bijzondere rassen gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

bijzondere rassen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 19:00

Heey bokkers,

Wie van jullie heeft/kent/rijdt een paardje van een bijzonder ras?? Voor de Wiki ben ik op zoek naar foto's van aparte paardenrassen. Dus als je het leuk vindt dat jouw paardje op de site komt, laat dan hier even weten wat voor ras je hebt.

Groetjes Aurora3

ps: liefst niet meteen een hele berg foto's in het topic plaatsen, want dan wordt het gesloten. Als je toch foto's wil plaatsen, zet er dan maximaal 2 neer hier.

janineskolla

Re: bijzondere rassen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:42

Bij ons op stal staan 2 bijzondere rassen nl een Paso Peruano en een Morgan Horse.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:47

ik verzorg een mooie belgische koudbloed merrie..het schijnt (heeft de eigenaar nagezocht) dat als je haar wilt laten dekken je er zelfs geld voor geboden krijgt en voer betaalt word voor die tijd, daar ze aant uitsterven zijn maar GEEN idee welk ras...:S zal binnekort wel ff een foto plaatsen!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:10

janineskolla schreef:
Bij ons op stal staan 2 bijzondere rassen nl een Paso Peruano en een Morgan Horse.

Van beide rassen zijn nog foto's nodig. Ik zal je pb'en

ashanti2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:45

Afbeelding
Als HTML (Auktion, Homepage):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wir haben unter anderem einen Araberpinto mit 93,75% AV Er trägt das Overo und das Tobiano Gen.

Bilder Copyright Sabine Stüwer

Viele Grüße
Claudia

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:47

heb 2 criollos.....

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:53

Heb je een lijst met wat nog nodig is?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:09

Er zijn nog zo ontzettend veel artikelen waar nog foto's bij nodig zijn. Er is een algemeen topic waarin om foto's gevraagd wordt voor de Wiki op WZ (Wikizaken).

Dit topic is vooral voor bijzondere rassen. Van de meeste minder bekende rassen hebben we alleen maar wat foto's van internet. Die zijn vaak slecht van kwaliteit en klein. Dus eigenlijk hebben we van zo'n beetje alle minder bekende rassen nog mooie, goede foto's nodig.

Dus laat maar weten wat je heb Ezumii

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:13

Bijvoorbeeld de Akhal-Teke, Curly, Highland, Konik..
Groninger, maar zie dat daar niet eens eenartikel van is..

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:15

Van de criollo kunnen we nog een mooie hoofdfoto gebruiken. Het liefst en profiel genomen, dus van opzij. En de foto's liefst niet verkleinen, maar zo van je camera opsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:18

Ik heb een Mangalarga Marchador merrie en veel foto's van de Mangalarga's op mijn vorige stal inclusief foto's in tölt. Er staat een kleine selectie van mijn merrie in mijn profiel. Origineel formaat kan ik ook voor zorgen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:18

Criollo heb ik (nog) niet maar komt eraan.
En dat doe ik helaas niet :). Je mag ze wel iets groter hebben maar ik verstuur nooit originele bestanden.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:23

Van de Highland en de Groninger is inderdaad geen nog geen artikel. Je hebt schrijftoestemming zie ik, dus als je zin hebt kun je zo beginnen met schrijven.
De foto's kunnen we zowiezo alvast in de map van het ras zetten op de Wiki, dan liggen die vast klaar voor als er een artikel komt.

Van de Konik hebben we wel wat foto's, maar ik vind de hoofdfoto en de standfoto allebei niet geweldig van kwaliteit en grootte, dus als je betere foto's hebt dan zijn die zeker welkom.

Van de Akhal-Teke zijn al wel foto's maar ook die zijn niet geweldig dus als je betere standfoto's hebt dan zou dat heel mooi zijn. Foto's van donkere kleuren paarden hebben we daar ook nog niet van.

De standfoto van de Curly vraag ik me af of dat een volwassen paard is. Het heeft wel wat weg van een jaarling als je hem zo ziet. En de hoofdfoto van de Curly is veel te klein.

edit: orginele foto's is niet persee nodig, ik zie dat jij semi-prof fotograaf bent dus dan snap ik dat je dat niet doet. Maar voor mensen die verder niet met fotograferen doen is een orginele foto vaak geen probleem, vandaar dat ik dat vraag.

De minimale afmetingen voor foto's op de Wiki is 600*400, maar we hebben ze liefst zo groot mogelijk.
Het is trouwens toegestaan om er een logo op te zetten, maar niet al te storend groot en liefst een beetje in de hoek of onderaan ofzo. Niet dwars door het paard in elk geval

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:29

Juliette86 schreef:
Ik heb een Mangalarga Marchador merrie en veel foto's van de Mangalarga's op mijn vorige stal inclusief foto's in tölt. Er staat een kleine selectie van mijn merrie in mijn profiel. Origineel formaat kan ik ook voor zorgen.

De hoofdfoto die we nu hebben van de Mangalarga Marchador is niet echt scherp, dus een betere foto is zeker welkom. Voor de rest zijn tolt foto's van goede kwaliteit ook zeker te plaatsen en misschien een mooie foto in de wei ofzo. Die laatste moet dan wel echt een mooie zijn.

edit: Zie jij het misschien zitten om ook iets te schrijven over de Mangalarga Marchador?? We hebben namelijk ook nog geen artikel over dat ras. Pb me daar anders even over als je het zou willen doen of als je meer wil weten.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 27-05-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:30

Aurora3 schreef:
Heey bokkers,

Wie van jullie heeft/kent/rijdt een paardje van een bijzonder ras?? Voor de Wiki ben ik op zoek naar foto's van aparte paardenrassen. Dus als je het leuk vindt dat jouw paardje op de site komt, laat dan hier even weten wat voor ras je hebt.

Groetjes Aurora3

ps: liefst niet meteen een hele berg foto's in het topic plaatsen, want dan wordt het gesloten. Als je toch foto's wil plaatsen, zet er dan maximaal 2 neer hier.

Misschien is het wel handig om een lijst met bepaalde rassen neer te zetten?

Je moet eens in gangenpaarden-rubriek gaan kijken. ;) Daar zijn de eigenaren met bijzondere paardenrassen zoals rocky mountain horses, mangalarga marchador, tennesse walking horse, paso peruano, ijslander enz...

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:32

daar heb ik een tijdje geleden al eens rondgesnuffeld Goldenflower. Maar het is nog best lastig om de juiste mensen te vinden.

Een lijst met rassen zou ik wel kunnen doen, maar het probleem is dat we van de minder bekende rassen eigenlijk altijd nog wel foto's kunnen gebruiken. Van veel rassen hebben we nu wel iets staan, maar dat is vaak van slechte kwaliteit of voldoet niet aan de eisen van de Wiki.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:34

Fotototototo :D
Waarom zijn deze rassen bijzonder? Worden ze met uitsterven bedreigt? :O

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:35

hahahahaha, nee dat hoop ik niet. Maar je moet toch iets proberen om de aandacht te trekken......

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:40

Ok, dat wist ik niet. Daar heb je allerlei soorten paarden en verder is er een meisje met curly horse. Zij staat ergens in deze rubriek met de titel als curly horse.

Je kunt eens aan haar vragen voor foto's. ;) Dat ras heb ik nog nooit in het echt gezien.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:41

ja dat topic had ik al gezien. Ik heb haar ook al gepbt ;)

thnx voor de tips trouwens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:02

Aurora3 schreef:
Juliette86 schreef:

De hoofdfoto die we nu hebben van de Mangalarga Marchador is niet echt scherp, dus een betere foto is zeker welkom. Voor de rest zijn tolt foto's van goede kwaliteit ook zeker te plaatsen en misschien een mooie foto in de wei ofzo. Die laatste moet dan wel echt een mooie zijn.

edit: Zie jij het misschien zitten om ook iets te schrijven over de Mangalarga Marchador?? We hebben namelijk ook nog geen artikel over dat ras. Pb me daar anders even over als je het zou willen doen of als je meer wil weten.

Ja hoor, ik wil best een stukje schrijven. Heb nog goede backup van een stalgenoot :D die in het verleden op professionele basis deze paarden importeerde, fokte en trainde.

Ik zal vanavond thuis de laptop eens doorspitten voor wat geschikte foto's. Een goed hoofdfoto heb ik volgens mij wel van mijn eigen merrie. Maar zij heeft nogal een apart hoofd :+ , heel erg rastypisch maar mensen denken wel eens dat het een muildier is ivm de lange oren :o

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:06

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de Curly, als je ze wilt hebben lever ik ze met een ander © erop :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:37

Wij hebben een Akhal-Teke op stal... De eigenaresse zit hier ook op bokt.
Haar profiel.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:40

Ezumii schreef:
Foto's van de Curly, als je ze wilt hebben lever ik ze met een ander © erop :)

Ja graag, als ze dan wel een beetje groter kunnen, want zo voldoen ze helaas niet aan de eisen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:31

Aurora3 schreef:
Van de Akhal-Teke zijn al wel foto's maar ook die zijn niet geweldig dus als je betere standfoto's hebt dan zou dat heel mooi zijn.

Alles goed en wel, misschien zijn de foto's van de AT niet perfect, maar de hengst die nu als hoofdafbeelding staat is een Elite III uit de gelishikli lijn. De ruin die Ezumii gefotografeerd heeft is dezelfde als het profiel dat hier wordt aangegeven (van bokker zippora) en lijkt me niet geschikt als belangrijkste afbeelding bij het artikel over de AT (ter aanvulling wel prima overigens).

Ideaal zou zijn een Elite I hengst. Ik kan daar misschien aankomen, maar dan moet ik wel een Russische variant hebben van het hele licentieverhaal. De mail zelf zal geen probleem zijn.

Het lijkt me van belang dat er zoveel mogelijk gebruik gemaakt wordt van elite, goedgekeurde dekhengsten en fokmerries. Bij het KWPN artikel is het bijvoorbeeld toch ook handiger als er een goedgekeurde stermerrie en dekhengst de eerste indruk geven? Ter aanvulling zie ik er overigens geen probleem in, maar ter vervanging wel. En is er geen toestemming nodig van de eigenaar van het betreffende paard of mag de fotograaf 'zomaar' foto's voor de wiki afstaan? Just making sure, want ik heb zelf ook nog wel een heel aantal foto's van Akhal-Teke.

Het lijkt me voor de wiki van belang dat er zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van 'elite' vertegenwoordigers van hun ras, ook voor 'bijzondere' rassen. Dit bedoel ik verder echt niet persoonlijk.
Ik zal de eigenaresse van de AT die momenteel in de wiki staat als hoofdafbeelding eens vragen of ze misschien geschiktere foto's ter beschikking heeft en anders weet ik nog wel wat mensen die misschien een afbeelding zouden willen afstaan aan de wiki, en ik heb zelf ook foto's. Hoe zit het met rechten van deze afbeeldingen? Worden deze afgestaan zodra ze op de wiki komen? Ik heb de voorwaarden gelezen maar twijfel nog of ik wel een licentie zou willen afgeven omdat er vanalles met de foto gedaan mag worden blijkbaar en daar ben ik niet zo happig op...

En wat is er precies mis met de huidige foto bij het artikel van de Akhal-Teke? Is de enige kanttekening dat deze te klein zijn? Want ik kan ze ongetwijfeld op groter formaat krijgen, als dat het enige 'probleem' is. :)