Appaloosa stamboek vreselijk traag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrilletje

Appaloosa stamboek vreselijk traag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 17:08

Hoi,

ik heb begin juni dit jaar bij het appaloosa stamboek een paspoort aangevraagd voor mijn (toen) nieuwe pony.
Het probleem is dat ik nu (in december, dus een half jaar later!) het paspoort nog steeds niet heb!
Is het normaal bij dit stamboek dat alles zo vreselijk lang duurt? :=

Op e-mailtjes wordt óf geen antwoord gegeven, of het duurt een paar weken.
En telkens als ik naar het stamboek bel (tijdens de openingstijden die op hun website staan) wordt er niet opgenomen en krijg ik een bandje te horen met "Het stamboek is gesloten, spreek een bericht in na de piep."

Ik vind dit echt niet normaal meer... :n

Ben ik nou de enige met dit probleem?
Wat zijn jullie ervaringen? :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 08:51

Stamboek is niet altijd de snelste geweest met paspoorten, maar dit jaar met een nieuw computersysteem had ik een week na het chippen al het paspoort van mijn veulen. Ik weet dat degene die het secretariaat runt een hele tijd ziek is geweest.
Ik krijg ze overigens wel altijd aan de telefoon, moet je wel tussen half 3 en half 5 bellen. Na half 5 krijg ik ook regelmatig het bandje.

Op mail wordt inderdaad vrijwel nooit reactie gegeven, is mijn ervaring ook. Inmiddels weet ik tussen welke tijden ik moet bellen en kennen ze me daar, ik heb er weinig problemen meer mee, maar ik weet ook dat er genoeg zijn die soortgelijke problemen hebben.

Splash_

Re: Appaloosa stamboek vreselijk traag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:02

Ook ik heb ontzettend lang op mijn paspoort moeten wachten. Na 3 maanden was ik het zat, en ben ik elke dag blijven bellen. Ik had mijn paspoort nodig omdat ik weg ging met mijn paard en heb er toen maar even flink druk achter gezet met een leugentje om bestwil. Toen had ik hem vrij snel in huis.

Heel vervelend, en zeker in jouw geval dat je zo lang moet wachten.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 13:48

Nou, ik heb gister eindelijk een mailtje terug gekregen dat mijn paspoort afgelopen weekend op de bus is gedaan.

Halleluja! _/-\o_

Volgens hen had een tijdelijke kracht alles fout gearchiveerd en heeft het daarom zo lang geduurd... :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:24

Ai, dat is vervelend, dan heb je uiteindelijk meer werk dan minder werk wat toch de bedoeling is van een kracht inhuren.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:08

Jaaa komt me heel bekend voor wacht nog op 2 paspoorten....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:19

Nu heb ik het wel gelezen neonlight ;)
Maar goed vorig jaar hem al opgestuurd, rekening betaald en is nu dus dik een jaar later. Mails gestuurd en op sommige wel en sommige geen antwoord. Telefonisch contact gehad en ze zouden hem opsturen. Dekbonnen wel gekregen maar paspoort niet. Vervolgens nog wat mails en proberen te bellen en idd dat bandje maar wat vaak gehoord. Oktober de dekbonnen opgestuurd met briefje erbij met een vraag over een merrie waar ik helaas ook het paspoort niet bij heb en de vraag of ze mijn paspoort willen sturen, adres alles erbij. Wel een rekening gekregen voor stamboekafdracht, geen paspoort.
Contact gehad met nrps over 2 andere paspoorten (is heel netjes afgehandelt) en die bood mij voor de 2 dagen dat ik extra zou moeten wachten een tijdelijk document aan en vertelde mij dat het nas dit ook mocht verstrekken. Dus weer een proberen te bellen en geen contact dus mail de deur uit met de vraag of ze mij mijn paspoort willen sturen en als ze daar niet toe in staat zijn, dan een tijdelijk document. Weer niets gehoord.

Via nrps gevraagt wat verdere opties zijn om aan mijn paspoort te komen (al is het maar iets) zodat ik wel met spoed bijvoorbeeld naar de kliniek kan, en zij raadde mij aan het via het pve te regelen. Nu twijfel ik daar nog wel over, wil namelijk wel paspoort te vriend houden omdat ik nog veulens verwacht van mijn hengst en volgend jaar weer met hem wil dekken....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:20

Sowieso zou ik niet mailen maar altijd bellen, en daarin standvastig zijn.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:06

Bellen is inderdaad een betere actie :j Heb ook al met een kleine regelmaat gebeld voor diverse zaken, een heb tijdens openingstijden altijd iemand aan de telefoon gehad :j

Met het overschrijven van mijn merrie (zo'n 4 jaar geleden) heb ik er een brief bijgedaan dat ik met haar over een paar weken naar het buitenland moest, en ik het paspoort daarvoor graag terug wou hebben. Ondanks dat dit vlak voor de HK was, heb ik hem met 2 á 3 weken weer terug gehad :j

Andere keren zouden ze mij wat informatie opsturen, maar heb dat nooit ontvangen. Heb er zelf ook niet meer aangedacht, en heb het nu ook niet meer nodig. Maar wordt nog wel eens verward met Neonlight als ik met het NAS aan de telefoon zit :+

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:11

Herkenbaar, ik wacht al 2 maanden op het paspoort....
Er is in die 2 maanden 2 keer gebeld met het NAS maar nog geen paspoort gezien. :Z

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:15

Kaisa schreef:
Andere keren zouden ze mij wat informatie opsturen, maar heb dat nooit ontvangen. Heb er zelf ook niet meer aangedacht, en heb het nu ook niet meer nodig. Maar wordt nog wel eens verward met Neonlight als ik met het NAS aan de telefoon zit :+

:D
Ik heb overigens nog nooit vreemde ongevraagde informatie ontvangen. :D

Ik ga morgen het stamboek weer eens bellen, eens kijken of ik ook zo'n problemen heb. Ik krijg ze namelijk tussen half 3 en half 5 altijd aan de telefoon.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 07:30

Dat zal lastig worden denk ik, ze zijn tm 5 januari op vakantie

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:41

Dan kom ik dus officieel niet op de keuring. Als ik ze de 6e/7e zou bellen dan komt paspoort waarschijnlijk pas week erna en chewano moet zijn hele basisenting nog opnieuw, dus dat gaat nooit passen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:56

Dan snijt het NAS zichzelf dus in de vingers Lailapri, misschien wel goed om ze dat te laten weten. Misschien dat ze dan in de toekomst wat sneller zijn :')

Neonlight schreef:
Kaisa schreef:
:D
Ik heb overigens nog nooit vreemde ongevraagde informatie ontvangen. :D
Dan hebben ze gewoon niks opgestuurd :')

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:58

Tja gaat super met wano dus had dat graag aan iedereen getoont, maar als die straks nog iets meer in vorm is ga ik gewoon mooie foto's maken, is ook leuk.

En natuurlijk straks met de veulens, hopen dat er iets knaps tussen zit zodat we naar de veulenkeuring kunnen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:04

ik heb me net deze week per mail aangemeld als lid van het NAS, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren dan. ik moet ook nog het paspoort van tammara opsturen voor de naamsoverschrijving. ik heb haar per november dit jaar 8-) wanneer zou ik dat het beste kunnen doen dan? en ik moet ook nog mijn stalnaam registreren ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:05

hahah mijn advies? Niet doen :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:09

haha grappenmaker, ik zal wel moeten, tammara is drachtig en ik wil het veulen ook ingeschreven hebben :+

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:09

nmprs?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:14

tammara is zelf stermerrie bij nas en de hengst die haar gedekt heeft is een goedgekeurde appaloosa van het nas, ik heb ook een dekbon van het nas, lijkt mij dus beter toch?mijn andere paardjes zijn geen appies , die zijn wel nmprs

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:33

Ik heb ook mijn dekbonnen van het nas en stuur die daar gewoon heen. Hoorde dat de veulens eens stuk beter gaan tegenwoordig. Misschien komt het omdat chewano oud is (20) en op de oude manier behandelt wordt :o?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:52

Ik zou het zonde vinden om een pony die NAS ouders heeft enkel bij het NMPRS te registreren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:00

Chips, 5 januari..... -O- Ik had wat vraagjes over de hengstenkeuring en die had ik toch wel graag eerder willen weten. We moeten namelijk een kur op muziek of iets dergelijks in elkaar zetten en dan is het wel handig om te weten welke afmeting de bak is en welke bak het is.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:22

hmm das idd lastig maar misschien weet iemand anders het? Misschien kan je naar het centrum zelf bellen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:09

Die zouden wel kunnen zeggen welke bak we tot de beschikking hebben, maar de NAS maakt zelf altijd een voorring in de bak, en dat bepaald de maat.