
Mn besluit staat wel vast dat ik een Camargue wil!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:41

Hoi

Ja deze mensen ken ik toevallig... van "hun"fokker hebben wij onze paardjes. Rolf en Heleen (de mensen van de site) zijn goede vrienden van ons..... bij hun kun je zeer zeker terecht voor een paardje...... in ieder geval voor hulp....... Zij zijn ook goed bevriend met een fokker daar in de buurt, waar onze paardjes dus vandaan komen,Bernard Lepeix...
Kijk ook maar eens op deze site www.camarguepaarden.info
Staat ook iets over de Camagri in, zijn wij een paar dagen met Rolf en Heleen heengeweest in februari. Fanatstisch!

Wij hebben onze paardjes zelf meegenomen uit Frankrijk... in de trailer ('s nachts gereden omdat het bloedheet was overdag) 15 uur over gedaan... en hoewel Valentine en Tchita nog nooit in een trailer hadden gestaan (doodeng dus) waren ze mega-mega braaf. We hadden wel een cameraatje in de trailer zodat we ze in de gaten konden houden. Valentine en Tchita zijn alletwee van de hengst Fanaou (ben even kwijt hoe je daan schrijft) die je ook ergens wel zult tegen komen op een van de sites.
Mocht je eens willen kijken naar de paardjes laat het maar weten.
Mijn dochter is nu bezig met het beleren van Tchita, heel rustig aan en dat gaat eigenlijk heel goed.
ALs je Camarguepaarden nog beter wilt leren kennen zou je evt. bij Rolf en Heleen een huis kunnen huren voor bv een week. Je kunt dan (gratis) gebruik maken van de paarden. Erg aan te raden....

groetjes en succes

Jacqueline

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:45

O nog even dit... export is op zich wel te regelen maar wel een gedoe.... er moet een dierenarts bij komen en dan moet je naar Moulins geloof ik (stad in de buurt) om je exportpapieren te halen en dan moet je ook binnen 24 uur het land uit zijn........ maar het kan dus wel......
Rolf en Heleen zouden je daar heel goed mee kunnen helpen (al was het maar om taalproblemen te voorkomen)..
Ik weet dat ze een paar driejarigen hebben lopen voor verkoop......

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 10:19

Ik wacht het even af. Ik heb nu 3 beesten rondlopen en een veulen of 3-jarige er nu bij is niet haalbaar financieel, al kost een jaarling maar 1000 euro.
Pas als Cisco te oud is om fatsoenlijke dagtochten mee te maken koop ik een ander paard.
Ik ga wel over een paar jaar naar hun op vakantie om proef te rijden ;-)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:52

Leuk! Succes!

makkie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:09

Ja ik heb er ook een..
En ik heb er een gehad die is helaas overleden.
We hebben nu een merry van 11
Levka heet ze..
Echt een donderstraaltje.
Mijn vorige was er ook zo een Beluque heette die.
Ik vind het machtige paardjes..Oer sterk...Lief .... Betrouwbaar... En heerlijk om te rijden.
Maar geen KINDERPONY!!!!

Ze hebben een eigen karakter...

tabascotio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:48

Wij hebben ook twee camargue paarden.
Ik moet zeggen een geweldig ras. met veel potenties.
Wij hebben ze uit frankrijk en het probleem van uitvoeren val allemaal wel redelijk mee.

Wel is aan te raden om de reis in twee keer te doen.

En het zijn dieren die graag willen werken en veel buiten willen zijn. du s niet te veel in de stal