Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:36

Lijkt mij echt super, dat trainingsweekeind! *\o/*
Net dochterlief opgegeven voor de volgende crossles op 1 mei. Met de onderlinge wedstrijd op 3 april, de crossles en het ONCK wordt het al een heel divers programma voor Rebel.

curly2day

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:44

Crossles 1 mei .... Muur ;-)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:45

Eerst 3 april overleven, dan kan ik alles aan. :')

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:58

Maar dan wel in een über über über puppy groepje (en eigenlijk ben ik dan op vakantie, weliswaar in de buurt maar moet ik even overleggen met de grote baas) :-)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:00

Cursusje balkjes snuffelen :D
hihi, arme hubbie!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:36

Ik ga in het najaar of zomer uber-puppy-lesje crossen hoop ik! Lijkt me supergaaf!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:11

8 mei kan ik helaas niet. Moederdag plichtplegingen. :)

12 april op de alv lukt ook al niet. Moet dan zelf als voorzitter aanwezig zijn op een alv. :+
1 mei eens met stalgenootje overleggen of heksje mee doet met een crosslesje. :)

Morgen weer mijn powniefluf platknuffelen. Nu op bed neerploffen en hopelijk een nachtje goed doorslapen. :')

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:19

8 mei .... Oeps ohja moederdag, ach ook leuk op mijn campingstoel toekijken hoe de vouwwagen weer ingepakt word :-)
Laatst bijgewerkt door curly2day op 13-03-16 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:25

Feline ja ik heb een bruine <3 ook een bruin zadel.. Bruine cap heb ik ook al alleen di zit niet lekker :=
Hoef alleen nog bruine laarzen of bruine joupors met chaps en dan is het hele set compleet. +:)+ Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:42

Marrit :oo :oo :oo
STOER!! :j :j

Hebben jullie verder ook zo genoten van de zon dit weekend ( ondanks de toch wel heel koude wind?)
Ben zelf zaterdag met een stralende zon ongemeen afgeknepen tijdens de les die ik van Eline had. Echt keihard gewerkt, en over het algemeen echt superfijn gereden, maar met hier en daar wel zware frustratie bij mij omdat ik zelf motorisch gewoon moeite heb met de hulpen voor het wijken. Recht zitten en correct mijn hulpen geven is hier écht een puntje voor me. Gelukkig hebben we er wel heel goed aan kunnen werken, en ik begin vertrouwen te krijgen dat het me ooit gaat lukken ( uiteindelijk lukte het in de les ook min of meer wel hoor.. maar Jou is zo gehaaid om alle escapes die ik voor hem openlaat, ook gewoon zo heerlijk te benutten :D )

Verder heeft Eline gisteren Punzel gereden, die aanvankelijk ronduit vreselijk was. Waarschijnlijk moet ze weer hengstig worden en zo rond de eerste hengstigheid van het seizoen is ze altijd al wel wat brutaler en ik had aan de hand al gemerkt dat ze weer de grenzen wat aan het opzoeken was. En aan de hand dit ook direct maar duidelijk gemaakt dat er aan grenzen niet getornd wordt. Accepteert ze dan ook onmiddellijk hoor.
Maar goed: aan de hand is niet hetzelfde als onder het zadel, dus daar moest ook wat geprobeerd worden. Dus na een uitermate relaxed loswerken in stap, draafde Eline gisteren rustig aan om vervolgens een soort van raketje onder de kont te hebben. Op zich super eerlijk, maar echt als een soort roadrunner door de bak. Erg jammer voor haar dat EK er de slappe lach van kreeg én haar tegelijkertijd op voltes en wendingen lekker aan het werk zette... Dus tja deze tikje brutale actie was redelijk zinloos, waarna ze zich heel snel gewoon maar weer gewonnen gaf en lekker aan het werk ging. Eline heeft haar vervolgens lekker buiten uitgestapt, samen met Marissa die tegelijkertijd uitgestapt werd. En dan is Punzeltje cool hoor: heerlijk relaxed aan een ontspannen teugeltje stappen.
Echt gaaf.
Heb een stukje kunnen filmen:

En vervolgens vandaag zelf op Marissa ( van vriendin) gestapt en met Eline op Jou-Jou een buitenrit gemaakt. Iets wat ik zelf niet snel doe ( buitenrit op Jou) omdat hij oa dus op brommers en onverwachte geluiden achter hem zo'n enorme bok kan geven, die ik zelf dan steeds maar nét uit kan zitten.. EK durfde het aan en bewapend met een zweepje ( om te kunnen corrigeren als hij stout zou zijn) zijn we op pad gegaaan. Het was ondanks de zon toch best kóud eigenlijk ( koude wínd!!), maar het was echt super!
Ponys waren echt geweldig braaf, en er zijn maar twee kleine momentjes geweest waar Eline even wat op moest treden, maar verder ging het probleemloos, en zijn er haast achteloos ook nog wat appuyementjes uitgereden bij Jou. ( mooi! )

Heb een klein stukjes stap gefilmd

( en ja: het buitenseizoen komt er weer aan, dus weer op ijzers. Moet zeggen dat ik dat dan ook wel weer heel gezellig vind klinken...)

Tenslotte, als toetje van de dag naar Luttenberg geweest. Deels om het eea voor te bereiden voor de HK en de dressuurwedstrijd..... maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ook om even een kort lesje te hebben op Pars. En dat was weer zo gááf. Die pony gaat me zó helpen om Punz te kunnen gaan rijden. Zo ongelofelijk fijn aan de hulpen en zo in staat om mij het goede gevoel te geven!

Kortom: heb weer een heerlijk Connemara weekend achter de rug!!!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:53

Ik sla jou post even over Ria ;-)
Ben vandaag van 8-16 binnen geweest en dus niet genoten van het mooie weer :-(

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:07

Jij mag niet zeuren.. jij was zéér recent op Texel >;)

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:20

Oh Punz, wat een leuk verhaal. *\o/*

Hier ook geweldig weer, maar dochter het hele weekend ziek. -O-

Kermis,bovenaan pagina 392 helemaal gemist, maar wat een leuke pony.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:24

Wat een tekst weer om te lezen, hou het keurig bij allemaal maar reageer zelden of nooit. Alleen zag ik 1 mei crosles staan, wij zijn er ook. Laat het wel aan mijn 11 jarige over mama is nog geen held haha.

twee weken geleden ook het strand opgezocht, ook hier gebruik ik mijn zoon als proefkonijn :D Bob's eerste keer strand meneer vond het leuk en was na 10 min al moe van het stukje duinen en sjokte daarna lekker mee. Ik dacht neem een ervaren iemand mee maar paardje lief was onrustiger en Bob was de houvast (wel lekker om te weten)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik kruip weer weg, als er nog een keer een lesdag georganiseerd word dan hou ik mij graag aanbevolen. Dan kruip ik er dan wel zelf op. heb nu les en geniet alle van het lekkere weer.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:37

Heel veel leuke foto's en verslagen gezien. <3 <3 <3
Zo leuk altijd om alle ontwikkelingen te lezen en te volgen. Dus niks niet onder de meeleesmodus. ~~}> :D

Vanavond weer naar de poown toe. Nu vooral zien dat we het nodige werk gaan verzetten. :+

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:32

Marrit als ik een bruine WOW krijg steel ik jouw hoofdstel := <3
Ennuh van het najaar gaan wij samen naar de cross, balkjessnuffelen :+

Trainingsweekend bij Ineke lijkt me zo gaaf, vooral omdat dan een keer alle Connies bij elkaar zijn. Nik moet gewoon de trailer op, ik ben zo benieuwd komende zondag, maar ook eigenlijk heel bang. Wat als het nou helemaal fout gaat en ze gaat er nooit meer op. Ik ben eigenlijk heel blij dat ik zondag niet zelf hoef te laden in het begin.

Bosjes-oortjes-foto van gisteren. WOW rijdt weer heerlijk en we hebben weer +25km op de teller :D
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:38

FelineNanet schreef:
Marrit als ik een bruine WOW krijg steel ik jouw hoofdstel := <3
Ennuh van het najaar gaan wij samen naar de cross, balkjessnuffelen

2de, jaaa gaan we doen! 1ste, je bent van harte welkom maar ik heb gewoon een simpele zwarte HH _O- je bedoelt vast Shirocco :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:57

Komt echt wel goed Feline. San knuffelt ze de trailer in. :j :j :j Wel verslagje plaatsen hoor als ze geweest is.
Eigenlijk zo dat er ook niks mis kan gaan. Kan hooguit tijd in beslag nemen. :D

Trainingsweekendje lijkt mij ook superleuk. Had denk ik ook eens bij Ineke gepolst als Ria niet het initiatief had genomen. Is gewoon zo'n leuke fijne juf. :):) Nog altijd blij dat ik die middag ben meegegaan. :D
As zaterdag geen les, maar wordt de heks gemasseerd. Ben heel benieuwd. :j

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:48

Alle foto's binnen van de fotoshoot.
Ze zijn echt heel gaaf geworden.
Vanavond maar is een topic maken :o
Deze foto kon ik even niet laten:
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:50

Agos dat neusje. <3 <3 <3

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:00

Lekker ritje strand, heerlijk!

Ah lieve foto zeg :-)

Hier helemaal blij, ik heb een panorama laten maken bij instawall en die is net bezorgd

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:28

Wow gaaf Curly!! :wow:

En idd neusje <3 mooie foto!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:39

Heel ruig c2d. :j :j :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:40

Wauw gaaf zeg curly!

Leuke foto gebokt, benieuwd naar je topic.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:43

Punz: heerlijk verhaal! Ik ben aan het aftellen tot zomertijd. Dan kan ik ook doordeweeks s avonds op pad.
C2D:met ponyop strand lijkt mij fantastisch! (Ben alleen bang dat Rebel overenthousiastraakt.)
Gebokt:mooie foto's! Wordt dat de volgende connie in uitgelicht?

Nadeel van wonen inZO Brabant is dat het strand erg ver weg is, zelfs zonder trailer achter de auto duurt het erg lang. MAAR. ..afgelopen weekend was het zover...zonder pown maar met man...heerlijk gewandeld. Afbeelding