Ik zou graag alles over het uiterlijk en gedrag willen weten.
Wie kan mij helpen?
Dit is mijn pony:

Alvast bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:De Arabische volbloed is een gespierd paard maar weegt vaak niet veel meer dan 500 kilo. De stokmaat was oorspronkelijk tussen de 1.40 en de 1.50 meter, maar door verregaand doorfokken worden nu ook grotere Arabische volbloeden gefokt, soms tot wel 1.65m. De gemiddelde grootte blijft wel rond de 1.50m liggen. Het paard heeft een vrij klein hoofd met grote uitdrukkingsvolle ogen en een fijngevormde neus. De meeste arabieren hebben ook nog een knikje in de neus. De oren zijn klein en spits. De hals is gebogen en de borst is naar verhouding breed. De staartdracht is sierlijk en van het lichaam af gedragen. De croupe is bij voorkeur iets vlak en kort. Het paard beweegt zich sierlijk en soepel, vooral in draf. Ook heeft de arabier een hoge staart. De Arabier komt voor in de kleuren: schimmel, vos, bruin en zwart. Het ras heeft vaak witte aftekeningen op de benen en het hoofd.
brenniie schreef:ik denk niet dat jou paard een AV is.. denk eerder KWPN of NRPS of iets dergelijks maar in ieder geval geen arabier..die zijn veel fijner gebouwd en sierlijker
CtjeLief schreef:zo te zien is jouw pony geen arabier. Wel kan ik wat vertellen over de kenmerken van een volbloed arabier: ze zijn bijv. heel gevoelig, ontzettend intelligent, mensgericht (mits je de klik hebt) en ze denken echt me je mee.. Zo kan ik nog wel uren doorgaan maar dat bespaar ik je
CtjeLief schreef:beste max_ruiter, je leest mn post niet goed denk ik. de kenmerken die ik beschrijf gaan over een av. en ik heb niet gezegd dat jouw pony niet intelligent is of wat dan ook. Ik heb met honderden VOLBLOED arabieren gewerkt en durf mijn hand in het vuur te steken dat jou pony er geen is. Misschien heeft ie wel wat Arabisch bloed hoor dat weet ik niet.
Hoe kan ik zien dat het geen volbloed is? aan de uitstraling, aan de grove neus, aan de ogen/oren, vorm van het hoofd en aan de bouw (voor zover te zien op de foto's)
Ik blijf dus stellig bij mijn mening