Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xhaflinger schreef:Ik heb hier niet echt ervaring mee, maar ik denk dat een haflinger of een fjord wel goed zou passen bij jou wensen, leuke recreatiepaardjes, sterk, sober in voeren, geen gedoe met dekens, maken van zichzelf al een lekkere dikke wintervacht aan. Maar net als wat RianneH zegt, gewoon ook kijken naar andere paarden, bv. dravers, etc. Veel plezier
Vjestagirl schreef:xhaflinger schreef:Ik heb hier niet echt ervaring mee, maar ik denk dat een haflinger of een fjord wel goed zou passen bij jou wensen, leuke recreatiepaardjes, sterk, sober in voeren, geen gedoe met dekens, maken van zichzelf al een lekkere dikke wintervacht aan. Maar net als wat RianneH zegt, gewoon ook kijken naar andere paarden, bv. dravers, etc. Veel plezier
Lang niet alle fjorden zijn leuke recreatie paardjes.
TS: ik zou niet kijken naar een ras, maar naar karakter. Zoek naar advertenties die je aanspreken, bel de eigenaar en vraag of ze geschikt zijn voor jouw doel. Dat heeft meer zin dan je blindstaren op een fjord, terwijl de arabier die je overslaat weleens perfect kan zijn.
(je weet nooit bij die merries) of gaat het allemaal soepel. Wil je er ooit mee fokken dan zou ik een ront. goed gekeurd paard kopen. En zo kun je nog wel even doorgaan... 
xhaflinger schreef:Vjestagirl schreef:[quote="xhaflinger"
Ik heb hier niet echt ervaring mee, maar ik denk dat een haflinger of een fjord wel goed zou passen bij jou wensen, leuke recreatiepaardjes, sterk, sober in voeren, geen gedoe met dekens, maken van zichzelf al een lekkere dikke wintervacht aan. Maar net als wat RianneH zegt, gewoon ook kijken naar andere paarden, bv. dravers, etc. Veel plezier
Lang niet alle fjorden zijn leuke recreatie paardjes.
TS: ik zou niet kijken naar een ras, maar naar karakter. Zoek naar advertenties die je aanspreken, bel de eigenaar en vraag of ze geschikt zijn voor jouw doel. Dat heeft meer zin dan je blindstaren op een fjord, terwijl de arabier die je overslaat weleens perfect kan zijn.
[/quote]fjordnina schreef:Ik denk dat ik voor een koudbloedje zou gaan. Fjord, Haflinger, Tinker etc.
Die kun je lekker laten staan als je eens een dagje wat minder tijd hebt en zijn bovendien schraal te houden.
Dan kom je qua voerbehoefte ook meer in de richting van een shetlander dan je met een warmbloed zou hebben.
Verder goed uitkijken voor excemers. Daar heb je vaak nogal werk en kosten aan.