Wat allemaal met Quarter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Wat allemaal met Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:48

Laatst was ik met wat vrienden bij een vriendin blijven slapen.
Achter haar huis was een weide met paarden erop, met 1 paard waar ik meteen verliefd op was.
Hij was de jongste en onrustigste van de 2, maar dol op aandacht en hij stal meteen m'n hart..
Nu kwam ik op Kapaza (de Belgische Marktplaats :D ) en ik stootte ineens op, jawel, dezelfde Quarter als achter dat huis!
Hij stond daar voor maar 1000 te koop. Mijn vader gaat m'n paard verkopen om privé redenen, dus wil ik op zoek naar een nieuwe.
Nou heb ik een paar vragen. Hij staat zo goedkoop omdat hij erg veel bokt (gebeurtenis in het verleden)
en dat is zo erg dat hij in galop blijft bokken tot je erafligt.. Kan dit verholpen worden en zo ja, hoe?
Verder ben ik geen recreatieruiter, of niet helemaal. Dressuren en springen vind ik beide leuk, en ben van plan ook wedstrijden te rijden.
Nu vraag ik me af, zijn Quarters vz-paarden? Kan ik met hen wedstrijdmatig gaan rijden? Of is dit lastig?

Groetjes, Joyce.

billionache

Re: Wat allemaal met Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 12:16

Niemand ?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:19

Hoeveel ervaring heb je? Heb je het geld om hem maandelijks te kunnen onderhouden en heb je geld voor de DA enzo. En nog belangrijker, durf je dit paard aan? Als eerste eigen paard zou ik niet met een lastig en bokkend paard beginnen namenlijk..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:22

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:24

Quarters zijn heel veelzijdige paarden, maar bij een Quarter die heel veel bokt, zou ik uitkijken. Misschien is er wat met de rug waardoor hij zo bokt?
Zit er een papier bij, hoe oud is het paard, is het een ruin of een merrie?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 12:29

@ galley : Hij wordt niet mijn eerste paard. Ik ben voor de moment in het bezit van een 8-jarige BWP en heb daarvoor een leasepony gehad die de bakrand stukbokte als het moest.. En ja, dat is de advertentie. Als ik hem zou willen kopen zou ik hem klinisch en röntgologisch laten keuren, spreekt voor zich. De beschrijving vond ik op zich ook al raar..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:32

Als ik de advertentie zo lees, denk ik eerder aan een probleem in de nek.
Je kunt er een osteopaat of een kraker bijhalen. En het is een half Quarter, er zit dus geen papier bij. En voor een kruising vind ik hem duur.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:32

Ik zou goed overwegen voordat je een paard koopt om zijn lieve koppie, want ideaal lijkt hij niet. Hij gaat veel tijd kosten zo te zien en het is de vraag of het goed komt natuurlijk.

Quarters op zich zijn heerlijk, mijn verzorgpaard is het fijnste paard wat ik ooit heb gereden, en ik heb al een heleboel paarden onder mijn kont gehad. Maar een paard met een verhaal, dat weet ik niet;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 12:37

inderdaad, het staat ook niet vast ;)
Ik kijk gewoon rond. Maar we hebben het niet zo breed hier thuis dus zoeken we iets onder de 1000 euro. Het is niet gemakkelijk om een pard zónder beperkingen te vinden onder de 1000. Kapaza staat vol, maar dan met veulens, en ik vind mezelf iets te onervaren om echt al aan een veulen te beginnen

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:46

allereerst: het is een half quarter, en dus geen quarter. dus over karakter en veelzeidigheid is weinig te zeggen verder als je de andere ouder niet kent.
en quarters kunnen extreem veelzijdig zijn maar ook jusit niet als ze specifiek op 1 onderdeel zijn gefokt.
idd het verhaal met een paar keer met zn hoofd tegen plafon: ik zou t niet doen. daar heeft ie vast iets opgelopen.
kun je niet verder sparen om zo je budget te verhogen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:48

Ook voor een ouder paard met een probleem heb je ervaring nodig. En als je een beperkt budget hebt, zou ik aan deze al helemaal niet beginnen.

Begin met een gezond paard dat helemaal naar je zin is, de ellende komt vanzelf wel.

wernimsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:51

Tja het is idd niet veel 1000.. hoe oud is ie?
een jong paard is goed te corrigeren
ik heb vorig jaar een anderhalf jarige gekocht voor 750 euro andalusierXQuarter ben momenteel bezig met zadelmak maken
gaat geweldig! ze was in het begin erg dominant.. maar dat is er nou uit
Paarden zijn momenteel ook niet zo duur.. laat hem bekijken door iemand die er meer verstand van heeft

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:35

ken iemand die er gewoon dressuur mee doet
die rijd nu m
over het bokken enzo
ik zou de rug is laten bekijken en gewoon lessen nemen