Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:58

AlwaysH schreef:
Ga je binnenkort starten of heb ik daar overheen gelezen, @Lauss_? :D

Met springen bedoel je? Ja dat is zeker de bedoeling vanaf April!
Nobli ziet er goed uit!

Wat ik een fijne aanvulling vond op het voer was seniores priores. Is geen krachtvoer maar een ruwvoervervanger, ik gaf het extra naast zn ruwvoer. Daar kwam sullie wel mooi van bij. Maar wat hier t beste geholpen heeft is gewoon goed gras.

Mkango ik vind de jouwe ook echt zo lief eruit zien <3

Snowwhite wat een leukerd!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:06

Hier al veel paarden in korte tijd vol gekregen met Senior priores.
Doordat het een slobber is kun je er emmers vol van voeren zonder dat het problemen geeft.
Nu Fire op die manier ook weer aan het voeren en je ziet hem wekelijks bijkomen.
Hij voelt zich overigens opperbest.

Vanmiddag kreeg ik op mijn werk telefoontje. Het 12 jarige meidje wat bij mij rijdt. Ja ik wil Roi rijden, maar het zadel ligt in jouw auto. Ohh en het hoofdstel ook. Mag ik zonder zadel in de wei... uhm ja mag wel. (Sidenote, hij was al week niet gereden).
Krijg ik dit filmpje:

Wbt het springen, hoe het in de praktijk gaat lopen moet ik nog allemaal zien. Het starten in de lagere disciplines (hoogtes) lijkt mij wel leuk.

Erg gaaf dier snow-white. Ga je veel plezier mee hebben denk ik.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:23

Enable is mama geworden!
Een hengstveulen van Kingman.
Zo gaaf dat volbloeden wel de kans krijgen zelf te dragen. En wat een klasse in een pedigree <3

Afbeelding

Anoniem

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:31

Ik moest toevallig nog aan Enable denken vandaag. :))

Wat een tof dier, Snow White! <3 Daar ga je veel plezier van hebben!

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:37

Leuk filmpje van Roi! Genieten als ze er zo leuk mee weg kan rijden. Waren die kijkers voor Fire nog weer geweest?

Wie is Enable? Een bekende in de racewereld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:49

Lauss_ schreef:
Leuk filmpje van Roi! Genieten als ze er zo leuk mee weg kan rijden. Waren die kijkers voor Fire nog weer geweest?

Enable was een absolute topmerrie. :j 15 van haar 19 races gewonnen tussen haar 2de en haar 6de, waaronder 11 G1 races (dus het hoogste niveau), twee Arcs de Triomphe, de Irish Oaks en de Epsom Oaks. Echt een merrie van wereldformaat. :D

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:04

Mkango schreef:
Lauss_ schreef:

Enable was een absolute topmerrie. :j 15 van haar 19 races gewonnen tussen haar 2de en haar 6de, waaronder 11 G1 races (dus het hoogste niveau), twee Arcs de Triomphe, de Irish Oaks en de Epsom Oaks. Echt een merrie van wereldformaat. :D

Oke cool! En is dit dan haar eerste veulen?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:14

Lauss_ schreef:

Komen dit hele weekend om hem nog beter te leren kennen.

Enable, de merrie die 2x de Arc won en tijdens haar 3e poging net verslagen werd. Wauw wat was dat een belevenis in Parijs. Heb haar de eerste Arc zien winnen en was ook aanwezig tijdens haar 3e poging.
Zijn weinig merries van haar kaliber.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt KIPPENVEL, toen ze afscheid nam in Parijs. 50.000+ mensen die haar een staande ovatie gaven.
https://youtu.be/BRJNp3BINlE

Dit is haar eerste veulen na haar afscheid.
Papa van het huidige veulen.
https://stallions.juddmonte.com/stallion/kingman/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:30

Lauss_ schreef:
Oke cool! En is dit dan haar eerste veulen?

Yes. :j Ze heeft in oktober 2020 haar laatste race gelopen en is begin 2021 gedekt door Kingman, dus dit is idd haar eerste veulen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:09

Dankjewel allemaal :D

eempje41 schreef:
Oeeeh wat een knapperd Snow White. Heeft hij nou stippen of lijkt dit alleen zo?

Ja, bijna niet zichtbaar in de wintervacht, maar erg duidelijk in de zomer.

kyrkelover schreef:
Enable is mama geworden!
Een hengstveulen van Kingman.
Zo gaaf dat volbloeden wel de kans krijgen zelf te dragen. En wat een klasse in een pedigree <3

[ [url=m/qyVIxH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad, mama zijn is een top en zeer welverdiend "pensioen" <3
Ben benieuwd hoe het veulen zich ontwikkeld!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:28

Tof paard Snow White! Diegene die op je pad komen zonder ernaar op zoek te zijn, zijn de beste :) Veel plezier met hem gewenst!

Aahw, geweldig, die foto van de merrie en het veulen. En zo leer ik ineens ook weer wat bij :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:47

Erg gaaf dier Snow!

Dit is toch geniaal.
Oh wat houd ik van de volbloed.

Afbeelding

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:43

Hier is flink gebabbeld de voorbije dagen!

Schrikken dat Foxie koliek heeft gehad. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Ik deel ook maar even wat Willy krijgt en waar hij van opgeknapt is. Heb ook lang moeten horen dat hij te mager was. Dit krijgt hij 5x per week.
- 1kg zupa droog gewogen
- 1kg bodybuilder van je paard gezond en fit
En als supplementen nog vit E, zout, maïsolie en sinds kort magnesium. Over twee weken komt de weegschaal weer, ben benieuwd.

Mooie foto's eempje en always! Ziet er netjes uit. En dat roze is moooi!

Snow white, jij hebt een knappie daar :9 ik hou van vosjes!

Ik heb Willy vandaag gelongeerd in de buitenbak. We komen daar momenteel niet vaak aangezien er geen verlichting is. Hij was helemaal gek! Ik ben een aantal keer bijna tegen de vlakte gegaan omdat meneer liever op een rechte lijn sprint dan op een cirkel :') Ben blij dat hij zo vrolijk was. Gebeurt niet heel vaak dat hij dat zo uit.
Helaas nog geen verbetering met de ontstekingsremmers bij het opzadelen. Morgen is de laatste dag en ga ik nog een keer testen maar ik vermoed dat ik het effect wel al eerder had moeten zien als het zou werken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:51

Ergens ook wel fijn dat hij niet op de pijnstiller reageert. Sluit in elk geval weer iets uit...
Mel was helemaal in dr nopjes met het weer. Heerlijk vind ze het, dat zonnetje {:}
En ja, ze leeft nog hahahaaah Afbeelding

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:30

Sintara, die foto, geweldig, ik zie aan je schaduw dat je dichtbij staat en ze blijft gewoon lekker liggen, heerlijk!

Katyatje: Gentle geeft ook heel goed aan welk zadel ze prettig vindt. De zadelmaker erbij, lag helemaal prima, ging draven, nou knijpen met die kont en oren in haar nek. Ander zadel erop gelegd en niets aan de hand...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:35

Was een stalgenoot :P als ze zo slaapt mag je van goede huizen komen wil je dr overeind krijgen.

Herkenbaar van de zadels :j fijn toch, dat ze dat meteen duidelijk laten merken. Moet er niet aan denken dat m'n paard lijdzaam aftakelt onder een vervelend zadel omdat je het niet weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:47

kyrkelover schreef:
Erg gaaf dier Snow!

Dit is toch geniaal.
Oh wat houd ik van de volbloed.

[ [url=m/u0ZCM6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cute! <3

Sintara schreef:
Ergens ook wel fijn dat hij niet op de pijnstiller reageert. Sluit in elk geval weer iets uit...
Mel was helemaal in dr nopjes met het weer. Heerlijk vind ze het, dat zonnetje {:}
En ja, ze leeft nog hahahaaah [ [url=m/GCdMdB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cuuuute <3

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 00:37

Omg dat filmpje Kyrkelover! Er is niks enger dan 12jarige meisjes die durfals! En gefeliciteerd met de kleine ;)

snowwhite wat een mooi paard zeg! echt prachtig gebouwd!

Foxie is ondertussen mooi opgeknapt! Vandaag een stukje in de bak gereden en ze deed het super en *tromgeroffel* 2x in de linker galop aangesprongen! We maken vooruitgang :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 00:45

Wat fijn, Euridicey! *\o/*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 08:49

Jeej Eurodicey, op naar nog veel meer geluksmomentjes.

Kreeg van een kennis uit België de vraag of ik een volbloed op wilde zoeken die aldaar op de manege liep.

Afbeelding
Kom ik er achter dat hij door kennissem gefokt is en inmiddels 25 jaar oud. Een 80tal koersen gelopen over 6 jaar en nu al heel wat jaartjes braaf zijn lesjes lopen.

Kijk hoe grappig dan.
Een trainer in Duitsland wilde kijjen wat er gebeurde als hij 2 volbloeds los zou laten lopen op de baan..
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2&sfnsn=mo

Weet niet of jullie dit kunnen zien.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:29

Jaa, go foxie! Fijn dat ze weer is opgeknapt!

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:33

Wat is de wereld ook klein soms he, wat grappig dat je die daar tegenkomt kyrke!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 11:43

Goed bezig @Euridicey! :D

En wat heerlijk @Sintara, lieve Mel <3

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:54

Wat voor n dressuurzadel heeft iedereen hier? Ik wil heel graag n ander zadel, maar volgens mijn zadelmaker past er bijna niks.. ik heb nu een hulsebos die goed ligt, maar veel zadels kiepen naar voren omdat sullie bij zn schoft smal is. Ik zoek iets met redelijke platte kussens, niet dat t zadel er echt zo ‘op’ ligt. Iemand tips in welke richting ik moet zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:29

Lauss_ schreef:
Wat voor n dressuurzadel heeft iedereen hier? Ik wil heel graag n ander zadel, maar volgens mijn zadelmaker past er bijna niks.. ik heb nu een hulsebos die goed ligt, maar veel zadels kiepen naar voren omdat sullie bij zn schoft smal is. Ik zoek iets met redelijke platte kussens, niet dat t zadel er echt zo ‘op’ ligt. Iemand tips in welke richting ik moet zoeken?
Ik heb uiteraard nog geen zadel, maar zit te denken richting een Heather Moffatt. Dat zijn zadels met een leren boom - sinds ik zo lang op trainingszadels gereden heb waarbij je ieder spiertje voelt bewegen, vind ik zadels met een traditionele boom helemaal niet meer zo fijn. :o