wat zouden jullie voor haar betalen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cocochanel

wat zouden jullie voor haar betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:27

Ik heb mijn oog laten vallen op een KWPN Tuiger merrie van net 2 jaar.
Heb helemaal geen verstand van dit ras eigenlijk vandaar dat ik advies vraag maar
heb haar gezien op een paarden markt (dom om naartoe te gaan natuurlijk :o )
ze is best heel erg aan de magere kant
en haar hoeven zien er ook niet uit.. :(
Ziet er verder wel ok uit,vacht ziet er wel goed uit... denk dat ze nu rond de 150/153 is ongeveer
Er zitten papieren bij,haar vader is Marvel,zegt mij ook niet zoveel maar misschien
iemand die daar ook iets meer over weet toevallig? de rest van de namen ben ik weer vergeten :\
Maar ik kon haar dus niet meer uit mijn hoofd zetten en ben vandaag
weer gaan kijken (ze staat niet zo heel ver bij mij vandaan)
heb haar vandaag toen ook in de wei zien lopen en heeft mooie gangen,lief paardje op het eerste gezicht,
beetje schichtig alleen nog.

Maar wat zouden jullie nou voor haar betalen ? Vind het zielig hoe ze er nu bijstaat en wil
haar graag een kans geven om beter terecht te komen!

cocochanel

Re: wat zouden jullie voor haar betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 21:23

niemand tips of wat ik voor haar kan bieden ? ?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:30

Nou, in ieder geval niet veel.
Op basis van je gegevens kun je niet veel zeggen over de gezondheid, behalve dat er niet goed is omgekeken naar dit paard. Maar dat wil niet zeggen dat het paard ongezond is, maar wel een kwestie van gokken of dit paardje goed zal uitpakken.

Laat, als je serieus nadenkt over kopen, iemand met verstand van paarden met je meegaan.
(niet al te veel interesse tonen... dat drijft de prijs op :)
De paardenhandel is op dit moment niet goed, dus laag inzetten.
Het is de vraag of het papier wat bij het paard is, echt bij dit paard hoort.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:22

Ja ik ga morgenvroeg ook mijn dierenarts bellen,als het goed is kent mijn DA zijn paard ook zei die,dus dan maak ik ook meteen een afspraak voor een klinische keuring,als dat allemaal goed blijkt te zijn dan wil ik haar wel kopen..(hij had overigens geen bezwaar dat ik haar eerst wilde keuren) Maarja vraag me af wat ik dan kan bieden,hij vraagt trouwens zelf 1100 euro maar dat vind ik eigenlijk teveel..

less_riflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:27

ik zou in ieder geval gaan onderhandelen,

je begint laag,
maar ik zelf zou geen 1100 bieden op een 2 jarige tuiger,
succes !!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:29

1000 euro is een leuke prijs voor zo'n beestje.
Marvel is helemaal geen slechte hengst. (als het papier klopt).

Ik zou 800 bieden. (indien alles goed is natuurlijk) en zien waar je uit komt.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:41

Ja zoiets zat ik ook te denken Brainless 750,800 bieden euro en dan misschien naar de 900,hooguit 1000 gaan dan.

Als het goed is(zegt hij dan)is dat het veulen bij hem geboren is bij zijn vorige merrie,foto's van de merrie zou hij nog sturen,die had hij al verkocht zei hij..Maar mijn DA moet het dan denk ik wel weten of het papier klopt als het veulen bij hem geboren is. Ik ga het zeker in ieder geval eerst checken. dankjewel voor je reactie :)

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:54

Als het een veulen is uit zijn vorige merrie dan staat de verkoper waarschijnlijk op het papier als fokker vermeld. Verder zou het chipnummer overeen moeten komen met het nummer wat op de papieren staat. Succes ermee!

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:49

rond de 1000 denk ik... succes

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:28

1000 euro vind ik nog veel voor een jong paard in deze conditie. Ik zou niet te snel omhoog gaan met de prijs; de handel is op dit moment vrij rustig dus de handelaar is blij met al het geld wat hij kan 'vangen'.
Wat zei de dierenarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:31

Heb je een foto? Ik vind het geen doen om op basis van je topic een schatting te doen, ben overigens redelijk op de hoogte van de handel in tuigers.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:32

Tussen de 600/800. Waarschijnlijk komen er ook nog DA kosten bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:35

Hoe weet je dat, Juangi, heb je het paard gezien dan?

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:38

Het kan toch sowieso zijn om te keuren die DA kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:39

Tja, het is maar net wat je wilt, ik laat zelf, als ik een paard koop in die prijsklasse, nooit keuren.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 22:42

suleilitha schreef:
Heb je een foto? Ik vind het geen doen om op basis van je topic een schatting te doen, ben overigens redelijk op de hoogte van de handel in tuigers.

Mijn vriend is deze week op vakantie en heeft het fototoestel meegenomen :( dus kon geen foto maken... baalde er ook al van.
snap wel dat het lastig is om op basis van deze gegevens een schatting te doen. maar wat is ongeveer de prijs van een 2 jarige merrie ? of zit daar ook nog onwijs veel verschil in ?

Had de dierenarts gebeld om te vragen of hij deze week wilde langskomen om haar klinisch te keuren,ga morgen die man nog een keer bellen om te onderhandelen over de prijs en de kosten voor de DA. Als ze niet goed gekeurt zou worden vind ik dat hij de kosten ervoor mag betalen,hij zegt immers dat ze wel helemaal in orde is , of kan ik dat niet vragen ???
Wilde vandaag nog niet meteen bellen,dacht als hij denkt dat ik haar te graag wil hebben zakt hij zeker niet in de prijs..
Maar als ik weer ga kijken,probeer ik ff een fototoestel te lenen zodat ik foto's kan maken en hier kan plaatsen,waarschijnlijk is dat als de DA ook komt dus dan weet ik meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:44

Natuurlijk zit er verschil in de ene en de andere tweejarige, ik kan je wel vertellen dat een tuiger niet veel hoeft te kosten, maar het hangt van een boel dingen af.
Verder kan het zijn dat het een dier is wat mij persoonlijk erg zou tegenvallen ;)
Overigens zitten de meeste tuigers kwa beenwerk beter in elkaar dan het gemiddelde KWPN-rijpaard.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:47

Als je een paard hebt met goed papier en gefokt voor de sport dan betaal je heel wat meer dan 1100 eur ;) Dus ja daar zit zeker verschil in..ik zou eerst eens iemand meenemen die er verstand van heeft (niet dat jij dat niet hebt maar je snapt vast wat ik bedoel) en op basis van die gegevens zou ik dan gaan onderhandelen..ik kan je zo met deze informatie niet verder helpen :n

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 23:07

Volgens mij is dit wel het stamboek van haar vader .. misschien zegt 1 van jullie dat iets?
http://www.allbreedpedigree.com/marvel6
Maar zoals ik al zei,mij zegt dat echt helemaal niks,kan haar zelf op deze site even zo snel niet vinden,weet niet precies hoe je haar naam spelt :(

Ik zal ff kijken als ik morgen tijd heb én een fototoestel kan lenen of ik even snel langs ga om wat foto's van haar te maken.. plaats ze er dan wel hier,is misschien ook iets makkelijker voor jullie om mij advies te geven.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:14

Marvel ken ik wel en die is weer een zoon van Immigrant, een Saddlebred die is ingezet binnen de tuigpaardenfokkerij. Maar natuurlijk heeft het paard ook nog een moeder en die gegevens vind ik minstens zo interessant.
Als je aan foto's van de twenter in kwestie kunt komen en ook nog kunt achterhalen wie en wat de moeder is, kan ik wel een redelijke beoordeling voor je boven de tafel toveren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:18

Jeanine84 schreef:
Als je een paard hebt met goed papier en gefokt voor de sport dan betaal je heel wat meer dan 1100 eur ;) Dus ja daar zit zeker verschil in..ik zou eerst eens iemand meenemen die er verstand van heeft (niet dat jij dat niet hebt maar je snapt vast wat ik bedoel) en op basis van die gegevens zou ik dan gaan onderhandelen..ik kan je zo met deze informatie niet verder helpen :n

Dat geldt met name voor rijpaarden. En paarden die echt voor de sport gefokt zijn (apart talent) worden niet aangeboden voor die prijs. Als de eigenaar 1100 als prijs geeft, moet je daar in ieder geval (in eerste instantie) een stuk onder gaan zitten. Waarschijnlijk wil hij 'm wel kwijt voor minder.
En de moederlijn in het papier is voor een fokmerrie minstens zo belangrijk als de vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:23

Even over je vorige post Senna, binnen de tuigpaardenhandel wordt niet met papieren gesjoemeld, zowiezo is dit binnen de hele paardenbranche praktisch niet meer haalbaar maar zeker bij tuigpaarden is het niet eens rendabel, gezien de lage stuksprijs van de paarden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:38

suleilitha schreef:
Even over je vorige post Senna, binnen de tuigpaardenhandel wordt niet met papieren gesjoemeld, zowiezo is dit binnen de hele paardenbranche praktisch niet meer haalbaar maar zeker bij tuigpaarden is het niet eens rendabel, gezien de lage stuksprijs van de paarden.

Dat zal in veel gevallen gelden, maar het lijkt me toch goed om je ogen open te houden.
Ik heb gekke dingen gezien in de handel, het gaat toch met name om het geld (o.a. afgekeurde paarden worden doodleuk weer als gezond sportpaard verkocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:46

Dat er in de handel gekke dingen gebeuren weet iedereen maar dat heeft niks met dit gevalletje op zich te maken.
Het gaat hier gewoon om een wat armetierige tweejarige tuigermerrie met een hele doodgewone vader. En in dit geval zou het eerder dom zijn om er een vals papier van Marvel bij te doen, dan had ik als fraudeur toch gekozen voor een wat hoger in aanzien staande hengst, of geprobeerd de tuiger als Gelders paard of zelfs rijpaard te verpatsen, want die brengen meer op ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:55

cocochanel schreef:
suleilitha schreef:

Mijn vriend is deze week op vakantie en heeft het fototoestel meegenomen :( dus kon geen foto maken... baalde er ook al van.
snap wel dat het lastig is om op basis van deze gegevens een schatting te doen. maar wat is ongeveer de prijs van een 2 jarige merrie ? of zit daar ook nog onwijs veel verschil in ?

Had de dierenarts gebeld om te vragen of hij deze week wilde langskomen om haar klinisch te keuren,ga morgen die man nog een keer bellen om te onderhandelen over de prijs en de kosten voor de DA. Als ze niet goed gekeurt zou worden vind ik dat hij de kosten ervoor mag betalen,hij zegt immers dat ze wel helemaal in orde is , of kan ik dat niet vragen ???
Wilde vandaag nog niet meteen bellen,dacht als hij denkt dat ik haar te graag wil hebben zakt hij zeker niet in de prijs..
Maar als ik weer ga kijken,probeer ik ff een fototoestel te lenen zodat ik foto's kan maken en hier kan plaatsen,waarschijnlijk is dat als de DA ook komt dus dan weet ik meer..

Je kunt beter eerst met hem onderhandelen over de prijs en dan pas gaan keuren, wordt het paard goedgekeurd dan betaal je de afgesproken prijs, is hij niet goed dan gaat de koop niet door.
Want als je nu geen prijs afspreekt en het paard wordt wel goedgekeurd gaat hij meer vragen omdat jij de keuringskosten betaald en dat wil je natuurlijk niet voor niets doen. Dus spreek eerst een prijs af en ga dan pas keuren.

Wbt de prijs; ik denk dat er in dit geval nog een hoop verschil gemaakt kan worden door uiterlijk en beweging. Een foto zou dus wel een aanrader zijn.