Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:12

Wij hebben op stal een connemara staan van 5 jaar en nog behoorlijk grijs, hoofd en staart zijn al wit. Ik vind het echt een super leuke pony heel veelzijdig en super werkwillig. Er rijd een meisje van 12 op. Pony is niet zo groot ik denk 1.35. Ik zal even een foto opsnorren

Gevonden, dit was vorig jaar Maart

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:24

Vind ik leuk idee Ria! *\o/*

*en weer onder de meeleessteen op Terschelling* :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:33

Punz schreef:
Ik zie dat ik ook foto's van Feline gemist heb. De strandfoto vind ik héérlijk!! Ik ken inderdaad iemand die met de flexchair werkt, maar heb misschien nog wel een ander idee.

Hoe zouden jullie het vinden om met mensen uit dit topic een trainingsweekend te hebben bij Ineke Jansen ( Dressuurtraining Borculo?). Het zou dan mogelijk zijn om een weekend te organiseren met les, proefgerichte training, eventueel massage voor je paard/pony ( of jezelf! :) ) en dan zouden we ook kunnen kijken of het mogelijk is om in dit weekend dan een flexchairsessie voor iedereen te regelen.

Als ik het goed heb dan heeft Ineke vanaf ci begin zomer plek voor ci vijf logerende paarden en mensen...

Afh van exacte planning.... Count me in.
Me loves ineke. :):)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:26

Waahhhhh
Dan zou het Marit worden, Suzan, Eline jij op Punz, ( als je mee wil natuurlijk!) en ik op Jou??
Mijn pony's hoeven dan niet perse te overnachten, dus dan kunnen er nog meer aanhaken
Gebokt: waar zit je? Als het niet al te ver is wil ik wel taxi zijn ( tegen benzine kosten)

Zal ik Ineke vragen hoeveel zo'n weekend zou kosten ( incl verblijf mens en paard ( kost en inwoning ?)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:35

Rosie is in uitgelicht! :D

Leuk dat je zoiets wil organiseren, volgens mij heb je genoeg animo :')

Nog even een foto van gister:
Dit was in de 2e week op stal aan de longe...
Alleen maar protest of rondjes om me heen draaien als ik maar 1 stap zet. (Foto uit een screenshot, longeerlijn lijkt onzichtbaar :+)
Afbeelding

Dit was gister na 2 maanden

Afbeelding

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:45

Schirocco, ik heb al even gereageerd op Rosie in uitgelicht.
Gebokt mooi foto's, zo vrolijk en blij samen.

Punz, zo'n leuk idee, maar ja vanuit Friesland..... Misschien dat we hier via onze club ook zoiets gaan doen. Zie de website van kwaliteit-dressuur.nl.

SM zit je op de Huttenheugte, want daar aan de andere kant van het Stieltjeskanaal liggen de wortels van ons paardenvirus (daar woonden opa <3 en oma <3 ).

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:14

Zooo, dat is een leuke vooruitgang Saams!!

En inderdaad: Rosie in uitgelicht!
Of we TEMmen hier goed, of er is een mod gecharmeerd van Connemara's, want er staan regelmatig Connies in uitgelicht valt me op. Superleuk natuurlijk!!

Verder ga ik in overleg met mw Jansen, even kijken of ze een offerte kan maken, en weekenden kan doorgeven waarop het zou kunnen ( ivm wedstrijdplanning bij hun ook).

Hoor graag of er nog meer aan willen haken. Er kunnen dus vier a vijf pony's/ mensen daar overnachten.
Punz en Jou kunnen heen en weer reizen ( ik zelf ook, en Eline mogelijk ook??) Dus er zouden zo'n 7 mensen mee kunnen doen dan...

Leuk hoor Connie Ponny kamp voor ( semi) volwassenen :) :) :)

schirocco24

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:10

Rosie staat in uitgelicht...! Niet verwacht maar wel super VET..!!!! :D :D

Saams wat een vooruitgang. Super hoor.

Punz lijkt me super zo'n weekend, alleen ik heb al een midweek geplant staan voor juni, dus denk dat het even wat te veel gaat worden kwa kosten =:) anders was ik zeker van de partij..! :)F

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:23

Ik heb ook wel interesse Ria :D onder voorbehoud van datum en of Marieke ermee akkoord gaat :))

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:58

Punz, training weekend lijkt mij super gaaf! Ik zou graag mee doen! !

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:08

Wat betreft Marieke is het wel oké, even afhankelijk van welk weekend etc.

Vanmorgen heeft Sophie (5) even rond gehobbeld op mijn pensionado (27)

Nou hij was hem ondertussen alweer de wei in gepeerd,hij stond nl los met poetsen. Zijn streken dus niet verleerd ;-)

Verder alles wel gelezen, maar moet zo naar het werk. Dus ik zwaai alleen

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:13

Wat eenheerlijke zonnige foto's komen er voorbij....zo zin in de zomer!

Punz ik heb ook wel interesse, hangt alleen wel af van het kostenplaatje en de datum, want wij zitten straks ook met de paarden een maand op ameland.

Melody zijn been is nog dun. Vanmorgen iets gevuld en dusmeteen weer gekoeld, maar nu de hele dag al dun. Hij heeft even gedraafd en was t wat warm, dus meteen weer gekoeld, maar t blijft wel dun...nog even kalm aan met onze lieve man.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:33

Wij kunnen overigens ook op en neer reizen naar ineke. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:10

Voor mij is het helaas te ver en geen vervoer :')

Vandaag Bjuutie op de foto gezet, iemand gevraagd van stal om haar vast te houden.
Jaja ik ben een fotoshop valsspeler :=

Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:37

fotoshop valsspeler? --> betekend dat halster af en foto's maken?? Wel een plaatje hoor, kijkt lekker ondeugend zo. <3
Hier stiekem ook wat foto's gemaakt O:) Ik merk wel dat de voorjaar in de lucht zit zeg.. Niet eens aan het paard maar gewoon aan mezelf, gisteren een rondje dijk gelopen met het paard en vandaag een middag bezig geweest bij de paarden. Jane en Rosie aan de dubbele lijnen gezet, en daarna foto's wezen maken :j Van mij mag het nog een paar weken mooi weer blijven, dan kunnen die paarden ook weer het land op :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:40

Dat is inderdaad halster en touw wegwerken :') Heb het mezelf zelfs nog makkelijk gemaakt met touwhalster maar hij viel haar eigenlijk iets te groot :+

Mooie fotos, ja heerlijk he dit weer! Wat kan ze lief kijken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:00

Dus het Ineke lijstje wordt:
Marit
SM
Muurp
Esje
Emmy ( onder voorbehoud )
Gebokt ( laat maar even weten waar je woont..)
EK
Punz

Ik ga er nog even achteraan wat dit dan gaat kosten, en welke weekenden dan zouden kunnen. Dan weten we ook wie er dan exact wel/ niet mee wil

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:46

MarRit :+

Ja ben benieuwd! *\o/* Ik ben druk om me heen aan het kijken voor een trailer, maar dingen zoveel makkelijker :')

Gaan er mensen op 8 mei naar de workshop keuring van het stamboek? Lijkt mij heel leuk!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:05

Ik had graag naar de workshop keuring willen gaan, maar kom dan net thuis met de vouwwagen van vakantie, kan het niet maken manlief de zooi alleen op te laten ruimen.
Gelukkig zit er ergens diep verstopt wel wat keuringsinfo van vroeger in het geheugen.

Wellicht leuk voor Muur, kan ze vast oefenen met rennen ;-) ;-)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:15

:)) Subtiele hint Mariek!

Workshop lijkt me leuk! Alleen even kijken of ik vrij kan krijgen.. Iets met de Giro die in die week door Apeldoorn komt (en start bij mijn werk), dus zal wel topdrukte zijn...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:29

Scheelt dat het einde vd middag is! :)) hoewel, jullie zijn bijna 24/7 open he? _O-

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:15

Oeh Ria, als Nik de trailer opgaat wil ik ook graag!
En gebokt: als je pony ook in heerhugowaard staat dan kan je misschien wel meerijden. Kiet staat in Landsmeer, dus dat is niet heel ver om.

schirocco heb jij een bruine micklem :oo ?
Ik krijg een luxe probleem: ik vind bruine tuig ZO mooi op witte paarden en nu heeft de WOW-fitter gezegd dat ze misschien een bruine zitting en kussens voor me heeft (en mn zweetbladen hebben al een bruin randje) en die bruine micklem is redelijk die kleur ... :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:28

Dus het Ineke lijstje wordt:
Marrit ( excuus )
SM
Muurp
Esje
Emmy ( onder voorbehoud )
Gebokt ( laat maar even weten waar je woont..)
Feline Nanet ( leuk!!)
EK
Punz

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:03

Ja leuk, ben heel benieuwd wat de kosten zijn, maar lijkt me erg leerzaam en gezellig

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:05

[quote="FelineNanet"]Oeh Ria, als Nik de trailer opgaat wil ik ook graag!
En gebokt: als je pony ook in heerhugowaard staat dan kan je misschien wel meerijden. Kiet staat in Landsmeer, dus dat is niet heel ver om.

Dat is dichtbij. Hij staat in 't veld vlakbij Heerhugowaard. Dat zou wel echt top zijn. Waar is die clinic dan?

Ooh ik zie net dat het rond de 50 km van elkaar vandaan is Landsmeer en t veld