Ik zag een topic 'kruising hafliner/KWPN' van begin dit jaar, maar kan daar niet meer in posten (tenzij ik een mod benader, maar vind deze weg handiger).
Ik heb het paard gekocht (Diessel) dat op de een na laatste pagina van bovengenoemd topic wordt genoemd. Ook heb ik nog contact met de fokker (die vaker met deze combinatie heeft gefokt) en een eigenaresse van een halfbroer (zelfde (bonte papa), maar toch ander type, wel zelfde uitstraling). Zij is zich verder aan het verdiepen in deze kruisingen en is eveneens benieuwd naar de kakakters van deze kruising....
Het is (inderdaad) een schat, echt een super karakter. Werkwillig, makkelijk in de omgang en bijna altijd vrolijk. Maar kan ook een mindere dag hebben (echt aan het mokken bij alles).,...wie niet. Kan alles en is laat alles gewoon op zich af komen (maar moet soms wel eerst goed kijken). Kan ook heel goed een blije kip nadoen....
Hij is stevig gebouwde (bijnaam: de bolle) van 1.57 hoog met een korte, stevige nek en een haflingerkont.