Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:08

Nah, wat wij voor iets stoers gedaan hebben 8-) Had gereden in de bak (in de hagel, dat was al stoer) en wilde uitstappen richting de springjuf (route verkennen :') ) dus sjoksjok. We werden ingehaald door mensen, zo erg was het qua snelheid :)) Anyway, Lloyd strompelde mooi achter dat stel aan, prima. Einde vd weg gingen zijn links en wij waren al best ver van huis, dus ik dacht kan ik mooi blokje afmaken. Ik dácht dus dat ik een achteraf weggetje kon nemen door rechts te gaan en zo weer op stal te komen.

#fail
_O-

Ik kwam op de hoofdweg uit, met wegwerkzaamheden en andere obstakels. Weinig stoep, dus op de weg. Ja slik.. Proberen dan maar. Nou 1x omgedraaid, en 1x staken op de weg: voor de rest veel enge snurk dingen maar ik kon ons erdoor heen praten! Ik ben zo megasuper trots op ons *\o/*

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:09

WAUW wat GAAF!!!!! +:)+ *\%/* *\%/*
Brave druiloor dat het is. <3

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:38

Stoer Marrit!

Rebel was vandaag heel braaf. (Had mijn preek van gisteren mss toch indruk gemaakt).

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:08

schirocco24 schreef:
Curly..! Welke camera heb jij?? *-:) Prachtige foto..!

Ria wat fijn dat je zo vooruitgaat.

De fimlpjes van de lessen van heksje zijn trouwens super leerzaam. Die mogen vaker verschijnen hoor O:)

Ik heb een shoftshell broek van la valencio, en ik zweer er echt bij. Heerlijk warm en kan ook nog eens wat water hebben. Ook met rijden is het gewoon een fijn broekje. :))

Vandaag een meisje van stal gestrikt om eens wat foto's te maken. Dus plaatjes volgen nog! O:)

Een canon 60 D met een 70-200 2.8 lens

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:09

verder lees ik wel, maar is natuurlijk niet zo gezellig voor de familie als ik heul de dag achter de telefoon zit :-)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:12

Mooie filmpjes SM, net de laatste bekeken. Enne van die renkoekoek kan ik me een goede voorstelling maken ....

Stoer Marrit!

Rebel was vandaag minder rebels, fijn hoor. Af en toe even toespreken helpt.

Wij hebben vandaag een heerlijke tocht door het bos gemaakt en de anders zo relaxte melody had vandaag energie voor 10, pffff dribbelkont. Maar wat is ie braaf en wat heeft hij er plezier in, wordt je zelf ook vrolijk van en zelfs onze oude merrie krijgt het op dr heupen, flink de spurt erin af en toe

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:15

curly2day schreef:
Een canon 60 D met een 70-200 2.8 lens

Dat dacht ik al. Die heb ik namelijk ook. Wel een andere lens dan..
Foto's zijn aan het uploaden, duurt lang..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:39

Heerlijk als ze het zo naar hun zin hebben Emmy. Al kun je soms doodmoe worden van dat gedribbel. :')
Nog leuker is dat het oudje zich geroepen voelt om mee te doen. :))

Zijn het er zoveel Schirocco? <<)

Vanmiddag enorm decadent aan de keukentafel nieuwe laarzen op laten meten en besteld. Nu braaf 10-12 weken wachten. Geduld is niet mijn sterkste eigenschap. _O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:42

Ben heel benieuwd schirocco, we wachten geduldig....

SM, wat voor laarzen heb je besteld? Ik wordt nieuwschierig

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:43

Ja shoftshell is behoorlijk glad. Maar mijn broek heeft gewoon een leren zitvlak. :D Dus geen last van het gladde.

Nee valt mee een stuk of 10 O:) maar heb ruzie met de bokt upload :\

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:49

Paar foto's meer mag ook hoor. <<) Plaatjes zijn altijd goed. :7

Hou je vast Emmy. Als je de uitleg snapt mag je door voor de koelkast. _O-

Gaat een poging doen om uit te leggen hoe de laarzen er uit komen te zien. := :=

Paar 1 wordt exact zoals op de onderstaande foto.
Afbeelding

Met over de rits én veters een sluiting zoals de rechterlaars op de onderstaande foto.
http://static.wixstatic.com/media/8162e ... 00_jpg_srz

Sporenriempje in de kleur van de laars en de hakbeschermer in de kleur van de kap.

Paar 2 ( schaam me dood :') ) .

Wordt het zelfde model laars, maar dan in donkerblauwe lak.
Deze kleur dus.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5794F75B

Binnenzijde been en midden op de voet (dus alles behalve hak en neus) worden in gewoon donkerblauw leer.
Hier kan je wel mooi zien hoe het op de voet er uit komt te zien.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1773_o.jpg

De kap wordt in dezelfde vorm als de lichtbruine laars, maar dan in deze fancy croco uitvoering.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=575147DC

Prima te volgen toch? O:)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:55

Hahaha, ja hoor. Wordt mooi zeg!!! Leuk dat tegenwoordig zoveel kan! Erg luxe hoor!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:57

Vroegah haalde je gewoon zwarte laarzen en dan hield het op bij petrie, cavallo, derby en konigs. In een hele dolle bui kocht iemand bruine laarzen. :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:58

Ja klopt, dit is toch wel erg mooi, helemaal naar je eigen wensen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:00

Jups. Tegenwoordig kan je het zo bont maken als je zelf wilt. Heel bont dus. :)) :)) :')

Schirocco zijn de foto's al door de upload heen? :(:)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:06

Ohh... Ik ben heel benieuwd, graag foto's als ze af zijn.! 8-)

Fotospam *\o/*
Rosie liep weer lekker, in de regen en de hagel. Dus we waren beide behoorlijk nat. En Rosie was best een beetje moe voordat het droog was en er foto's gemaakt konden worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moe maar voldaan..! :')

Afbeelding
En nog tijd voor ontspanning :j
Afbeelding

Uiteraard weer trots op der..! (en ook een beetje ((((heel veel)))) op mijzelf :j _/-\o_

Heb de foto's via een externe site geüpload dus de kwaliteit is er niet beter op geworden ;(

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:09

Jaaaaa gelukt schirocco!

Mooie foto's, wat loopt ze lekker en dan die foto's aan het eind....lekker rollen, heeeeerlijk. Ziet er top uit hoor,mag je met recht trots op zijn...en ook op jezelf!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:12

Mooi hoor om te zien dat naarmate ze langer bezig is ze steeds iets meer welving in de rug krijgt. Mn op het lendenstuk wat best lastig aangezien ze vrij lang is in haar rug. +:)+ En uberhaupt ....stelletje bikkels in de hagel. Koude kledder op de rug. :brr: :D

Dat oog als ze op de kop ligt. _O- Briljant. :+

Komt vast wel beeldmateriaal tzt. :+

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:37

Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik dacht dat hier wel Ierlandkenners moesten zitten :o
Morgen gaat mijn instructrice kijken naar een geïmporteerde pony uit Ierland, zonder papier.
Hoe groot is de kans dat er connemarabloed in zit? Worden er wel eens andere rassen uit Ierland speciaal naar
Nederland gehaald?

Zijn jullie trouwens ook geïnteresseerd in een halve connemara? Met hem kom ik naar het ONCK maar weet niet of dit topic alleen voor 'echte' connies is := Anders kruip ik weer onder de meeleessteen :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:40

Ooooh die laarzen, pure liefde <3 Zo mijn stijl en ik weet dat EK wrs ook kwijlend voor haar schermpje zit als ze ze ziet :') welk merk is dit SM? O:) Ben benieuwd hoe ze zitten straks! Dus blauw paar voor dressuur en bruin voor springen?

Klinkt als een fris ritje Emmy! Leuk dat Melody zo extravert is, Lloyd wordt dat ook steeds meer.

Mooie plaatjes van Rosie! Wat gaat ze vooruit zeg :oo ik blijf haar een blikvanger vinden met die kleur, mooi!!

Klets gezellig mee H.lover!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:08

huckellover schreef:
Zijn jullie trouwens ook geïnteresseerd in een halve connemara? Met hem kom ik naar het ONCK maar weet niet of dit topic alleen voor 'echte' connies is := Anders kruip ik weer onder de meeleessteen :D

:oo :oo Denk d'rom dat je niet onder de meeleessteen kruipt. >;) :D :D :D

Over de import durf ik niet zoveel te zeggen. Was wel iets met het fokbeleid in Ierland. Heeft of Ria of Bar wel eens iets over verteld. :)

Merk is celeris.
Beide laarzen zijn voor de dressuur. 1 voor thuis, 1 voor op concours. :)

EK19

IK WIL DIE LAARZEN OOK..............
En inderdaad kwijlend vooral voor die blauwe. Laatst stond er op marktplaats een stel derby laarzen, donkerblauw,lak, croco en swaroski en in Dieren in mijn maten.... ik heb me ingehouden....

Punz

Huckellover: Welkom!! Ook met een halve Connemara kun je hier prima meekletsen hoor!
Mbt je vraag: handelaren kopen met regelmaat op veilingen Ierse ponys op die dan naar Nederland geimporteerd worden. Als daar dan geen papieren bij zitten, dan is het onmogelijk om te zeggen of daar Connemarabloed in zit

C2D: auw, auw, auw... -O- -O- -O-

Schirocco: Geweldige foto's, en stoer hoor, zo in dit weer aan het werk.

Mooi om te lezen dat Rebel vandaag minder Rebels was, en Melody is buiten duidelijk een echte cross connemara!

Marrit: Joh... dat vind ik dus écht STOER :oo :oo
SM: De Beter Presteren dag is ivm NK pony's dit weekend, en paarden volgend weekend uiteindelijk toch verplaatst naar juni. Maaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wij hadden onze eigen " Beter Presteren-dag:

Met Eline en Jou naar Ineke geweest, voor een lesje.. En johhhh dat was zo gááf. Jou heeft werkelijk zo geweldig gelopen!! Was zo mooi om te zien hoe Eline de aanwijzingen van Ineke direct kon oppakken en uitvoeren en dan het effect op Jou te zien. Op een bepaald moment liep hij gedurende één korte zijde een DRÁF... :oo :oo :oo Tuurlijk hopeloos te laat, dus dit niet op foto of film.. maar oohhhhh we werden er alledrie even stil van!! Zo ongelofelijk gaaf!!
Ik krijg nog foto's die met een echt toestel gemaakt zijn, maar hier alvast wat van mijn telefoon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens was er voor Eline de vraag of zei misschien op de bonte pony van Ineke wilde. Pony is nog niet zo lang onder het zadel, wordt onder begeleiding van Ineke door een jeugdruiter doorgereden, maar ze stuitten op wat problemen. Vandaar de vraag of Eline de pony vandaag wilde rijden, om te kijken hoe het dier dan zou lopen.

En.. pfff gewoon keistoer "Ja hoor... dat wil ik wel..." En dus húp, Eline op een bonte Welsh...
Daar natuurlijk ook foto's van gemaakt ( mag toch wel even in dit topic he?)
Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij heeft Eline er fijn op gereden, en van het hele probleem was niets meer te zien. Dus dat is dan mooi, dat dat dan helder is

Kortom...ik had een heerlijke dag, die zoals altijd op zondag begon met het inmiddels traditionele stal ontbijt, onder het toeziend oog van de stalkat:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Punz op 06-03-16 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:12

Oh heerlijk een middagje lessen bij Ineke. Zo tof is dat. :):)
Ben heel benieuwd naar de rest van de foto's. Geloof gelijk dat Jou weer een stukje verder verbeterde obv Ineke. :j Die bonte is zo'n leuk ding. :))
Sneeuw heeft ze iig weg kunnen slepen. Kreeg gisterochtend een appje van een witte bak. _O-

Hé Jou een andere neusriem gekregen?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:35

En.. .voor mensen die het leuk vinden: heb even contact gehad met Eline, en ze vind het ok dat ik wat korte stukjes film plaats. Ik moest het ivm geheugenruimte van mijn telefoon helaas kalm aan doen.. dus veel helaas niet vast kunnen leggen, maar het geeft een beeld van waar ze mee aan het werk zijn: