Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:02

klinkt echt alsof hem iets dwars zit Gashira of wel lichamelijk of geestelijk, ik denk dat het hem echt goed zal doen om even vakantie te hebben dan kan hij alles even verwerken en mocht hij ergens een pijntje hebben oid dan kan dat zich herstellen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:02

Ja, denk ook dat hem iets dwars zit. Heeft hij vaker bij deze shet gestaan of was dat de eerste keer? Misschien gaat het onderling tussen hun niet lekker en heeft hij daar frustraties van wat hij op jou heeft afgereageerd? Want het ging mis nadat hij bij deze shet terecht kwam toch? Ik doe maar een gok hoor, kan natuurlijk ook heel iets anders zijn. Maar zal hem idd maar even vakantie geven, denk dat wat rust hem wel goed zal doen.
Leuk die trainingsdagen, lijkt me zeer interessant!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:16

Van schreef:
klijndijk is hier dichtbij, kom er al sinds we paarden hebben, met mijn huisdieren kom ik er overigens niet, veel te duur :Y)

Wolf haar hals op dit moment -O-
[ Afbeelding ]

Oh grappig, wist niet dat dat zo vlakbij jou was, dan woon je dus ook wel heel vlak bij mij eigenlijk :j :D
Ik kom er wel met mn huisdieren ook, maar ze zijn idd wel errug duur :(

Ohh en die foto van haar hals, jeetje, komt dat nou gewoon vh verharen dan? Heeft ze wel jeuk aan zeker.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:23

emmen is een half uurtje rijden vanaf hier :Y)
voor mijn huisdieren heb ik een andere da, die is veel goedkoper, alleen heeft die geen röntgen dus voor de foto's van mijn reu moesten we wel naar klijndijk.

ze is echt vreselijk aan het verharen en ze is sowieso aardig kriebelig, echt als je een uurtje bij haar bent staat ze sowieso wel 1 of 2 keer ergens te krabben maar dat doet ze al sinds ik haar heb dus waarschijnlijk gewoon een miepert qua kriebels :+
hoop volgende week ergens de scheerapparaat van een vriendin te lenen dan scheer ik haar hals, kan mijn shet ook gelijk

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:47

Ja das misschien wel verstandig, sneu als ze er zo'n last van heeft.
Pumbaa verhaart ook heeeeeel erg op het moment, even kroelen en ik ben grijs/wit :+
Maar hij heeft er niet heel veel last van volgens mij. Vandaag heeft hij gegalloppeerd! Hij was blij dat hij naar de andere wei mocht, daar ging meneer, kon hem niet meer tegenhouden. Maar eerste paar passen galop zag er best goed uit. Heb hem ook nog een stukje beter zien draven!! Nog niet helemaal goed, maar wel echt beter! Maar daarna wel weer enorm aan het kreupelen, dus echt apart. Maar dat ik hem zo gezien heb, geeft me wel weer hoop. Vandaag de smid weer gebeld en hij komt woensdag een ijzertje eronder zetten, hopelijk gaat het dan allemaal weer wat beter! Spannend dus nog even, maar met de pijn valt het denk ik best mee, zolang hij uit zichzelf gaat draven en galloperen, toch? Was niet uit angst, maar echt uit blijheid :j

Jeetje joh, had niet in de gaten dat je zo dichtbij zat! Ik ben een beetje een leek op dat gebied, weet dat het in Drenthe is, maar dat is dan ook alles _O- :+ Pumbaa heeft van 2010 tot 2011 tegenover de kliniek gestaan in Klijndijk. Wie weet heb je hem weleens gezien dan :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:01

Hoi hoi, zooo blij dat he met pumbaa beter gaat... misschien zet je wel beter een klein stuk van de weide af met draad en paaltjes, zodat hij niet erg ver en hard kan gaan rennen..als hij uit zichzelf gegallopeerd heeft, duidt dat zeker erop dat hij zich beter voelt denk ik, maar nu mag hij zich natuurlijk niet forceren! Maar goed, er is in elk geval blijkbaar beterschap! Leuk..

Hals van Juul ziet er net uit als die van Wolf...heb vandaag een hele kale plek gezien, vreemd zicht..hij jeukt ook ontzettend en laat zich dan door de shet 'bijten" om van die jeuk af te raken. Heb zijn manen bovenop de nek ingevlochten, zo kan er alvast veel lucht aan zijn hals.

Intussen weet ik, denk ik, ook waar het "probleem' van juul zit////hij is dus weer naar die andere wei gegaan, vorige winter stond hij daar hel de winter. Is niet zo ver van huis, vanuit onze woonkamer kan ik een deel van de weide zien, ligt beneden in het "dal"..maar we wonen er dus niet naast. Vandaag , zonet ,ging ik voeren, en komt het oude mannetje dat er wel vlakbij woont, zijn huis uitgelopen. Hij vertelde me dat er een weekje geleden een bende jonge mannen met quads is komen crossen op de landweg die langs de wei loopt, en ook over het veld rond onze weide... de paarden, jull en de shet, waren door den duur compleet opgejaagd, want ze bleven met de quads langs de draad van onze weide rijden , en als de paarden naar de andere kant galoppeerden gingen ze ze achterna. Als ze bleven staan, reden ze als gekken op de omheining af, om dan met heel erg fel te remmen ervoor, zodat de modder, volgens het mannetje, metershoog vloog.... ben gaan kijken en heb de remsporen idd overal gezien.. Mannetje was er naartoe gegaan, om te zeggen dat ze de dieren met rust moesten laten, maar ze hebben hem bedreigd hem omver te zullen rijden...mannetje loopt met stok, arme man, ze droegen helmen op hun quad en GEEN nummerplaten.... nice... zijn het geen jagers, is het zoiets... SCUM noemen we dat, maar goed ik zit er duw el weer mee... mannetje heeft politie gebeld en gezegd dat hij bedreigd werd en toen die (natuulrijk met loeiende sirenes) over de baan hier aankwamen, zijn de quads via de veldweg , het bos door(waar ze normaal zelfs niet mogen komen) weggevlucht, ach, wat is de politie toch steeds verstandig.... ze zijn dan bij de paarden geweest, Juul en Odinnetje stonden kleddernat te rillen..... mannetje heeft op mijn vaste telefoon gebeld, maar er was niemand thuis, ik denk dat ik werken was... heeft dan met een andere buurman geprobeerd de paarden te benaderen om ze droog te wrijven met stro of met handdoeken te wrijven, want er waaide een koude ijswind. Maar toen ze in de wei kwamen, ging Juul rechtop staan, alsof hij de shet wilde verdedigen... ze zijn dus de wei uitgelopen en voila, dat is het verhaal...;
Ik moet niet veel verder zoeken? Ik kan wel bleren van verdriet, dit doet zo'n ongelofelijke pijn. Na alle tijd en geduld en energie dat ik in Juul heb gestoken, zo'n lieve zachte loebas, hebben ze hem nu mss verknald... wat gaat hij doen als ik met hem de baan op ga en er komt zo'n quad af???? of een moto?
Heb direct aan de vrouw contact genomen, waar ik de training met hem ga volgen. Ze zegt hem voorlopig met rust te laten, wel te benaderen bij het eten geven, aaien, borstelen, rustig praten, niets anders dan anders, wel voorlopig even niet rijden.. Hem uitgebreid belonen als hij rustig is. Als hij nog steigert, rustig mijn armen omhoog doen en op hem toe stappen. Vandaag heeft hij niet gesteigerd, en leek redelijk rustig, dus mss is het allemaal al wel aan het bezinken... gelukkig. Mijn lieve grijze mannetje..;
Ik heb de burgermeester al op de hoogte gebracht, want die is sowieso anti-quad op de niet verharde wegen... Politie kijkt ook uit naar groepjes quads, zonder nummerplaat..maar ja, ...
Nou, ik kap ermee, ik ga me douchen en naar de expohallen in gent, vandaag eerste dag van de Flanders Horse Expo... gelukkig hebben we mekaar om over onze koniki te zeuren en te steunen...dit hoef ik echt niet elke maand mee te maken, of mijn arme hart begeeft het... en ook net op die weide hebben ze een paar jaar geleden een pak hagel i onze hengst zijn nek geschoten..zgz verdwaalde hagel van de jagers...
Zegt de politie mij: mevrouwtje zou je niet beter je paarden op je weides aan huis zetten dan? zeg ik; graag hoor, maar ik heb 5 hectares verspreid liggen in de gemeente, bij ons aan huis maar 1 hectare..met grond van andere boeren erond, nou, zorgen jullie voor de wissel zodat ik mijn 5 hectares bij aan huis heb, zaaien jullie in en zet er draad rond, en dan zet ik mijn dieren steeds aan huis, dank je wel..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:41

Jeetje zeg wat vind ik dit ontzettend naar om te horen, wat een enorme klootzakken (sorry voor mn taalgebruik, maar kan hier zo kwaad om worden!!!) Wat zielig voor Juul en de shet zeg. Ik denk dat het met veel geduld wel weer goedkomt hoor, maar hij zal misschien wel altijd bang voor quads blijven, vreselijke onmensen zijn dat ook. Ik kan dat soort jongens wel schieten!! Je hebt idd zoveel energie erin gestoken en dan doen mensen zo, gewoon dierenleed is dat, afschuwelijk. Ik had op mijn vorige weide ook zo'n vreselijk jong lopen, die met de quad de paarden bang maakte. Pumbaa is nooit bang voor quads geweest (bij de vorige pensionstalling haalden ze de paarden uit de wei met behulp van de quad om ze naar stal te leiden) maar toen ik daar dus kwam is hij vreselijk bang geworden (in alles) en heb ik weet niet hoe vaak hem in paniek zien rondrennen als hij weer wat vreemds hoorde, of als dat jongetje weer eens langs kwam. Heb er ooit wat van gezegd, maar hij reageerde er verder niet op. Hij woonde daar natuurlijk, kon er ook op momenten heen dat ik er niet was, dus echt controle had ik niet. Wel fijn dat de politie de moeite doet om te helpen, denk dat ze dat hier niet eens zouden doen. Ook sneu voor het mannetje zeg, dat zulke jongens een oude man gaan bedreigen is echt verschrikkelijk.

Hoop dat je alles even van je af kan zetten op de Flanders Horse Expo, in ieder geval veel plezier daar!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:45

Over de jeuk onder de manen, ik heb dat met Pumbaa nooit gehad (gelukkig maar), maar wel zomers dat hij wat meer gaat jeuken en doen, maar vooralsnog niet. Hoop dat het zo blijft.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:14

Hey iedereen

Via bokt zoekresultaten en een pb naar Van, ben ik in dit topic terecht gekomen. :D
Ik kwam voor het eerst in contact met de Konik's toen ik eens bij een vriendin ging foto's maken. Ik was op slag verliefd op een leuke konik die toen meteen even hallo kwam zeggen. :D

Afbeelding

Daarna zelf even met haar op de foto :D
Afbeelding

Ik werd gefascineerd door konik's, zocht verschillende sites op om meer info erover te vinden.
Nu wou ik zeker foto's gaan nemen in het natuurgebied nabij. Zo gezegd, zo gedaan! Met een medefotograaf foto's gaan nemen in Maaseik! :) ( https://www.facebook.com/media/set/?set ... 283&type=3 )

Afbeelding

Hierna ben ik nog meer verliefd geworden :D

Nu heb ik gehoord dat de eigenares een leuke plek zoekt voor haar konik merrie. Maar twijfels twijfels. :D Het zou mijn eerste paardje zijn (ik rij wel al 18j) en ik rij al 8jaar op haflingers.
Hoe zit het met het karakter van een konik, sluit dat aan bij de meeste koudbloedige? :D

(ik heb alles wat doorgenomen hier en zo leuke reacties van jullie en je koniks, super!)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:48

welkom en wat een prachtige dame <3

maare koniks zijn geen koudbloeden :Y) al zullen ze qua karakter meer richting koudbloed gaan dan warmbloed(eigenwijs, nuchter) in eerste instantie dan, nu ik mijn merrie wat langer heb zal ik haar eerder vergelijken met een ezel dit omdat ze rete intelligent is, ik heb nog nooit zo'n slim paard meegemaakt(voor een paard dan :+) daar komt ook die eigenwijsheid vandaan "waarom zou ik dat doen als ik er het nut niet van inzie" en daar zit ook het probleem, daar moet je mee om kunnen gaan. Al zullen er ongetwijfeld ook wel domme koniks zijn.

is er geen mogelijkheid haar op proef te nemen?

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:58

Bedankt :D Ze is inderdaad wel prachtig :D (maar jullie koniks ook allemaal :) )

Ik had gewoon gehoord dat ze van karakter redelijk aansluiten op koudbloeden.
En idd zoals je zegt lijkt dat toch heel fel op de karaktertrekjes van de haflinger die ik nu verzorg: eigenwijs, nuchter, slim,.. :D

Ik mag altijd daar langsgaan en dat ga ik ook zeker doen. Ze is wel nog niet zadelmak, maar aan houding kan je ook goed zien hoe ze is. :)
Want ik weet hoe mijn karakter is en wat voor een paard ik zou willen. :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:08

koudbloeden zijn over het algemeen nou niet heel erg slim(uitzonderingen daar gelaten)
ik zou zelf niet snel voor een koudbloed gaan want juist het karakter ligt me over het algemeen niet, terwijl ik dus wel weg ben van de konik. In mijn ogen zit er dus wel degelijk veel verschil tussen maar uitleggen waar dat nou precies inzit is errug lastig :D al is de ene konik de andere natuurlijk ook niet.

hoe oud is ze?

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:30

tussen 2,5 en 4j. Haar mama zit nog in het natuurreservaat in Kinrooi (België)
Ik ben een grote fan van koudbloeden. :D Maar konik is een speciaal ras en jammer genoeg zie je ze niet zo vaak :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:46

Welkom Nessa! Spannend dat je misschien ook een Konik aan gaat schaffen. Wat een mooie foto's ook. Qua karakter vind ik ze wel een beetje een mix van koudbloed/warmbloed als ik naar mijn eigen konik kijk. Die heeft niet altijd de nuchterheid van een koudbloed, maar is veel feller en idd wat Van zegt, ONTZETTEND SLIM!! Heeeel fijn om mee te werken vind ik persoonlijk, maar je moet idd op alles letten hoe jezelf reageert, want ze pakken alles op en zullen er gebruik van maken in hun voordeel :+ Maar dat vind ik juist ook leuk aan ze, heerlijk eigenwijs :D Vind het echt een voorrecht om zo'n slim paardje te hebben. :j

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:40

Haha ja ik vind slimme paarden altijd tof om mee om te gaan. Kun je dan ook goed mee lachen :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:18

In Polen staan de mensen kaarsrecht als je zegt dat koniks koudbloeden zijn...voor hun zijn het gewoon warmbloedPAARDEN, en dat ze soms eigenwijs LIJKEN, is volgens Poland, omdat je op dat moment zelf niet intelligent genoeg lijkt voor je konik om het juiste ding te doen of de juiste seinen te geven, en dan neemt je konik dus gewoon zelf een beslissing...
Ik heb in een vrij ver verleden oa een haflinger én een fjord gehad, natuurlijk ook van elk ras ook maar één exemplaar en in elk ras heb je minder goede en zeer goede exemplaren. Maar ik kan dus wel vergelijken, met wat ik al gehad heb, ik heb ook al n konik merrie gehad, jaren geleden,dus heb nu mijn tweede konik en kan toch zeggen dat zijn gedrag en zijn "zijn'" erg overeenstemmen met die van Raschka destijds en merk ook vaak in jullie posts de 'aha erlebnis", de erkenning, dus er zal wel min of meer een lijn te trekken zijn in de koniks. Ze zijn ook nog erg raszuiver, niks "verschmutzt", dus ik denk dat het karakter nooit van wezen tot wezen heeel erg zal verschillen. Het grote verschil dat ik opmerk tussen konik en bv fjord, is dat een fjord best eigenzinnig kan zijn, maar dan alleen om het in ZIJN voordeel om te zetten, maw, liever lui dan moe, liever niet moeten werken dan wel.hoop dat ik nu wel niet alle fjordenliefhebbers tegen krijg... een fjord, of tenminste degene die ik had, en heb dit ook al gehoord van andere bezitters, gaat dan wel ns dingen doen die gevaarlijk kunnen zijn voor ruiter of begeleider. Zo liet de mijne zich gewoon door zjn benen vallen als we aan het draven waren..; ik eraf, balen, pijn overal en hup, stoppen met rijden: hij: jipieeeeeee, of hij schoot gewoon 90° de kant in in volle galop, we gingen overkop, hij keek wel effe verbaasd, maar stond dan recht en begon gewoon lekker de kant uit te vreten terwijl ik met moeite nog recht raakte... Wat ik bij Raschka ervaarde, en nu ook al bij jull, maar nog in mindere mate omdat we nog minder ervaring hebben, is dat een konik zo slim is dat hij niet alleen aan zichzelf denkt, maar ook aan zijn ruiter, hij gaat nooit dingen doen waarmee je zou verongelukken. Raschka kon destijds over een richeltje lopen, super nuchter, in de bergen bv, en eenmaal we weer op breder pad kwamen, wilde ze dan wel even uitgelaten haar poep opsmijten, maar op die richel zou ze dat nooit gedaan hebben..;natuurlijk twijfel ik nou wle even, omdat ik het verhaal van Nadine en Pumbaa intussen ken, en Pumbaa wel helemaal niet zo is. Maar algemeen genomen denk ik, wanneer je een jonge konik kan kopen, die nog geen verkeerde, slechte ervaringen heeft, kan je een heerlijk paardje hebben....
als je tenminste geen nozems hebt die de omgeving van je wei onveilig maken en je paarden opjutten tot ze haast gek neervallen.
Nou, welkom in elk geval..woon je dan in het zuiden van nederland, omdat je over kinrooi spreekt??? ik ken een meisje in zuid belgie, die een konik heeft uit het reservaat in limburg (kinrooi) en het is een supermerrie... nog jong maar heel actief, heel goed vooruit, maar braaf en werkwilig.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:42

het zijn ook warmbloedpaarden, als ik weer eens koudbloed hoor moet ik me ook echt inhouden hoor (sorry voor de koudbloed liefhebbers maar voor mij is dat toch wel een belediging :o)
ik hou het dan maar op onwetendheid, mensen zien het kleurtje en denken vaak meteen 'fjordachtige'

de eigenwijsheid van een konik is ook iets heel anders dan de eigenwijsheid wat je in koudbloeden ziet maar zie dat maar eens goed onder woorden te brengen. Zoals Ghashira al zegt is het in koudbloeden meer eigenzinnigheid (IK wil die kant op), bij de konik is het meer te vergelijken met de koppigheid van een ezel (het is beter dat we die kant op gaan).

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:35

Tja, mijn konik is ook wel een uitzondering denk ik door zijn verleden, die brengt mij wel in gevaar, dat is niet bewust kwaad bedoeld, maar gewoon omdat hij verblindt is door angst en dan alleen maar zijn instinct volgt en denkt daarbij niet eraan dat er nog iemand op zn rug zit...

Hoe was de Flanders Horse Expo ghashira? En hoe is het nu met Juul, is hij weer een beetje gekalmeerd?
Over een kleine 3 weekjes, ga ik 3 dagen naar Equitana, heb ik ook veel zin in!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:21

3 dagen equitana, wow zeg... blijf je dan ook overnachten daar,,??? groot gelijk heb je, ik ben er ooit n keer geweest en het is gewoon een mega goeie beurs
flanders horse expo was voor ons persoonlijk, onze firma, best een succes, zeker in deze tijden van crisis, voor het eerst bv hebben we op de beurs zelf al verkopen gesloten.natuurlijk zijn onze winstmarges kleiner dan vroeger, maar goed, zolang je iets verdient is het ok.Iedereen heeft het moeilijker en moet harder werken voor hetzelfde inkomen, dus wij ook.. Die drie dagen zijn wel heeel intens, dochtertje is bv vandaag niet naar school geweest en ik heb met haar tot vanmiddag geslapen, rust inhalen. Het is zooo intens, zo druk, veel vrienden en kenissen en klanten komen ook n keer langs , even babbelen maar intussen passeren er mensen die info willen, en moet je altijd met de glimlach klaarstaan..het is mega veeleisend en het zuigt de energie zo uit je. langs de andere kant geeft het ook weer veel energie,heb weer veel interessante mensen gezien, contacten gelegd, paardendemo's gezien... vooral de demo's met iberische paarden en de valkerij Ardanwen, was gewoon mega geweldig.Roofvogels én vurige paarden tesamen, het geeft spektakel. Super was ook de show, gisterenavond, ik ben gaan kijken met dochtertje, show noemde fabula rasa en oa Mario Luraschi en zijn team namen er aan deel. Vorig jaar was hij er ook en vond ik hem behoorlijk hooghartig. Dit jaar heb ik zijn training, vrijdagavond laat, meegemaakt en een heel andere man gezien. Hij is tenslotte ook al eind 60 geloof ik, maar hoe hij nog omgaat met de paardne, hoe hij ze rijdt: geweldig. Het lijkt allemaal zo simpel, dat een spaanse hengst gewoon even gaat zitten op zijn kont en een voetje geeft, of dat je een paard laat dansen met immense wapperende vleugels op zijn rug? maar doe het een keer na?! zijn team is ook geweldig. mijn dochter was helemaal in de ban van één van de ruiters, en hij heeft haar op zijn paard laten zitten en zeker een kwartier met ons gepraat , helemaal geen dikke nek, niets, gewoon een down to earth man, die me vertelde dat hij best veel buikpijn had, na een misser bij de voltigetraining de dag ervoor.. hij liet me de blauwe plekken op zijn buik zien: daar schrok ik wel even van, dat was niet zomaar even een blauwtje, maar minstens 40 x20 cm in alle kleuren van de regenboog. Bij het draaien op zijn paard in volle galop, heeft hij naast de knop van het zadel gegrepen, omdat het paard even opzij sprong voor een duif die ineens opdook, waardoor hij op die zadelknop geland is..pff..maar op de show gisteren deed hij het super, met brede glimlach en hij gaf zich voluit....dan denk ik: moet nog steeds best pijn doen,maar goed, the show must go on... zag dat er daarna wel een groom het paard uitstapte..maar goed, zo zie je , het zijn ook gewone mensen maar. Heb me wel weer laten gaan: boek over grondwerk gekocht, een ryhtm beat nekketting voor Juul in turquoie en grijs/beige met belletjes en glitterkralen en enkel mooie veren...en veiligheidsbeugels voor dochtertje.

het feit dat mensen een koudbloed rijden of liefhebben, vind ik niet minderwaardig, van.. gelukkig hebben we allemaal andere voorkeuren. nee, er zijn prachtige koudbloeden. Dus ik word er niet opstandig van als mensen denken dat ik met n koudbloed rij. Denk dat het ook zo is bij mensen met ijslanders: die krijgen ook steeds te horen dat ze met ponies rijden?! Ach, ieder zijn ding. Maar koniks zin dus idd echt paarden.
Miniatuurpaarden zijn ook paarden , warmbloed , en geen mislukte koudbloedshetlanders..haha

Met Juul lijkt het beter te gaan ,ben vandaag vrij lang op de weide geweest, het is hier heerlijk weer, lekker warm, 10) en n heerlijk zonnetje, zoooooo lekker na die lange winter. ben hem gaan voeren en kyra er even opgezet. Hij was weer even zijn bazige ikje... maar niks steigeren of oren plat.;;;hij lijkt het redelijk verteerd te hebben. Geinformeerd bij trainer: advies: nog een paar dagen gewoon laten relaxen..;laat hem genieten van de eerste lentedagen.. mss scheer ik morgen wel zijn hals. ik kijk uit naar de trainingsdriedaagse eind dze maand.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:07

ik vind ze ook niet minder waardig hoor, het zijn toppaarden voor bepaalde doelen. Ik ben er zelf gewoon niet zo van.

vandaag met Wolf naar mijn moeder gereden, heen weg ging niet zo lekker, niet om Wolf die liep keurig maar ik heb ergens mijn pinkie aangestoten oid, ik heb totaal niks gevoeld, ik zag opeens het bloed en hij hield ook maar niet op met bloeden dus mijn broek, laarzen, zadel en Wolf alles zat eronder _O- en toen moest ik halverwege ook nog eens nodig plassen :')

paar uurtjes bij mijn mams geweest (Wolf in het paddockje in de tuin) en daarna weer terug, in totaal 11km gereden

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:17

wow super goed van, wel vreemd dat je niet gevoeld hebt waar je je pink gestoten hebt..
Flanders horse expo was wel ok, maar heb al van verschillende bezoekers gehoord dat er wat meer en interessanter rasaanbod mag zijn. Ben dan ook van plan volgend jaar het ras Konik eindelijk eens onder het oog van de mensheid te brengen. Heb in belgie intussen 3 mensen die het zouden willen doen , maar zou natuurlijk graag meer gegadigden hebben. nu is het wel ontzettend duur om daar demo's te geven. Ik ga proberen de organisatie zover te krijgen dat ze overtuigd zijn dat het voorstellen van een "ander'" ras een keer interessant kan zijn en dat we dus niet of haast niets moeten betalen.
Wat wil ik voorstellen? Grondwerk, vhd , nhs en natuurlijk rijden ook, met onze koniks???
Met al dat lawaai etc weet ik niet of Juul het zal aankunnen, maar dat kan ik nog proberen en testen, zal zien, is volgens mij aan te leren. Ik ga zien hoe de training eind maart loopt en er dan op verder werken, maar in mijn hoofd heb ik al n idee: met n aangepast muziekje een soort VHD dans laten doen door bv 3-4 koniks, maar ook hun veelzijdigheid laten zien door bv een dressuurproefje, springproefje.... wat denken jullie??? ik twijfel nog op de lijn tussen niet :wel, omdat ik eignelijk niet wil dat men de konik massaal gaat aanschaffen als recreatiepaard..mar dat zal wel niet.. mensen zullen wel geinteresseerd komen kijken en er over praten maar de meesten zien zo'n dwergpaard toch niet zitten, weet ik intussen uit ervaring..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:35

Dat klinkt erg leuk ghashira! Hoop idd niet dat mensen dan massaal koniks aan gaan schaffen die vervolgens bij de slacht of in verkeerde handen eindigen als het toch niet het paardje voor ze blijkt te zijn. Maar dat valt hopelijk wel mee.

Wat leuk van Flanders Horse Expo, lijkt me echt leuk daar, maar idd zal best heel vermoeiend zijn 3 dagen lang. Ik ga idd vlakbij Equitana overnachten, ga samen met een vriendin heen, dus erg veel zin in. We hebben kaarten voor o.a. Parelli en daar heb ik zoveel zin in!! Lijkt me echt een gave ervaring.
Wat fijn dat het met Juul weer wat beter gaat, idd nog wat rust zal hem goed doen denk ik. En wat leuk van die rythmbead, staat hem vast mooi. Ik heb ook eentje voor Pumbaa, alleen doe hem niet heel vaak om bij hem, van het zomer wel weer, als die dikke vacht eraf is.
Juuls nek scheren lijkt me idd een goed idee, sneu als hij er zo'n last van heeft.

Met Pumbaa gaat het best redelijk nu. Hij loopt nog lang niet goed, maar met de pijn valt het wel mee volgens mij. Gisteren is hij helemaal tekeer gegaan, was een rare dag, hij was al heel onrustig toen ik aankwam, want de shet stond verderop in de paddock en daar kon hij niet heen, omdat ik hem in een heel klein stukje heb staan. De shet kon onder het draad door en zo verder de paddock in, maar had niet in de gaten dat Pum zich daar zo druk om zou maken. Hij kan hem immers wel zien en al het eten ligt in het kleine stukje paddock dus mijn shet zou daar toch weer heen moeten om te eten en drinken. Voor de beweging van de shet is het ook wel beter, die wordt echt tonnetje rond als hij in zo'n klein stukje paddock staat met geen beweging. Maar goed, dat heb ik dus nu allemaal weer veranderd en ze staan nu weer continu bij elkaar. Maar ik had Pumbaa gisteren alvast in de rijbak gezet (om even te grazen terwijl ik bezig ga met mest ruimen e.d.) en ik wilde de shet ophalen die nog achterin de paddock stond en Pumbaa flipte helemaal. KEIHARD galloperen en idioot doen in de rijbak, en vlak nadat ik de shet er weer bij had gezet ging het iets beter, maar was hij nog steeds heel onrustig. Pff, ik hield mn hart vast toen ik hem zo gek zag doen, heb wel gezien dat hij redelijk goed liep en echt een paar goede passen draf!! Met echt weer een beetje dat zweverige in de draf en beentjes mooi hoog op tillen, hij heeft zo'n mooie arabierendraf <3 . Maar natuurlijk liep hij daarna wel weer wat te kreupelen door dat hij zo gek had gedaan. Ondanks dit akkefietje, heb ik wel weer wat hoop gekregen dat het allemaal goedkomt met hem. Hij gaat iig vooruit nu ipv steeds achteruit en dat is al heel wat! Vorig weekend kon hij amper lopen en strompelde alleen maar en nu draaft en gallopeert hij alweer (nog niet goed hoor, maar wel vooruitgang). Morgenvroeg krijgt hij een ijzer onder en hopelijk gaat het dan allemaal nog beter. Hij sleept nog steeds wat met het been in stap, maar dat komt waarschijnlijk dat hij hem niet te ver op wil tillen, omdat het dan weer des te harder aankomt als hij het beentje weer neerzet. Ben zo blij dat er vooruitgang inzit en denk dat met veel en lange rusttijd het weer rustig kan helen. Weet nog steeds niet zeker of het door de scheur in zijn hoef komt, maar lijkt het wel op aangezien hij alweer iets beter loopt. Sorry voor mijn lange verhaal dames, maar zijn jullie weer even op de hoogte :)
Laatst bijgewerkt door nadine_yvana op 05-03-13 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:37

@Van: Wow 11 km +:)+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:43

lijkt me heel leuk om zoietss te doen ghashira maar België is toch net iets te ver vanaf hier :P

klinkt alsof pumba zich al heel wat beter voelt nadine, komt vast helemaal goed :D

en 11 km is niet zo ver hoor(vooral niet als je tussendoor een pauze van 4 uur houd :+) op een normaal tempo rij je dat in ander half uur.
we gaan wel langzaamaan steeds wat verder en ook wat harder, nu is ze al moe na 9km met 8,5kmph, met de wedstrijd in juli moet ze toch 20km met minimaal 9kmph kunnen lopen dus we hebben nog een lange weg te gaan maar we hebben nog tijd. Eind deze maand wil ik eens naar het grote bos rijden, dat is hier 5km verderop dus zit je al op 10km alleen al met de heen en terug reis.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:37

8,5 kmpu is al een behoorlijk tempo hoor. Als wij tochten deden van meerdere dagen, in het eifelgebied in duitsland bv, haalden we dat tempo niet. het is daar behoorlijk dalen en steigen, klauteren, af en toe stoppen om de kaart te bestuderen en soms ook al wel ns een stukje verkeerd rijden..maar ook best lange stukken draven als dat mogelijk was. We deden per dag gemiddeld 35-50 km... soms ook veel kortere stukken als er 2 goede overnachtingsplekken vlak bij elkaar lagen.. heerlijke tijden waren dat, grumgrum..met n kind van 5 kom ik er nu niet meer toe en dat spijt me wel heel erg. Hopelijk blijft ze ook van het paardenvirus gebeten en kan ze over een paar jaar lekker mee op tocht.
Als je het zo langzaamaan gaat opbouwen , komt het wel lekker. vind het trouwens super dat je dat allemaal alleen met haar doet, dat vergt toch wel veel vertrouwen van het paard in de ruiter... weet je nog een goed jaar geleden hoe het toen allemaal was??ik was nog volop bezig met pogingen om de staart van juul te kunnen vastkrijgen omdat die zo ellendig lang was dat hij erop liep..maar juul had nog geen zin zijn achterste te laten aanraken...laat staan een borstel over zijn lijf te laten strelen..van een zadel opleggen of over de baan gaan was nog geen sprake. bij jou was het ongeveer ook wel zo, dacht ik me te herinneren. En zie ons nu//jij rijdt met wolf lekker alleen de baan op, en ik doe met Juul ook al allerhande vhd, grondwerk, parelli, hij is slim en leert snel en zodra het 'quadtrauma' nog wat verder weg is, stijg ik ook weer op... lekker naar het bos... vandaag regent het hier, maar het is best warm(15°) en het is malse zachte regen..zoals wij belgen zeggen. Onze weides zijn gisteren met mest geinjecteerd, dus laat het gras maar groeien...haha..