Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:08

wat is een pacer?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:11

een paard die draaft maar niet met links voor rechts achter rechts voor links achter, maar links voor en linksachter tegelijk naar voren zet en dit ook met recht, kijk maar naar die bonte op de vorige foto, daar zie je dat beiden rechter benen naar achteren staan... een kameel loopt ook zo Knipoog

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:12

ik meen dat ze dit trainen door een soort riem van de voorbeen naar de achterbeen te laten lopen zodat ze de afstand niet kunnen vergrote tussen de benen zoals in een normale draf gebeurt

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:14

Maar een pacer is dus eigelijk een draver maar dan die anders draaft?? Of is het gewoon een ander ras?

Ik heb er echt nog nooit van gehoord maar ik zit ook niet zo verdiept in de draverij! Wil er wel meer over leren maarja dat kost tijd!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:18

Dat zijn telgangers. In Amerika worden veel races met pacers gehouden. In Engeland ook, zelfs meer als de draverijen. Je ziet ze ook vaak met hopples, die dingen om de benen. Dat helpt ze met pacen, dat ze niet in de draf schieten.

Afbeelding

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:52

ow oke! Bedankt voor de info! Haha!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:03

He daar was Cookie ook heel erg goed in! Ik heb dus geen gewone draver maar een pacer Haha! En dan ook nog een franse ( neem ik aan gezien haar franse papa).
Het lijk mij wel leuk om eens een foto van haar te plaatsen maar ik heb geen idee hoe dat moet. Kan iemand helpen?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:08

je upload een foto op bijv. http://picserver.student.utwente.nl/ even aanmelden, spreekt voor zich, en dan kopier je het adres van je foto naar bokt, en VOOR het adres zet je [img] en NA het adres zet je [/img] met haakjes en al dus.
Het komt er dan zo uit te zien: [img]-http://picserver.org/view_image.php/2HM2DI3K6XRT/p.jpeg[/img] het enige verschil is dat je dan geen - na de [img] moet zetten, die heb ik er in gezet om te laten zien hoe de link er ongeveer uit zal gaan zien. Als je het eerst zonder uploaden wilt proberen kan je het ook gewoon uitproberen met elke andere willekeurige foto op internet. (zo werkt het ook in je profiel trouwens) succes!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:10

Ik zou het doen via photobucket.com. Picserver doet het de laatste tijd niet zo best. Bij photobucket zetten ze de tags ook al voor je voor en achter

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:14

lunatje schreef:
ik meen dat ze dit trainen door een soort riem van de voorbeen naar de achterbeen te laten lopen zodat ze de afstand niet kunnen vergrote tussen de benen zoals in een normale draf gebeurt

Die riem ("hobbles") helpt wel om ze in de pace te houden, maar ze worden er echt voor gefokt, je hebt ook natuurpacers die geen hobbles nodig hebben.

Overigens deed Rain toen hij 2 jaar oud was meer pacen dan draven Rolleyes, en er zitten toch heeeel weinig pacers in zijn voorouders *LOL*.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 18:11

Cookie is een nederlands gefokte draver toch?? Dan is het geen pacer, maar dan kan ie dat gewoon ook. Het is wel een draver

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:42

hmm KM loopt in stap bijna altijd telgang, draf niet geloof k

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:07

ik reed op een draver onis die deed ook de telgang ik dacht he loopt ze nu kreupel, vroeg een die zij dat is de telgang, dat zit echt voor geen meter!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:46

promptertje schreef:
Die riem ("hobbles") helpt wel om ze in de pace te houden, maar ze worden er echt voor gefokt, je hebt ook natuurpacers die geen hobbles nodig hebben.

Overigens deed Rain toen hij 2 jaar oud was meer pacen dan draven Rolleyes, en er zitten toch heeeel weinig pacers in zijn voorouders *LOL*.

Same here ,Meadow vind het geweldig *LOL* ..Of gewoon heel rustig in galop over de baan Haha! ...ik hoor haar bijna 'pompdiepom' zeggen Haha! !Trouwens,er is een topic geopend over onze fokmerrie(nouja,die kwam er toevallig in voor Lachen ) ...het topic heet foto's op duindigt ofzo Lachen .En ineens stond daar Haitie Lachen !Tis de moeder van Rhythm en Twilight ,ja ook nog wel van meer maar daar praat ik meestal niet over hier Lachen !

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:47

Trouwens,Rhythm vind het geweldig zo'n nieuwe verzorgster,die laat tenminste de teugels los op de baan zodat je ineens onverwacht aan de kletter kan gaan Clown ...Ze voelt zich goed zat blijkbaar Knipoog .....Ik laat zowiezo niet vaak mijn teugels lang bij Ruitje Knipoog ....ken dr langer dan vandaag Tong uitsteken

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:26

leuk dat rhythm het leuk vind met z'n nieuwe verzorgster.
Ik vind telgang wel lekker zitten alleen doorzitten op quickly zit niet echt Clown
*schaamt zich dood Scheve mond * heb de foto's van nakoersdag nog geneens upgeload ":oo

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 12:12

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:21

ik heb wel eens gelezen over telgang en tolt maar hoe kan je dat nou herkennen want uit die verhalen word ik niet echt wijzer!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:36

Ook voor jullie:
Afbeelding

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:39

ja iedereen een prettige kerst, en een top draverjaar 2005 toegewenst

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:12

Indd, iedereen prettige feestdagen (ik moet werken :S) en een super jaar toegewenst... (alvast)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:53

Mackie schreef:
Cookie is een nederlands gefokte draver toch?? Dan is het geen pacer, maar dan kan ie dat gewoon ook. Het is wel een draver

Was ook meer grappig bedoeld hoor. Behalve telgang heeft ze ook aanleg om te tolten. Heel veelzijdig paardje dus. In het begin heb ik weleens gezegd dat ze 99 gangen heeft. Ze heeft in ieder geval genoeg variatie alleen zit niet alles even comfortabel Haha! .

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:06

Jullie ook allemaal prettige feestdagen K)
Ik loop me kwaad te maken Boos! een bokker praat weer lekker negatief over dravers: koop gewoon een veelbelovend veulen, waarom fokken met slecht materiaal als er al zoveel gewone paarden rondlopen?? Scheve mond

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 00:19

leuk he mensen, je kunt je er zo in vergissen, of ze plaatsen leuke opmerkingen die je niet verwacht.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:18

radnah2 schreef:
ik heb wel eens gelezen over telgang en tolt maar hoe kan je dat nou herkennen want uit die verhalen word ik niet echt wijzer!

Telgang is de gang hierboven op de foto.En tölt moet je een keer gehoord hebben denk ik Lachen .Als je tölt een keer op het harde hoord dan hoor je: panne-koeke,panne-koeke,heel snel Lachen .En sinds ik dat heb geleerd op mijn ijslander kamp pik je het er zo uit.

Rhythm heeft jammergenoeg geen aanleg voor tölt