Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlwaysH schreef:Ik lees dit nu pas, maar dit is echt de grootst mogelijke onzin. De gemiddelde rijpaardruiter zit een stuk minder ontspannen op zijn paard op buitenrit dan wij op de renpaarden zitten. Van en naar de gallops is namelijk gewoon aan een lang teugeltje, koppie van 't paard naar beneden, lol maken met elkaar en zorgen dat het dier kan ontspannen.Hier ook niet makkelijk hoor. Het gaat wel, dus we oefenen, maar zit nog heel veel werk in.
Ik kijk juist naar mijn paard zelf (dus ook niet per sé het ras, naar de karakteristieken zijn natuurlijk herkenbaar), en daar hebben wij een fijne werkwijze in gevonden. En daar werkt juist dat rustig aan sjokken wel, en dat is ook ons uitganngspunt.
Maar vind het niet gek dat je niet sjoksjok naar buiten kan met een jong en nieuw paard. Zijn natuurlijk gewoon vluchtdieren dus dingen moeten ze leren vertrouwen.
Maar die jonge volbloeden worden niet ontspannen buitengereden. Dat zijn natuurlijk veelal ruiters die gewoon doorrijden en geen gelul. Zo zijn de meesten doorsnee ruiters niet. En met een eigen paard moet je daar vaak toch een hele tijd in groeien tot bepaalde streken en ‘enge dingen’ niet eng meer zijn, ook voor de ruiter (even mezelf als mooi voorbeeld, wat ik nu durf, durfde ik vorig jaar niet). Betekent niet dat je er geen braaf en rustig paard van kan maken. (Of juist niet, als je daar geen waarde aan hecht
).
We moeten gewoon effe beseffen dat we hier niet allemaal dezelfde werkwijze hebben, en dat ook onze paarden allemaal andere karakters en verledens hebben. En wat voor de een werkt, misschien helemaal niet fijn is voor de ander.
Desi_2409 schreef:Hahaha, I wish, maar een dekking van haar vader kan ik niet betalen (sterker nog, ik was al verbaasd dat ik haar kon betalen).Mkango: wat een prachtige "puppy" hoe oud is ze nu? en heb je haar zelf gefokt?
singa schreef:Nee, ik ga weer daarheen. Ze is ook al teruggetrokken uit de sport.Wat zien jullie paarden er allemaal goed uit! Mooie rijfoto's ook!
Gelukkig was je er op tijd bij, Euridicey! Blijft toch altijd schrikken, koliek. Hou ons zeker op de hoogte over de Wholegain, ik ben benieuwd. Als ik het zo lees is dat krachtvoer? Ik ben toevallig vanmorgen een zak Equifyt Zupa gaan halen. Dat is slobber, als extraatje dus, in de hoop ook wat meer vulling te creëren bij Cap. Ik heb de indruk dat hij nog meer ingevallen is t.o.v. zijn aankomst bij ons, ongeveer 3 weken geleden.
Knappe pup, Mkango! Hopelijk kun je haar snel bezoekenIs het de bedoeling dat ze op termijn met je meekomt naar hier? Of is dat niet zo gunstig voor haar carrière?
Desi_2409 schreef:Ja, Gentle Souls vader (Iffraaj) is ook de vader van Auroch.Mkango; verwant aan de mijne? wat leuk? wat zijn je plannen met haar dan? want die van mij was niet zo'n ster op de baan hahah
Desi_2409 schreef:Ziet er goed uit Eempje41! Jullie zijn een prachtige combinatie! Hoe lang heb jij hem al en hoe ben jij begonnen met "omscholen"