Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:44

Zo dan... helemaal naar china. Best een eind. Ik zou het er erg moeilijk mee hebben, maar voor mij staat het al vast dat Rosie niet meer weg hoeft (uitzonderingen daar gelaten). Nu is Rosie natuurlijk een ander geval.
Ik wil je feliciteren met de verkoop en vooral succes wensen in de komende tijd.

En sluit mij bij punz aan. Foto's van bosco in china zijn welkom *-:)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:55

Afbeelding meneer poseert met zijn ijzer met zooltje.

Afbeeldingen hier de poging met de dubbele lijnen. Ik moet nog veel leren, maar wat doet hij zijn best. <3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:13

SM welk merk is het bruine hoofdstel dat jij hebt?
Ik vind de premiera athena erg tof, maar die van jou ook!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:02

Pagina 383
Ria heeft inderdaad contact met iemand van flexchair. Mocht er ooit iets daar georganiseerd van worden ben ik van de partij.

Pagina 384
Ik wil heksje hebben, lief pluizig ding :D
Ria: ik volg natuurlijk je Jou/Punz verhalen ook op fb, maar het ziet er ook écht goed uit! En natuurlijk super fijn dat je super-Eline hebt om je te helpen :)

Pagina 385
Stoere Lloyd Marrit *\o/*
Schirocco: Rosie loopt echt fijn ontspannen op dubbele longe. Je ziet toch wel heel veel paarden die dat al niet kunnen en het is juist zo'n fijne manier om vanaf de grond écht te kunnen trainen. Wat is het verhaal achter haar en rij je haar ook?
Ria/Eline: had de foto's al op fb voorbij zien komen, wat krijgt Jou een super gespierde kont zeg! Zeker op die laatste galop foto. En de filmpjes... Prachtig beeld zo'n stabiele pony!

Pagina 386
Welkom Elise!
Ennuhhh Lloyd zwanger, moest ik toch wel even heel hard om lachen :')

Pagina 387
Saaams: Wat kijkt ze enthousiast! Je moet gewoon op het ONCK met haar gaan springen
En als SM Jou al een buffel vindt, stel ik neem mijn Nikita buffel mee naar de keuring of het ONCK wat moet je dan wel niet denken _O-

Pagina 390
Had het ondertussen ook al op FB gezien: sterkte Elisa met de (verre) verkoop van Bosco. Staat Larry ook in de verkoop?

Edit. Ondertussen topic over Rosie gelezen.

Nikita update *\o/*
Vandaag kwam de WOW-fitter (zadel) en ik ben helemaaaaaaal blij :o
Afgelopen december is er een kleine luchtcorrectie ingezet en die moest er sowieso uit. Daarnaast even gekeken hoe en wat er verder verandert kan worden qua lucht. Kreeg de complimenten hoe positief ze veranderd is. Ik heb sinds een klein jaartje les van iemand anders dan alle jaren daarvoor en nu na 6 (!) jaar ligt er een recht zadel op Kiet en blijft hij RECHT liggen. Dus ik heb even heel trots rondgereden de eerste rondjes, want eindelijk na heel veel trauma's en moeilijke Kiet-dingetjes nu eindelijk op het goede spoor met onze 'nieuwe' instructrice, wat dus ook zichtbaar is.

Daarnaast heb ik natuurlijk met Jinja haar dochter wedstrijden gereden en het leek me al te leuk om Kiet ooit voor de grap te starten, maar nu zei mijn instructrice: "Als je het een half jaar geleden aan me had gevraagd, dan had ik gezegd dat we even aan de koffie moesten. Maar het zou zeker eens kunnen." Mijn reactie = :# *\%/*

Dus... Ik ben een trotse eigenaar die hoopt dat mijn pony volgende week gewoon de trailer opgaat en dat ook blijft doen. En hopelijk mag ik gaan trainen voor het ONCK? Finger crossed!
Wanneer is het ONCK eigenlijk gepland dit jaar? :o (Ria/Bar jullie weten het vast!)

Oude foto's spam
Afbeelding
Strand, trektocht afgelopen zomer

Afbeelding
Redelijk recente rijfoto, binnenkort even met ons zadel

Afbeelding
Kroket :o

Ik ben een blije muts :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:10

Ziet er goed uit! En wat fijn dat je zadel goed ligt!
Onck is in juni, 4e dacht ik

Ik heb nog nooit een parcour gesprongen, durf niet hoger dan 60 en dan ook nog eens onder druk :=

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:15

Ik heb alweer een paar foto's gekregen. Ik vind ze zo gaaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:16

Alleen je lach al, zegt genoeg. Gave fotos geworden.
Vind hem/haar erg gaaf kleurtje hebben!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:25

Inderdaad wat een leuke kleur! en jullie stralen helemaal :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:27

Saaams klopt het dat jouw pony's vader Laerkens Cascade Dawn is?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:03

Dat is haar moeder. Klopt!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:29

Gebokt.. wat een fijne plaatjes zeg, mooi en leuk om naar te kijken.

FelineNanet Rosie der achtergrond is in het topic in mijn onderschrift te vinden. Daarna kreeg ze in november nogal kuren. Waarna ik haar heb laten onderzoeken d.m.v. thermografie, hieruit bleek dat ze helemaal vast zat. CTO, hals, voorhoofd, kaken, rug, SI gewricht en broek spieren. En zo zijn we begonnen met de dubbele lijnen. Mijn instructeur Patrick Molenaar, werkt vanuit de klassieke dressuur en die leert mij om Rosie in de juiste houding aan de dubbele longe te lopen. Dus vandaar.
Rosie is inmiddels behandeld en binnenkort mag ik er weer op. Heel spannend maar ook heel veel zin in. :j
Jou foto ziet er mooi en ontspannen uit.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:39

Saaams wat leuk! Dan is Nikita een halfzusje! (Ik dacht dat het de vader was als hij boven stond :') )
Ik heb je topic doorgelezen Schirocco fijn dat je haar nu weer zo aan het lopen hebt dan! Het ziet er nu echt ontspannen uit

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:03

Saaams schreef:
SM welk merk is het bruine hoofdstel dat jij hebt?
Ik vind de premiera athena erg tof, maar die van jou ook!

Effies snel vanuit CP. :D

Ik heb bij döbert een hoofdstel laten samenstellen. Kleur tobacco, donkerbruin onderlegd. :)
Edit: zag net jouw topic over tips voor een bruin hoofstel, maar mijn hoofdstel was ongeveer 4 x jouw budget. :o

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:12

Haha wat leuk dat het een halfzusje is. Volgens mij zijn er onwijs veel veulens uit die moeder.

Jemig ja dat is me iets te gek :=
Maar hij blijft erg gaaf!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:13

Laerkens Cascade Dawn is inderdaad een ( nogal bekende) hengst.
Vader dus!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:14

Laatst bijgewerkt door Punz op 12-03-16 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:17

Oh vader. Ik dacht moeder, dom :=
Nu zie ik het, er staat sire. :') excuses haha

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:21

Nope.... vader.
Het is een best bekende Connemara hengst. Deens gefokt, en als je naar Clifden gaat ( de jaarlijkse show in Augustus) dan kom je daar ook nogal wat nakomelingen van hem tegen.

Het is ook nogal een knapperd:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Punz op 12-03-16 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:22

felinenanet dankj... Ben ook heel erg trots, hopelijk blijft het zo voorderen.. _/-\o_

Hoofdstellen, hooefdstellen... Ik zit met een Rambo micklem, hoef er ook geen andere meer in te hangen want daar is mevrouw het echt niet mee eens dan. := dan krijg je rosie de headbanger =:)
Heb nog een polo after riding in het bruin hangen.. Ik doe er toch niks mee dus mocht iemand interesse hebben. :)F evt ook nog een bruine leren veelzijdigheid singel liggen -:)

Besef me nu eigenlijk hoe duur dat kreng alleen al is geweest aan onnodige hoofdstellen en singels %) had ik best een paar mooie bruine leren laarzen van kunnen kopen _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:23

Vergeet ik helemaal om op de foto's van gebokt te reageren: Vind ze supermooi!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:25

Punz schreef:
Nope.... vader.
Het is een best bekende Connemara hengst. Deens gefokt, en als je naar Clifden gaat ( de jaarlijkse show in Augustus) dan kom je daar ook nogal wat nakomelingen van hem tegen.

Het is ook nogal een knapperd:

[ Afbeelding ]

Zo te zien op de facebook ook erg veel talent. Ik hoop dat ze net zo kon lopen en springen als haar vader.
Haar moeder :+ is onvindbaar op internet.
Het is iig een hele gave hengst

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:26

schirocco24 schreef:
felinenanet dankj... Ben ook heel erg trots, hopelijk blijft het zo voorderen.. _/-\o_

Hoofdstellen, hooefdstellen... Ik zit met een Rambo micklem, hoef er ook geen andere meer in te hangen want daar is mevrouw het echt niet mee eens dan. := dan krijg je rosie de headbanger =:)
Heb nog een polo after riding in het bruin hangen.. Ik doe er toch niks mee dus mocht iemand interesse hebben. :)F evt ook nog een bruine leren veelzijdigheid singel liggen -:)

Besef me nu eigenlijk hoe duur dat kreng alleen al is geweest aan onnodige hoofdstellen en singels %) had ik best een paar mooie bruine leren laarzen van kunnen kopen _O-

Gelukkig heb je nu wel het juiste hoofdstel. Lastig toch dat ze niet kunnen praten. Kon je ze passen in de winkel en dat je wist of het goed zat of niet. Stuk goedkoper :')

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:47

Ik zie ons al gaan... Rosie en ik door de divoza wandelend..! :=
Rosie vind het stiekem nieuwe dingen geweldig. Net als haar nieuwe deken, bij de eerste keer dat ze hem aan heeft staat ze helemaal blij te kijken.. "Mooi he"
Dus dat zal nog wel eens veel duurder kunnen worden _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:54

Ik zie dat ik ook foto's van Feline gemist heb. De strandfoto vind ik héérlijk!! Ik ken inderdaad iemand die met de flexchair werkt, maar heb misschien nog wel een ander idee.

Hoe zouden jullie het vinden om met mensen uit dit topic een trainingsweekend te hebben bij Ineke Jansen ( Dressuurtraining Borculo?). Het zou dan mogelijk zijn om een weekend te organiseren met les, proefgerichte training, eventueel massage voor je paard/pony ( of jezelf! :) ) en dan zouden we ook kunnen kijken of het mogelijk is om in dit weekend dan een flexchairsessie voor iedereen te regelen.

Als ik het goed heb dan heeft Ineke vanaf ci begin zomer plek voor ci vijf logerende paarden en mensen...

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:07

Punz
Bedankt ik vind ze zelf ook heel gaaf <3

Je voorstel klinkt erg leuk. Ik weet niet of ik vervoer heb. Dat is altijd zo irritant aangezien ik mijn rijbewijs steeds niet haal haha.