Volbloed met tattoo in de mond!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarpeDiemh2
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:06

nou nou ik in ongeloofwaardigheid eve naar mijn paard gelopen en toch even uit nieuwschierigheid gekeken
hij had een paar nummers en een paar letters in blauwige zwartige kleur maar het is eenhannoveraner kan dit wel of zal zij toch een ander ras hebben wat me erg sterk lijkt?

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Volbloed met tattoo in de mond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:10

Klopt inderdaad.
Bij friezen werd dit ook gedaan, wij hebben er ook nog een lopen met een tattoo ;).
In NL mag het niet meer, maar in sommige omringende landen nog wel. Net zoals je in DLD nog mag brandmerken en in FR nog mag couperen. Dit is/word/willen ze wel veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 05:22

bij engelse of arabische?

*gaat morge toch is goed in den mond van mijn engelse volbloed zien :P¨*

bij de mije zijn wel tanden getrokken als veulen

femiaans

Berichten: 1020
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 06:27

Het wordt gedaan met een getatoeëertang. Tong wordt beet gepakt, er wordt in 1 beweging een nummer in geprint en daarna met wat inkt ingegewreven.
Het is een zeer slechte manier tegenover het chippen. Bij gestolen paarden is er meerdere keren ondekt dat de tongnummers uit de tong waren gesneden.
Of het een zeer gevoelige methode is kan ik niet beoordelen, een chipnaald is ook geen feestje.

cursebreaker

Berichten: 11595
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Volbloed met tattoo in de mond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:48

mijn Fries is van 2002 en heeft ook een tatoeage op de binnenkant lip. is inderdaad een veel minder betrouwbare manier dan de chip. (dit werd ook altijd met rashonden gedaan) overigens heeft mijn paard ook een chip.