Marrit wat heerlijk, fijne lessen kun je vaak nog lang van nagenieten....en heerlijk toch die vooruitgang. Hier wisselt het nogal, soms links, soms rechts, pffff en vooral linksom heb ik moeite mijn rechterhand eraan te houden, maar ook hier oefenen we lekker door.
Met melody gaat het redelijk. Het ei is weg, verder is het been nog wel dik en warm, maar na het koelen gaat het duidelijk beter dus koelen we om de twee uur ongeveer. En vannacht gaat er weer ontstekingsremmende zalf op. Ik hoop zo dat hij zich verstapt heeft oid, dit is echt niet leuk. Kon er vannacht niet van slapen en dan een veulen met een dikke koker, wat natuurlijk logisch is na de castratie, maar ....wat een zorgen.
schirocco wat een ontzettend apart kleurtje! Echt heel gaaf om te zien En Punz, was kan die mooi lopen zeg Een valkkleurige connemara was vroeger altijd mijn droompony
Werken is ook zo wat als het zonnetje schijnt en het gras naar je lonkt.
Rozzy
Geplaatst: 11-03-16 09:07
Schirocco, dat ziet er fijn uit aan de dubbele longe! Ga je onder het zadel ook heel veel profijt van hebben en die andere foto... haha drakenpony.
Wat een fijn plaatje is het zo Punz! Echt leuk hoe goed Jou en Punz het oppakken.
Emmy, wat ontzettend vervelend van Melody!! Ik ga duimen dat het allemaal mee valt
Marrit, jullie komen er wel Als je nu al zo'n vooruitgang merkt gaat het straks allemaal heel snel. Knappe Lloyd!
Ik heb de afgelopen week fijn met griep op bed gelegen, gelukkig inmiddels weer beter. Gisteren is de dierenarts terug geweest voor Oriana; ze liep nog steeds slecht op de volte op het harde, nu zelfs ook met haar andere voorbeen. Keus tussen de medische molen of haar 6 weken op rust zetten en daarna weer evalueren. Gekozen voor de eerste optie: volgende week komen ze aan huis foto's maken van haar beide voorvoetjes. Ik weet liever waar ik aan toe ben dan dat we weer een aantal weken 'verliezen' zonder te weten wat er aan de hand is. Afhankelijk van wat er uit de foto's komt wordt haar beentje ook meteen op de echo gezet. Het opgelopen been was iets pulsatie te voelen en ook haar andere beentje begon wat pulsatie te ontstaan. De dierenarts verwachtte dat dit kwam door de extra belasting van haar goede voetje, maar voor de zekerheid behandelen we haar sowieso tot de foto's alsof ze bevangen is. Better safe then sorry!
Balen van Oriana. Is toch altijd spannend als ze wat mankeren en je weet niet wat.
Emmy hoe is het met de hakkie-tsjakkie-weg-zakkie jongeman? Been van Melody al weer wat dunner?
Toppie Marrit dat je lekker vooruit gaat.......vind je het toch niet ergens heeeeel erg leuk om 4tal te rijden?
Nog een ochtendje werken en dan vanmiddag richting Drenthe voor een weekendje centerparcs.
esje007
Geplaatst: 11-03-16 10:04
Scirocco: ziet er geweldig uit met die dubbele lijnen. Dat inspireert! Ik ga kijken of ik er vanmiddag ook mee aan de slag kan. Zal dan ook proberen om foto's te maken.
Beterschap voor Melody en Quira!
Rebel's been nog niet helemaal 100%, we hebben hem nu vierkant op ijzers ivm gevoelige zolen. Loopt niet kreupel of onregelmatig maar ook niet helemaal lossig, waarschijnlijk door gevoelige zolen.
Even een update. Met melody zijn been lijkt het weer goed te gaan. Vanmorgen nog wat dik, dus van 6-7 uur gekoeld. Daarna was het been koud en nog steeds wat dik. 7 uur naar buiten gedaan en net gekeken, maar het lijkt nog mooi dun. Duimen dat het zo door blijft gaan. Met onze kleine draak gaat het ook goed. Hij is erg vrolijk, maar zijn koker is wel erg dik, de arme schat. De veearts vertelde al dat het het dikst zou zijn tussen de drie en zes dagen na de castratie. Hij zit nu op dag drie. Verder heeft ie geen koorts, en druppelt er af en toe vocht uit. Dus dat is mooi.
Rozzy, wat vervelend. Ik wens je veel sterkte!
Rebel al wat beter gelukkig. Hopelijk loopt hij binnenkort met de ijzers weer helemaal goed als hij eraan gewend is. Heb je er ook zooltjes tussen? Of dat niet?
Change3x
Geplaatst: 11-03-16 11:58
Excuses voor mijn afwezigheid deze week.
Het was nogal hectisch en stressend. Mijn lieve Bosco zal vandaag of dit weekend vertrekken naar Brabant en daar in quarantaine gaan voor een maand.. Daarna zal hij vertrekken naar China, een hele wereldreis. Hij zal op een prachtige plek komen waar hij mag doen wat hij het liefst doet; mooi zijn en recreatief 'gereden' worden. Verder lekker in de wei en genieten van een luizeleven.
We zullen hem gaan missen..
Laatst bijgewerkt door Change3x op 11-03-16 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt
SkyMarian
Geplaatst: 11-03-16 12:01
Zo dat zijn de nodige veranderingen Elysa, maar het verbaasd me niks dat hij de interesse van het buitenland gewekt heeft. Jammer dat hij niet op NL bodem blijft, maar wat is er fijner dan een beetje mooi zijn en wat rondhobbelen.
Jemig wat een eind, helemaal naar China. Ik zou dat echt slecht verdragen. Wel fijn dat je hopelijk een mooi plekje hebt, maar recreatief? Vind hem meer het type sport. Zijn ze van china hierheen gekomen om te rijden, hoe ging dat in zn werk?
Marrit13
Geplaatst: 11-03-16 12:30
Nog best snel gegaan! Sterkte, maar het hoort erbij als je een pony te koop zet
Fijn Emmy, dan klinkt het als een aantikdingetje of verstapping. Hopelijk is dat het!
Hmm je hoort en ziet liever wat anders Rozzy, maar goed dat je meteen doorpakt met foto's! De duimpjes draaien ook hier.
Zat ook aan een zooltje te denken voor Rebel. Istie op zachte ondergrond ook zo?
Ria, Eline heeft de demonstratie "meelopen met je leerling en hand op zijn plaats houden" ook bij mij gedaan Ach en zo lachen we heel wat af en dat vind ik heel belangrijk met lessen.
Rosie doet ook al hogeschoolwerk zie ik Ze blijft mooi
Wij zitten op de boot naar Terschelling, lekker weekend uitwaaien in de natuur. Niet dat we die thuis niet hebben wonende aan de Veluwezoom, maar strand is toch ook heerlijk
curly2day
Geplaatst: 11-03-16 12:33
Emmy dat lijkt de goeie kant op te gaan, fijn !
Schirocco, oepsie even een miscommunicatie
Rozzy ziek geweest, nooit leuk, Succes met de pony, ook nooit leuk
Rebbel ook sterkte
En Bosco naar China .... heavy Dat lijkt me echt pittig als ik het op me zelf zou betrekken (weet ook niet of ik het zou kunnen). En enerzijds "jammer" voor de sport (promotie voor het ras) hier in ons kikkerlandje. Maar ook wel weer heel bijzonder helemaal die kant op. Heel dubbel in ieder geval, sterkte !
Marit: Blij dat ik niet de enige bent die hand in hand met EK aan het rijden is Je zou er wat van kunnen gaan denken!
Elysa: Gefeliciteerd met de verkoop van Bosco! Ik weet oprecht niet of ik het zou kunnen ( uberhaupt verkopen eigenlijk, maar dan naar China, waarbij je neem ik aan de kopers niet ontmoet hebt, vrees dat ik dat echt niet zou kunnen). Mooie promotie wel voor het ras in China, en ik ga er vanuit een mooie deal voor jullie. Kennelijk is er uberhaupt vanuit het oosten ( ruim nemen) wel belangstelling voor Nederlandse ponys: Pony van een bekende van me is recent verkocht naar Korea... Vond ik ook al zo heftig!
Maar goed: mocht je foto's krijgen van Bosco in China: plaats vooral hier!!
esje007
Geplaatst: 11-03-16 15:19
Bosco naar China! Tsjonge, wat een eind! Zat me net nog te verbazen over Rebel's naamgenoot van Inez die naar Spanje is verhuisd, dat vond ik al een heel eind weg! Mijn Rebel heeft nu idd zooltjes achter. Zal straks foto's maken,.
Allemaal bedankt! Hij is onderhand vertrokken naar Brabant. Natuurlijk een traantje laten vallen maar omdat ik weet dat hij het goed gaat krijgen voel ik me er dan toch ook wel prima bij.
Ik denk dat Bosco het niet erg vindt om geen sportpony meer te zijn, hard werken was niet zijn favoriete ding.