russisch koudbloed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

russisch koudbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:34

ik kan toch nergens foto's vinden van een russisch koudbloed.

wat voor een type paard is het? wat is de gemiddelde stokmaat?

als iemand hier meer info heeft heel graag..

Niessie

Re: russisch koudbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:50

Is niet veel info over te vinden, helaas... Mijn eerste paard was een russisch koudbloed/ trekpaard. Foto in mijn profiel :)

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:31

Patrice heeft er ook 1, ze worden vaak verward met een Lets paard (Letland hoorde vroeger bij Rusland).
Russen zijn een stuk kleiner dan Letlanders.
Er is een topic over Letse paarden..

[HK] Het Letlander topic

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:30

Niessie schreef:
Is niet veel info over te vinden, helaas... Mijn eerste paard was een russisch koudbloed/ trekpaard. Foto in mijn profiel :)

dat was tolstoi, was ook een leuk paard hoor!

heb er ook een tijdje 1 gereden, was denk qua schofthoogte iets van 1.45m of wat kleiner durf het niet met zekerheid te zeggen, ben ondertussen ook al wat jaartjes verder. hard op zoek naar een foto, maar kan er geen vinden. maar was wel een leuke pony, af en toe wat dwars in omgang, maar we konden er alles mee, voor de kar, dressuur, springen buitenrijden, was egt ideaal en nergens bang voor!
en we hebben op stal een pony staan dat is als t goed is een kruising tussen een arab en een rus. die is ong 1.40m

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:14

Ik had een Russisch zwaar trekpaard zie maar in mijn profiel, ben je hier speciaal naar op zoek?
Ik zoek al zo`n 15 jaar info over dit ras en mijn vorige comp is gecrashed :( en alle info niet meer terug te halen, in Moskou wordt elk jaar in Augustus een groot paardenevenement gehouden en dan lopen er ook fokkers van dit ras, ik wil er nog steeds een keer naar toe, maar dan moet ik zeker een pak geld meenemen :D

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 06:37

niet speciaal op zoek, maar nu ik de foto's zie komt het wel heel erg overeen met hetgeen wat ik in mijn gedachte had.
wel wat steviger als een haflinger, maar toch fijner als een echt trekpaard.
je ziet zo weinig over dit ras.. degene die ik kende wist ook niet beter als dat ze ergens van de steppen zijn afgeplukt en naar nederland zijn gekomen :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:50

Wauw, patrice, wat een mooi paardje!!!
Heeft veel weg van een Vlaams Paard, alleen een stuk kleiner, denk ik.