heb ik via de zoekfunctie al wel vernomen. Toch ben ik benieuwd of er mensen zijn die adresjes weten waar ze dit ras verkopen / verhandelen/ wat dan ook. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen in de dressuursport bij dit ras.
Ook ben ik benieuwd of de 'kenners' iets Akhal teke's in dit ras zien bij mijn dier (foto's zie profiel). van oorsprong komt hij uit Rusland, zit verder geen papier bij en is dus gissen naar wat voor ras hij zou kunnen zijn. Enkele steekwoorden van hem zijn: werklustig, veelzijdig, zenuwachtig, baasgericht (voor meer info zie dus ook profiel). Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier over denken!
)
. Ik denk dat ik weet om welke ras hier gaat. En het lijkt mij ook een zuiver geval -- want ik zag jouw paard en ik wist het! Hij lijkt op het paard van Tersk (oftewel het Tersk paard). Zogenamde "grotere en snellere arabier". Deze ras iz zeer bekend in Rusland en wordt voor alle taken van de paardensport gebruikt. Maar vooral bij dressur is dit paard op zijn top -- zij worden ook veel bij circusshows ingezet.