Ik heb een vraag. Ik heb een driejarige paint merrie, waar ik al twee jaar graag mee naar de keuring zou willen, ik weet alleen niet hoe. ik dacht dat ik via de NQHA moest zoeken of iets dergelijks? ik snap het allemaal niet zo. Het liefst zou ik willen dat iemand mij heel makkelijk de stappen kon vertellen die je moet nemen om aan een keuring mee te doen:)
groetjes en alvast bedankt. Ayla
MarcR
Geplaatst: 18-06-09 12:11
Het stamboek van de paint is de American Paint Horse Association en heeft een afdeling in Nederland de Dutch Paint Horse Club : www.dutchpainthorseclub.com. Bij de paints bestaan er geen keuringen zoals bij de europeese stamboeken. Wat er wel bestaat zijn de wedstrijddisciplinnes "Halter" en "Showmanship at halter". Hierbij word een paard aan de hand geleid en geeft de jury punten aan het paard en / of de begeleider. Afhankelijk van het dagklassement krijg je punten en deze worden opgeteld gedurende de ganse tijd dat je paard deelneemt aan wedstrijden, zo kan je zien wat een bepaald paard heeft gepresteerd. Kijk maar eens op de website van de DPHC.