Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:06

Qua inspanning stelt de parade niet veel voor hoor gebokt. Met zijn allen een paar rondjes over het terrein en dan opstellen voor de prijsuitreiking.
Maar het is altijd zo'n gaaf gezicht, tientallen Connemara's op kleur "gesorteerd" in een optocht. Supergave afsluiting van de dag altijd.

Mooie foto's SM 8-)
En ideale trailertraining dus gehad hahahaha

EK19

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:33

Leuk om alle verhalen weer te lezen! Iedereen top bezig. En die pas de deux van jullie dames zie ik wel zitten!!! Gewoon doen!

JouJou gaat zeker mee! Met mij M1 en Ria start hem L2 en misschien springen en nog een pas de deux.

Verder neem ik Pars en waarschijnlijk Lucy en Punz mee. Heb er zin in!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:16

Gebokt: EK vermoord me als ik zeg dat Jou-Jou niet naar het ONCK gaat.
Dus ja ( er vanuit gaande dat er geen gekke blessures oid komen): Hij gaat mee naar het ONCK. Ik breng hem en Punzel ook al de avond van te voren.

Dus SM: als je een buffel in kwadraat wil zien: kom vooral naar Punzie kijken :)

Verder vandaag weer zo'n supergave les gehad!! Misschien, misschien ga ik het ooit een beetje leren, dat paardrijden :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:38

Wat een heerlijke verhalen maar weer. Leuke foto's, nieuwe spullen etc.. En natuurlijk hoofdonderwerp het ONCK.! leuk leuk leuk.

Rosie gaat echt de goede kant op, afgelopen zondag had ik eindelijk een training zonder protest.. Wat was ik trots en blij... haha en ik natuurlijk lopen opscheppen over hoe knap ze was.. haha Dus de volgende training een druk paard wat er telkens vandoor ging en niet wilde ontspannen. :+

Maar nu alweer twee dagen dat de training zonder problemen gaat.! *\o/* hopelijk houden we dit vol.

Het meest spannende is ingepland. JaJa er staan twee dure lessen in de agenda. Woensdag dubbele lijnen, en mits dat goed gaat donderdag onder het zadel.. :\

*kruipt weer onder de meeleessteen* Ben heel erg druk.. Vrijdag twee deadlines gehaald. Voor maandag een deadline. Dan dinsdag intranetcongres voor school en dan nog 1 april een deadline en twee presentaties in amsterdam... Allemaal grote opdrachten. Daarna tentamens en dan nog mijn inkomstenbelasting doen... pfff... :):)

Alyssaxjasex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 02:49

Afbeelding

Afbeelding
Hallo allemaal ik ben 13 jaar. Ik heb zelf nu al 6 jaar mijn pony jase (connemara) <3 hij is 6 jaar. Ik heb hem al z'n hele leven dus :o hij is echt super lief. Maar wel super ondeugend. Hij bokt wel vaak het is echt geen beginnerspony hij is ook heel sterk en voorwaarts. Soms dan luistert hij nergens naar en negeert ie alle hulpen tijdens het rijden :D maar hij is wel super lief en een echte knuffelbeer. En ik hou heel veel van hem :j Het is wel een echte Springpony hij is zelf 1,49 en hij springt met gemak 1,25 _/-\o_ Dit is hem mijn liefste pony <3 /3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 06:57

Mooi kleurtje dekje gebokt!!

SM lijkt me toch heerlijk voor de pony's zo'n massage zeg! Vond ze het allemaal prima?

Onze dochter gaat op het ONCK voor t eerst dressuur starten, zo leuk. En we hebben dan L springen opgegeven....spannend....lekker grenzen aan het verleggen

Welkom Alyssa, leuke pony heb je

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:51

Punz schreef:
Dus SM: als je een buffel in kwadraat wil zien: kom vooral naar Punzie kijken :)

Woensdag? O:) O:) :D

Hoopt nog altijd dat het pas de deux verhaal voor een ander bedoeld was. O:) :') Stressssss _O- _O-

Lekkere planning met al die deadlines schirocco. :')

Welkom Alysa. Superleuke pony. :j

Massage volgens de JM methode schijnt heel vaak niet zo lekker te zijn. Kan echt gemeen zeer doen en er wordt behoorlijk wat kracht gebruikt. Weet nu hoe Juffie in shape blijft. :))
Heksje zat niet heel vast en vond het op de rechterzijde bij de hals (wat nauwelijks vast zat) niet zo heul tof. Zie lamafoto. :+ Verder vond ze het heel prima. :j

We hebben gewoon 400 pagina's aan connemaraklets gehaald. =:)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:19

Heksje heeft een eetprobleem, een echte dame dus.. :+ Bang om vetjes te krijgen.

Welkom Alysa, leuke pony heb je!

En ik zag nog ergens het nieuwe paard van Elysa langskomen! Gaaf ding!

curly2day schreef:
SK dat ze kieskeurig is wist ik al wel een beetje, maar slobbertjes zijn dus ook geen opties .... dan wacht ze vast op de grasjes!

Als ik nu vrij kan krijgen en we komen naar het ONCK gaan jij en Murielle (sorry Muur) dan een pass de deux rijden :-) :-)

:)) Jij hebt grootse plannen!
Regel maar vrij... O:) Hihi!

SM, het gaat in ieder geval wel een hilarische pas de deux worden als we samen de bak in gaan... _O-

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:20

Vanavond gaan Kareltje en ik ons wagen aan de grote boze binnenbak... :D Ik ben benieuwd hoe ze dat vindt!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:48

Muurp schreef:
:)) Jij hebt grootse plannen!
Regel maar vrij... O:) Hihi!

SM, het gaat in ieder geval wel een hilarische pas de deux worden als we samen de bak in gaan... _O-

Oh daar doe ik het voor. _O- _O- _O-
Gok zo maar dat ze scheef uit haar stekkertje gaat op de muziek. :')

Oh tof dat je een rondje naar de binnenbak gaat. Ben benieuwd. :))

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:25

Sm mooie fotos heb je ervan gemaakt!

Welkom alyssa en leuke connie heb je!

Ben benieuwd hoe je les met Rosie gaat schirocco!

Today is D-day voor Kiet... spannunnnnnnd :):)
Als ze op de trailer gaat heb je vanavond een inschrijfformulier van mij Bar :+

Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:30

Veel succes Feline!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:33

Groetjes aan san en heel veel plezier vooral. :j

Ik ga eens kijken wat pluisje er van vindt vandaag. := :')

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:07

Oeps, het reageren tijdens mijn slaapdienst was toch best wel een beetje mislukt :+
Gelukkig lees ik tussendoor wel steeds alles bij, jullie kletsen ook gewoon veel te hard, maar wel super leuk om alle verhalen van alle connie's te kunnen volgen!

Mooie foto's heeft Arno gemaakt van kneedmevrouw I. Jack Meagher is een hele fijne methode :j het werkt echt 'diep' in het lijf door, goede resultaten van gezien.

De parade is iets wat je absoluut niet mag missen op het onck hoor :D zo ontzettend kippenvel momentje als je met die enorme groep connie's over het hoofdterrein banjert!! *\o/* Voor veel moeders een momentje om het net niet helemaal droog te houden :D _O- Ook de pas de deux is altijd ontzettend leuk, Eline en ik hadden hier altijd zo ontzettend veel lol mee. Samen oefenen konden we eigenlijk nooit, het niveau verschil tussen ons twee was ontzettend groot en tijdens de proef was het vaak al roepend naar elkaar de proef rijden, omdat we hem eigenlijk niet meer wisten :D maar onwijs leuk om te doen!

Leuk dat Rosie het zo goed doet! Ik ben wel echt heel erg jaloers op jouw instructeur :o

Wat een leuke pony heb je Alyssa!

Hier gaat alles zijn gangetje, Hilde en ik allebei de griep gehad dus weinig gereden. Gelukkig is Femke er nog die de pony's wel aan het werk heeft gezet +:)+ Morgenochtend gaat Oriana op de foto (haar voor voetjes dan :D), erg benieuwd wat hier uit gaat komen. Stiekem ook wel een beetje zenuwachtig voor.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:21

Even snel tijdens de pauze, ik lees al dat het waarschijnlijk een padde sneu gaat worden, geeft niets hoor ook een padde de sneu is natuurlijk SUPER !!

Ik ben al een collega aan het strikken om van weekend te wisselen.

Succes met Kiet vandaag !

Die massage techniek zegt mij niets, zal eens even googlen.

Succes morgen rozzy!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:47

Paddesneu, ik kom niet meer bij hier :') Gaaf naar de binnenbak! Wil ik eigenlijk ook nog ff doen voor de 3de maar vrees dat ik het niet red. Dus dan zien we gewoon maar wat er gebeurt.

Welkom Alyssa!! Heb je je pony zelf gefokt of als veulen gekocht?

Succes morgen, Rozzy, ik ga duimen voor een goede uitslag!

FelineN ik hoop dat het goed gaat vandaag! Succes!

Ik heb een heerlijke lesje gehad vanochtend, Lloyd doet het zo goed ondanks zijn talentloze ruiter _O- Hij begint beetje te sputteren soms (aan de hand merkte ik dat ook al, pubertje) maar ik word er niet bang van en Eline vond het helemaal entertaining >;)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:59

Met die parade
Wat is daar eigenlijk de bedoeling van? Word gewoon je plek aangewezen waar je moet rijden en dan achter de voorste aan rijden? Of gaat dat heel anders?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:27

Ik ga voor de pas de neuh. O:) :')

Parade vormt zich volgens mij grotendeels/ of volledig vanzelf. :D

Lloyd is een puber. :):) En niet meer miepen over gestuiter in het zadel. Valt echt heel erg mee. >;) :D

Nah heksje had gewoon zin om te lopen vandaag. Dus maar gewoon aan het werk gezet en ik had me toch een fijne pony. :):)

Knoop doorgehakt. Poown gaat van de basisbrok af en gaat zodra het binnen is over op een 2tal muesli's van marstall en voor de lekker nog een slobber. Kon mooi mee besteld worden met leverancier van stal. :7 (thanks c2d dat je me nog een keer aan het denken hebt gezet. +:)+ )

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:35

Marstall hoor ik goeie dingen over :j Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Vandaag in ieder geval met juiste hoef uit bed gestapt? <3

Jaaa Lloyd wordt stoer en hij schrikt er soms zelf van }:0 Ik stuiter nog ff door :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:39

Vroegah altijd marstall gevoerd en dat beviel idd heel goed. We gaan het mee maken of we er wat massa aangeplakt krijgen. :+

Jij stuitert niet. >;) :D

Koekoek. <3

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:45

Mooie foto en fijn dat het rijden goed ging!
Ben erg benieuwd naar de parade, lijkt me mooi om te zien.

Hier krijgt ze marshall force als mineraal.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:46

Hahaha een padde sneu :D

Gebokt: bij de parade worden de pony's op kleur gesorteerd. Beginnend bij bijvoorbeeld de lichte schimmels, via de valken en bruine naar de zwarte pony's. Je kunt zelf een pony met dezelfde kleur uitzoeken waar je naast gaat rijden en anders kom je vanzelf wel naast iemand terecht :j degene die voorop rijd, rijd de ring binnen en een soort van slangevolte en de rest volgt in tweetallen. Na een rondje door de ring stelt iedereen zich op in het midden, naast elkaar zodat er een enorme rij aan connies ontstaat: hier begint de prijsuitreiking :D. Als je prijs hebt wordt je naar voren geroepen, neem je je prijs in ontvangst en rijdt je een ererondje. Dat was het denk ik wel zo'n beetje :)

Haha die Lloyd, als hij tegen de tijd van het onck maar uitgespattert is :D fijn dat het zo lekker gaat!!

Wij voeren de vitaminekorrel van marstall en vroeger de Senioren slobber, over beide erg tevreden!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:48

Heeft ze nu een.. Oorlogswond? :oo

*stuiterrr*

Ik weet nog niet of ik mee rij met de parade. Het is al best veel wat er moet gebeuren, dus kijk wel ff.

Dat sputteren stelt godzijdank niets voor Rozzy :') Beetje rennen (en dat is heeeeel relatief :+ ) en zuur mondje trekken :')

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:51

Make up, oogschaduw denk ik marrit :j heksje gaat met de tijd mee.

Het is dus meer dat Lloyd zijn hoofd boekdelen spreekt :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:03

Even snel tussen het werk en het eten koken door.
Ik kwam thuis vanmiddag en toen hadden de mannen de trailer ook nog van binnen gesopt. Dus die is weer pikobello en mijn andere bijrijdster had Karel gekortwiekt (dat is aan mij nl. niet toevertrouwd) :-)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door curly2day op 20-03-16 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt