Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Karolien_ schreef:Ik neem aan dat gedoeld wordt op een paard dat geschikt is voor hunterrubrieken. Dit zijn springwedstrijden die met name in amerika veel georganiseerd worden.
Karolien_ schreef:Ik denk dat als geschreven wordt dat een paard ook geschikt is als hunter, dat niet gedoeld wordt op een ierse hunter. Ik neem aan dat gedoeld wordt op een paard dat geschikt is voor hunterrubrieken. Dit zijn springwedstrijden die met name in amerika veel georganiseerd worden. Daarbij is het heel belanrijk dat alles er heel gelikt uit ziet. Het moet een mooi paard zijn dat alles bijna vanzelf doet. Changeren moet moeiteloos gaan, de gangen moeten zeer vlak en comfortabel zijn. De paarden moeten een heel rustig en braaf karakter hebben en verder zien ze het liefst dat de paarden met een grijpend voorbeen springen met de knieën op gelijke hoogte.
lauw , weinig vermogen , beentjes naar voren en slechts één versnelling kennende
besita schreef:de vraag naar hunters is wel sterk afgenomen tov een paar jaar geleden vind ik ..een goede hunter is wat ik net niet graag zie in een springpaard ..lauw , weinig vermogen , beentjes naar voren en slechts één versnelling kennende
zoiets als voorbeeld:http://nl.youtube.com/watch?v=M7SKfd7y9GA
beestje is toch verkocht volgens you tube
hananya schreef:Iemand heeft wel een heel gekscherend tegen mij gezegd dat een hunter eentje is die:
1. bloedmooi en braaf is
2. niet goed genoeg kan bewegen om een dressuurpaard te zijn
3. niet goed genoeg kan springen om een springpaard te zijn
En als het dan ook nog eens een (bruin)zwarte ruin is die goed is op de röntgenfoto's, brengen ze erg veel geld op in Amerika...
Misschien een beetje cru gezegd, maar 't klopte wel aardig.
Moet zeggen dat ik van die schimmel die Besita plaatste in slaap dreigde te vallen. petraaken schreef:Die laatste heeft Besita geplaatst Franske. Ik doe niets af aan de kwaliteit van jou als ruiter hoor Frans maar als dat een paard is voor de hunterclasses vind ik dat gewoon een paard dat geschikt is voor de recreatieruiter, die bosritjes, af en toe een dressuurproefje en sprongetje wilt maken.