Beenwerk draver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tuc

Beenwerk draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 23:42

Hoi,

Ik heb thuis een draver merrie staan van 5 jaar oud. Ze is echt heel erg lief, maar die achterbenen.... :(:)
Ze gaan alle kanten op, behalve de goede en volgens mij is dat toch wel dravers eigen.
Ik vroeg me af of dat altijd zo blijft of dat dat later, na trainen, (gedeeltelijk) weg gaat.

Ik hoop dat jullie het weten.

Groetjes,

Tuc

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:36

Je bedoelt als ze loopt? Dat is deels een kwestie van aanleg, sommige gaan wijder dan anderen, mijn eigen merrie gaat bijvoorbeeld helemaal niet wijd. Het is ook deels balans, als ze meer spieren hebben en rustiger kunnen draven gaan ze ook wel netter lopen.

Chantalll

Re: Beenwerk draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:38

Mijn merrie haar achterbenen gaat als ze draaft ook helemaal wijd, inderdaad zoals Wendy zegt ... de 1 heeft het wel de ander niet.

Gewoon trainen dan gaat het vanzelf wel beter.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:39

Dit is voornamelijk een kwestie van trainen. Het paard moet leren de achterhand goed te gebruiken. Dus veel tempowisselingen en veel overgangen maken in verschillende gangen. Leer het paard in tempo terug te rijden en vraag op den duur om verzameling.
Zeker niet alle dravers hebben dit. Maar als ze in de volle draf over de baan moeten rennen, dan is het wel handig plaats te maken voor de voorbenen :D

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 09:57

haha, ja, ze heeft het echt heel erg. Vooral de overgang van draf naar galop :D
Hoe kan je zoiets het beste trainen? Haar draf is zo snel, dat terugnemen heel moeilijk gaat.
Ontspannen lopen doet ze prima in de stap, maar in de draf, dan schiet haar hoofd weer naar voren.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:06

Het zal niet in een week anders zijn hoor, het kost wel wat training. Veel overgangen, voltes rijden. Als je in draf gaat beginnen met kleine stukjes, zorgen dat ze ontspannen blijft. Terugnemen vooral doen met ophoudingen en je zit, niet aan de teugels gaan hangen, geen constante druk blijven geven.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 10:11

Okee, dat doe ik nu ook al wel zo veel mogelijk.
Bedankt voor de reacties!

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:48

mijn n vorige paard was ook een draver, zijn vorige eigenaar heft het voorelkaar gekregen zijn achterbenen weer normaal te laten draven, (ik weet niet hoe!).. dus het kan wel weg, en idd net als hoe wendy zegd! :)