Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:40

Stomme telefoons ook....altijd te weinig ruimte voor veel filmpjes/ foto's. :roll: :D :D
Super leuk zeg. Lijkt alsof hij veel minder druk over de benen is geworden. :)

Nog een proefje geoefend? Aangezien de bak een 20*40 jasje heeft gekregen? :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:49

Nope, geen proef geoefend. Verder werken aan het rechtrichten was oa het thema.
Jou is zich mn veel meer gaan dragen, dat is het grootste verschil wat je ziet denk ik.

En het wat drukke wat je soms ziet is dan wat heetheid, die op zich niet zo toont, maar in het rijden wel heel voelbaar is, en zich dus ook wat uit in wat korter, hectischer stappen of draven ( waarbij hij dan in stap ook nog wel eens tactfouten kan maken, als hij écht net even te heet is.)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:41

Oh.. Zie nu pas je eerste reactie onder mijn eerste post SM.
Bak lag er itt tot gisteren ( want ondergesneeuwd) vandaag echt superfijn bij!

Jou heeft inderdaad een ander hoofdstel/ duitse neusriem. Dit hoofdstel is van Eline en was eigenlijk voor Ben bedoeld. Nu loopt Jou er mee, en hij loopt er superfijn op ( moet er zelf nog wel aan wennen......want eigenlijk (sorry Eline) vind ik zo'n lage neusriem lelijk.. Maar Jou loopt er fijn op, en daar gaat het uiteindelijk om!)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:35

SM: aan dat soort laarzen durf ik niet eens te denken! Wel gaaf, maar ik hou het bij saai zwart, anders voelt het als vlag op modderschuit.

ziet er goed uit met Rosie en Jou jou gaat steeds meer op Ben lijken met die patser bilpartij. (Hoop niet dat ik hier iemand mee beledig, want is juit positief bedoeld)

Ga paar dagen naar buitenland voor werk, dus ff stil hier.

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:40

Ik zal ons even voorstellen:
Mijn naam is Elise en ik ben over 3 dagen 15. Ik heb leren rijden op connemara pony's bij Hippisch centrum Westland die vroeger heel wat connemara's fokte. Daar werd ook Huckel gefokt. Eerst zou er een pony vanuit Ierland geïmporteerd worden voor mij maar mijn moeder was helemaal gek geworden op Huckel. Hij kon zo lief kijken :') Dus toen kreeg ik opeens het bericht dat ik een 3-jarige pony kreeg als 11-jarige :D

Huckel heet officieel Huckleberry Finn vernoemd naar zijn connemarakant. Hij heeft een New-Forester als vader. Hij is vaak de allerbraafste van stal maar op sommige momenten :') Je kan in ieder geval altijd lachen om hem. Inmiddels zijn we L2 dressuur, M springen en L SGW. Dat laatste vind ie echt helemaal geweldig (ik ook).

Mijn instructrice reed af en toe ook op Huckel en dat vond ze zo leuk dat ze nu ook een D-pony gaat aanschaffen als 'projectje'. Aangezien zij alleen dressuur rijd mag ik de pony leren springen *\o/* Dus ik stuur alleen nog maar connemara advertenties want dat lijkt me wel het makkelijkst :o
Dus als iemand nog wat weet :D Het liefst een jonge pony waar nog niet veel mee is gedaan.

Ik heb nu deze als favoriet <3 http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:20

SM wat een mooie laarzen. *D
SM hoe valt de bucas die jij de koopt hebt, vergeleken met de horseware amigo, weet jij dat (of iemand anders)? Misschien dat het wat voor Meallan is.

Punz, wat doen EK en Jou het goed samen. Fijn om naar te kijken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:35

Welkom Elise. Superleuk dat je mee komt kletsen en dat we je irl kunnen zien op het onck begreep ik. :) :D

Bucas is mij altijd goed bevallen. Had voor heksje een horseware amigo gekocht. Was nl. een stuk goedkoper. Binnen een week was de deken aan gort. Dus toch maar weer een bucas gekocht. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:10

esje007 schreef:
SM: aan dat soort laarzen durf ik niet eens te denken! Wel gaaf, maar ik hou het bij saai zwart, anders voelt het als vlag op modderschuit.

Tuurlijk wel. <<)
Tis toch ook wat hier hė. Een aap in een ferrari, een aap in een lada/range rover en een vlag op een modderschuit. _O- :D :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:46

Vanmorgen vroeg mijn bedje uitgestapt

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:13

Ohhhhh -O- -O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:38

Het zou je uitzicht maar zijn. :(:)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:25

Helaas aan alle mooie dingen komt een eind ....

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:22

Oh mooi plaatje!!!!! <3

Hier net een hele fijne les gereden, veel bezig geweest met mijn eigen houding en balans en erachter gekomen dat Melody ook heel fijn loopt als ik er niet de hele tijd naar kijk _O-
Na de les even rollen zonder deken en dan nog even uit je plaat gaan met het veulen samenAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:52

SM de amigo is nog steeds heel (afkloppen ). Maar we hebben nu een maat 183 cm. en die is een beetje groot (gekocht toen ze heel verrassend hoogdrachtig was _O- ). Dus dacht ik misschien past de 175 cm. ook wel.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:36

Wij hadden eergisteren een fotoshoot. Ik heb alvast een foto gekregen. Het was echt een knuffelbeertjeAfbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:05

Mooie foto gebokt!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:08

Riaik rij met eenzelfde neusriem. Toevallig gekomen toen ik nog met esteban bezig was en mijn eigen hoofdstel op zijn maat stond. Toen heb ik een mooi bruin hoofdstel uit de rommelbak van mijn stalgenootje geplukt. Was nog harstikke nieuw. Ik ging ermee rijden en vond hem erg fijn rijden maar verder stond ik er niet bij stil. Tot ik terug van hoofdstel wisselde. We gingen alle kanten op. keer gewisseld om zeker te zijn van mijn gevoel. er loopt zelfs een topic over op bokt over de lage neusriem.
Ik wil nooit meer anders. En vind hem ondertussen al mooi :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:55

Hier ook eens 2 knotten gedraaid pm te kijken of er nog wat vd manen af moet. Vind haar zelf veelste leuk met die dikke snollerige haardos. <3
Maar ik ben tevree. Als dit de maximale bol id knot is op deze een hele kambreedte kan ik daar prima mee leven. :+

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:22

Nice! Wat is jouw techniek? :')

Ah gebokt, wat een lieve foto!!

En ik zag Melody ook door het beeld vliegen *\o/* daar heeft ie ineens de puppylook weer te pakken <3

Met een beetje pech heeft Lloyd volgend jaar ook 183cm dekenmaat :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:27

Op de middelste foto is het net een jaarling emmy. <3

Superschattige foto gebokt. Kommaar door met de rest. <<)

Had van beide dekens mt 175 voor heksje. Pasvorm scheelde niet zoveel. :)

Ben het met je eens ria. Vind de lage neusriem meer dan lelijk, maar ach als Jou er toppie op loopt.,. Who cares. 8-)

Jaha de techniek. Vlechten. Elastiek vouwen. En dan hopseflops met naald en draad. :')
Heb het sneller gedaan dan uitgelegd. _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:28

Marrit13 schreef:
Met een beetje pech heeft Lloyd volgend jaar ook 183cm dekenmaat :')

:oo istie swangur?! :oo

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:06

Spieren <<)

(Zware botten :') )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:08

Gewoon vet dus. :7

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:11

Zware botten :+

Maar zit bij zn boeg wat strakker dus mss beetje aan het uitzwaren. Als ie nu stopt daarmee kunnen we nog 175cm hebben :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:12

In zijn dromen. :P

Nee joh...iemand moet de economie laten groeien. Dat wordt gewoon een 183 en daarna 190/195. <<)