Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Van schreef:klijndijk is hier dichtbij, kom er al sinds we paarden hebben, met mijn huisdieren kom ik er overigens niet, veel te duur
Wolf haar hals op dit moment
[ Afbeelding ]

Pumbaa heeft van 2010 tot 2011 tegenover de kliniek gestaan in Klijndijk. Wie weet heb je hem weleens gezien dan

( https://www.facebook.com/media/set/?set ... 283&type=3 )

Het zou mijn eerste paardje zijn (ik rij wel al 18j) en ik rij al 8jaar op haflingers.

al zullen ze qua karakter meer richting koudbloed gaan dan warmbloed(eigenwijs, nuchter) in eerste instantie dan, nu ik mijn merrie wat langer heb zal ik haar eerder vergelijken met een ezel dit omdat ze rete intelligent is, ik heb nog nooit zo'n slim paard meegemaakt(voor een paard dan
) daar komt ook die eigenwijsheid vandaan "waarom zou ik dat doen als ik er het nut niet van inzie" en daar zit ook het probleem, daar moet je mee om kunnen gaan. Al zullen er ongetwijfeld ook wel domme koniks zijn.
Ze is inderdaad wel prachtig
(maar jullie koniks ook allemaal
)
al is de ene konik de andere natuurlijk ook niet.
Maar konik is een speciaal ras en jammer genoeg zie je ze niet zo vaak
Maar dat vind ik juist ook leuk aan ze, heerlijk eigenwijs
Vind het echt een voorrecht om zo'n slim paardje te hebben.
)
en toen moest ik halverwege ook nog eens nodig plassen 
. Maar natuurlijk liep hij daarna wel weer wat te kreupelen door dat hij zo gek had gedaan. Ondanks dit akkefietje, heb ik wel weer wat hoop gekregen dat het allemaal goedkomt met hem. Hij gaat iig vooruit nu ipv steeds achteruit en dat is al heel wat! Vorig weekend kon hij amper lopen en strompelde alleen maar en nu draaft en gallopeert hij alweer (nog niet goed hoor, maar wel vooruitgang). Morgenvroeg krijgt hij een ijzer onder en hopelijk gaat het dan allemaal nog beter. Hij sleept nog steeds wat met het been in stap, maar dat komt waarschijnlijk dat hij hem niet te ver op wil tillen, omdat het dan weer des te harder aankomt als hij het beentje weer neerzet. Ben zo blij dat er vooruitgang inzit en denk dat met veel en lange rusttijd het weer rustig kan helen. Weet nog steeds niet zeker of het door de scheur in zijn hoef komt, maar lijkt het wel op aangezien hij alweer iets beter loopt. Sorry voor mijn lange verhaal dames, maar zijn jullie weer even op de hoogte

) op een normaal tempo rij je dat in ander half uur.