draver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lancelot13

draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:42

Ik heb een leuke draver als verzorgpaard. Vanaf deze week ga ik 2 á 3 keer per week naar haar toe. Heb hiervoor ook wel een verzorgpaard gehad maar van een ander ras. Nu voor het eerst een draver.

Wynona is 5 jaar en heeft een aantal wedstrijden endurance gereden en ze kan nu klasse 2 lopen.( ik rij zelf geen endurance).

Ik ben van plan om met haar westernlessen te gaan volgen. Heb al veel gelezen over dravers, ook op de site van dravers. Dus lijkt mij erg leuk om een goede band met haar te krijgen.

Hoe hebben jullie een goede band met een draver gekregen?
Hebben jullie ook eerst veel grondwerk gedaan met je draver?

Ben benieuwd naar jullie verhalen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:50

Tsja, gewoon een kwestie van doen, lijkt mij? :+ Ik doe niet aan grondwerk, ik doe gewoon leuke dingen met mijn paard :) We fietsen, lange lijnen, longeren, springen aan de longeerlijn, etc. Gewoon dingen doen en dan bouw je vanzelf die band wel op.

lancelot13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:00

Ja, dat lijkt mij ook wel. Maar je hoort zo vaak, een draver?? dat is een moeilijk karakter.
En je leest dan ook vaak, als je een draver niet met respect behandeld, krijg je ook geen respect terug #). Maar je moet elk paard met respect behandelen lijkt mij.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:12

Ik vind ze juist helemaal geen moeilijk karakter hebben, zeker als ik naar andere paarden kijk. Dan zijn er zeker niet meer problemen, uitzonderingen daar gelaten :+ Over het algemeen willen ze graag werken en kunnen ze goed grenzen aangeven, het is maar net wat je daar als ruiter mee doet.
Maar wat je al zegt, wat dat betreft is het gewoon een paard, net als elk ander paard, met een eigen karakter :j

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:27

Ik ben helemaal verliefd op mijn dravertje. Het heeft ongeveer anderhalf jaar geduurd voor ze me echt vertrouwde (ze was net 3 toen ik der kreeg van de baan af en via handelaren) maar vanaf dat moment gaat ze door het vuur voor me. Ze is nu 8 1/2.

Ivm haar rug longeer ik niet, is mij aangeraden vrijheidsdressuur met haar te doen en doe ik ook aan nh. Nh heeft mij erg goed geholpen. Daarnaast doe ik dressuur, rij ik veel buiten en fietsen we af en toe. Syb is erg eenkennig maar zodra je doorzet en ze gaat aan je wennen denk ik dat je er heel veel aan kunt hebben. Je moet alleen niet opgeven.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:31

WendyBZ schreef:
Ik vind ze juist helemaal geen moeilijk karakter hebben, zeker als ik naar andere paarden kijk. Dan zijn er zeker niet meer problemen, uitzonderingen daar gelaten :+ Over het algemeen willen ze graag werken en kunnen ze goed grenzen aangeven, het is maar net wat je daar als ruiter mee doet.
Maar wat je al zegt, wat dat betreft is het gewoon een paard, net als elk ander paard, met een eigen karakter :j

Dat dus :j
Gewoon lekker bezig zijn, komt allemaal vanzelf wel!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:35

Ik vind het karakter van mijn draver juist helemaal super zo!
En vertrouwen opbouwen was bij ons zo gebeurd, lekker veel gewandeld, grondwerk gedaan en het rijden gewoon rustig aan op gebouwd...
Ik ben trouwens momenteel ook bezig met de overstap naar western (wel recreatief) en moet zeggen dat ze dit heeeeeeeeel erg goed op pakt!