Is er behoefte aan voorlichting over Garrano?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Is er behoefte aan voorlichting over Garrano?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 22:41

Omdat ik connecties heb in het Garrano wezen en dicht bij het gebied woon waar ze semi wild leven, wil ik me er wat actiever mee bezighouden.
Ik weet dat er een Garrano fokker in Nerderland zit/zat (die heeft oa toevallig de Garrano van een vriendin van me gekocht), maar ik weet niet hoe actief die is met promotie van het ras?
Ik wil hier via bokt even polsen hoeveel belangstelling er voor het ras is als ik er bv een aantal naar Nederland zou laten komen.
Ik denk ook aan een voorlichtings dag, in Nederland.
Kortom, is er behoefte aan voorlichting, heeft het ras een kans?

De Garrano staat in de bokt wiki vermeld. Het gaat om een oerras dat lijkt (en verwand is aan) oa de Exmoor.
Ze hebben de typische iberische paarden gangen (goed ondertredend achterbeen met sterk spronggewricht gebruik, veel knie actie) en kunnen tölten en telgangen.
Ze zijn gemiddeld 1.25m, maar worden hier ook door volwassenen bereden. (Te vergelijken met de IJslander)
Ze worden hier in de regio vooral gebruikt als lastdier (pakpaard) maar ook om geiten/schapen te hoeden en in de rest van het land ook wel voor wedstrijden en recreatie.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mocca op 28-02-09 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt