Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:16

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:30

Saams: XL volgens mij ( moet ik even nakijken.)

De connie op de foto is misschien hardstikke fijn..
Maar ehmm...misschien toch een iets lastige hals... ( of beroerd gefotografeerd ??)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:27

Stoere plaatjes Elysa. :7

De connemarakleding is goed geslaagd. +:)+

Mijn theemutsje heeft 2 dagen vrij gehad. Ze had zo'n enorme spierpijn na de les afgelopen zaterdag. De juf had haar nog wat extra gekieteld om de lendenpartij aan te spannen. 2 dagen later was ze niet meer vooruit te branden. :') Als het goed is dan is ze morgen weer fit. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:54

Leuk zo die trui! Altijd goede reclame voor het ras. :D

Als ik plek had dan had ik die Connemara wel willen hebben hoor. :+

Arme heksje met haar spierpijn! Om dat te voorkomen zou je Neutradex kunnen geven na zware inspanningen. Doen wij ook altijd. :)

Ik had gisteren het zwartje weer mee. Ze was eindelijk een keer super ontspannen ipv heet en niet te rijden. Ik was dus echt tevreden! Jury's hier zagen ze toch liever benen zwaaiend door de ring gaan ipv heel relaxed een proefje lopen... Punten vielen dus ook behoorlijk tegen (182 en 190). Dan zullen we er zondag maar wat meer gas op zetten als dat de enige manier is om toppunten te rijden. :')

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:53

@Punz ik zie dat ze zomereczeeem dekens op hebben, heb je het idee dat laag fructaan gras + een track invloed heeft op verminderde jeuk? (hier ook een Connemara met ZE).

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:16

Jazeker, dat heeft echt álles geholpen.
Exceemdekens zijn nu eigenlijk voornameljk voor het comfort: er zitten toch nogal wat dazen met dit weer.
Schuren doen ze niet meer sinds we laag in de suikers/eiwitten zitten (en de pony's bij de groeispurt van het gras, van het gras afhouden). toen we dat niet deden schuurden ze wel ( ongeacht of we wel/geen deken op hebben)

Kortom: geen echte excemers hier..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:51

Vandaag even naar een binnenbak met spiegels gegaan. Hij moet tenslotte van alles leren.
Op de heenweg stapte hij zo de trailer in, terug was hij door wat loeiende koeien afgeleid maar na een paar x stapte hij er ook weer in.
In de bak heeft hij even naar de spiegel gekeken en naar het hindernismateriaal om daarna gewoon aan het werk te gaan. Heerlijk!
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:22

Pony deed vandaag heel gek, zo liep ze een heel stuk mee het land uit. Maar verder oogde ze normaal. Zometeen nog even bij haar kijken.
Het kan niks zijn, maar zo liep ze achter me aan en dat is raar. Ze had niks gekregen aan snoep oid.
Afbeelding

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:32

@Punz, geweldig nieuws! Mag ik je nog pm'en met wat meer vragen? Anders is het zo off topic :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:15

Silver_Fox: Kom maar op hoor, met je vragen.

Saams... dit lijkt niet goed, ik wil je niet ongerust maken, maar kan een teken van pijn zijn.
Aan de andere kant... het kan ook zijn dat je een nieuw geurtje op had waar ze op reageert. Maar toch is zomaar flemen voor mij altijd wel een alarm signaaltje. Goed dat je zo nog even terug gaat.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:14

Elysa, sorry hier wil ik toch even op reageren, je moet gewoon je ding doen en niet gaan rijden zoals jij denkt dat de jurys de paarden willen zien.... zo houd je het paard het langste heel en hebben jullie zelf meeste plezier van! Helaas zijn er veel jurys welke van getrek en gepluk, met veel voorbeen weinig achterbeen houden. Maar er zijn ook zat jurys welke ontspannen en correct gereden paarden waarderen!

Leuke foto Elly en fijn dat hik zo braaf was! Gaat echt super vooruit of niet??

Saams, hopelijk zijn het inderdaad nieuwe luchtjes en geen enge dingen:)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:32

Hij gaat zeker vooruit EK19, toevallig kwam ik foto's tegen van 2 mnd geleden waar hij voor het eerst los galoppeerde. En dan moetje hem nu eens zien gaan. Dressuurmatig nog wel werk aan hoor, maar ja dat kan ook niet anders.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:37

Paarden heel houden kunnen we wel. :) Thuis wordt ze vrijwel alleen maar lang en laag en basis gereden. Tempo en lengte houden is het allermoeilijkste. Ik rij zeker voor mezelf maar het is toch jammer als het dan niet gewaardeerd wordt als het een keer 100% ontspannen en rustig is! ;) Het ging me meer om het ding zelf.

Saaams, is er niet iemand op stal die er veel verstand van heeft?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:48

Echt heel gaaf Elly echt leuk om te zien:)!

Goedzo wilde meer mee zeggen dat het zonde is als je anders gaat rijden op wedstrijd om persee die hoge punten te halen. Lekker blijven rijden zoals je doet en dan krijg je ze van zelf en tja dat weten we he met dressuur :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:49

Maar de vraag is dan Change... rij je naar de jury toe, of hou je vast aan je principes?
Wel een interessante discussie,is best een dilemma in de huidige wedstrijdsport denk ik.

Denk dat er regelmatig concessies gedaan worden, die je misschien niet zou moeten willen doen...
Niet noodzakelijkerwijze door jou, maar zie het wel heel veel gebeuren en ergens vind ik dat toch jammer, vind toch dat er eigenlijk nog maar weinig echt horsemanship is..

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:50

Ik rij het paard op de manier die hij op dat moment nodig heeft. De ene keer zal dat meer voorwaarts zijn en de andere keer meer terug en etc. Let eigenlijk nooit op de jury, ik ben veel te druk met het rijden van de proef en met het paard zelf. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:54

Even aanvulling op mijn vorige post: En dan denk ik niet dat ik dat wel heb hoor... dat horsemanship... integendeel.

Maar zou fijn zijn als dit horsmanship wat meer te vinden zou zijn bij instructeurs, en zou nog fijner zijn als meer basissport ruiters zich er bewust van zouden zijn dat ze BASIS sport ruiters zijn....en niet noodzakerlijke wijze "horseman' zijn
( met excuus voor het engels.. weet even geen beter woord...)

Maar goed..
Off topic misschien een beetje... alhoewel het best lastig is om ook als Connemara ruiter de instructeur te vinden die daar goed bij past

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:57

Een echt goede instructrice vinden die voldoet aan je eisen is inderdaad best moeilijk.

Ik ben blij met mijn instructrice die precies weet wat mijn paard nodig heeft en ook echt heel goed, eerlijk en fijn les geeft. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:58

Ik was ongeveer een 1,5 uur later op stal. Het hooi wat ze had gekregen was al op, zag niks liggen. Ze heeft 2 keer gemest en ze heeft wel gelegen of gerold want ze zat onder het stro in manen en staart. Toen ik kwam was ze aan het dutten maar toen ik er riep direct alert en hinniken. Totaal geen aanleiding tot pijn. Lekker gepoetst en geknuffeld en gewandeld :D
En ik hoorde luidde darmgeluiden, verder geen scheetjes. Dus ik denk geen koliek. Maar wellicht had ze gewoon even buikpijn dat moment.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:00

Dat is het allerbelangrijkste Change: een goede, deskundige instructeur, die eerlijk les geeft!
Goud waard zo iemand!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:04

Tja, ik probeer als jury toch altijd iets mee te geven wat er beter kan. Maar dat is natuurlijk alleen gebaseerd op dat wat ik in de proef heb gezien.
Ik hoop toch altijd dat men er minimaal even over nadenkt of ze daar iets mee kunnen.

Maar goed les is nr 1 natuurlijk.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:13

Tuurlijk doe je dat Elly. Dat is ook fijn.
Maar dat is nog wat anders dan naar de verwachte wensen van een jurylid toerijden, in plaats van ook in de proef voor je paard een betrouwbare partner zijn, die niet iets heel anders gaat vragen/heel anders gaat rijden dan thuis "omdat de jury dat wil zien". Dat kan niet de bedoeling zijn, toch
( tenzij het rijden thuis superberoerd en aan herziening toe is natuurlijk en je keer op keer hetzelfde commentaar krijgt.. .dan moet je je misschien inderdaad wel eens achter de oren krabben..)

oeh.. ingewikkeld dit om dit schriftelijk genuanceerd uit te leggen..

maar jullie snappen hopelijk wel wat ik bedoel...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:32

Ik denk dat je een proef wel degelijk anders rijdt dan de training (lees gymnasticeren/ krachttraining) thuis. Alleen zou het proefgericht rijden een onderdeel van de training moeten zijn. Een proef heeft geen tweede kans als je 'm goed wil rijden. Door het in de training mee te nemen kun je er al combi aan werken om het stipt te krijgen voor een proef. Door die voorbereiding te treffen mbv iemand met verstand van zaken zou je zowel thuis als in de ring de zogenoemde 'happy athlete' tonen. :) (verschrikkelijke term, maar goed :') )
Van het jureren geen biet verstand. In zoverre dat mijn eigen eisen nogal hoog liggen en al snel vind dat ik de punten makkelijk verdiend heb. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:27

Ohhhh
Op fb kwam deze luchtfoto van Clifden voorbij, met de showgrounds prominent in beeld, en er zit aan zo'n beetje elke zichtbare straat een herinnering ....

Afbeelding

Ohh... Ik kan niet wachten!
Nog 18 dagen en dan gaan we!!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 01:07

Leukkkk naar Clifdrn! Aanrader!!! :D

Hier gaat de prijzenjacht door!
Zondag 4de met springen
Woensdag 2x 1ste met aso punten van 226,5 en 207,5 punt! :+ (en hij kan beter)

Afbeelding