ik had een haflinger x duits rijpaard
en heb nu nog een kruising Arabier x Dartmoor Welsh x New Forest
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nientsje schreef:PrimaDonna_ schreef:@Nientsje: Gaaf beest he! Hij is ook van de eigenaar van mijn stal geweest, hij heeft er spijt van gehad dat hij hem uiteindelijk verkocht heeft. Wat wel heel jammer is, is dat de huidige eigenaar ervan niet wil weten dat hij half fries is...
Waarom niet? Is toch gaaf, zo'n mooie kruising haha.
Ik ben nu echt heel benieuwd hoe de mijne uit zal groeien haha
PrimaDonna_ schreef:Wij weten de reden ook niet, heb haar al eens een bericht via bokt gestuurd en via de site, wel gelezen maar nooit antwoord op gekregen.. waarschijnlijk heeft dit te maken met het deken, dat de mensen die hun merrie door hem laten dekken niet krijgen te weten dat het eigenlijk een kruising is..
addy<3 schreef:Ik meld me hier ook even
Heb 2 maandjes geleden een nieuwe pony gekocht
Een 3 jarige ruin van 1.35,5 maar het is een raadsel wat voor ras het is.
Hij staat bij het tinker stamboek ingeschrevenMaar is overduidelijk geen tinker.
![]()
Het is me tijdens het trainen direct duidelijk geworden dat er arabisch bloed in zit, hij geeft super makkelijk na en heeft een heel mooi rond sierlijk halsje.
Wat denken jullie?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Op deze foto vind ik het een beetje een nrps.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Eerste kennismaking met de rest, hij staat er een beetje raar bij
Heb zo niet meer foto's, moeten nog gemaakt worden
Het is een heel pittig ding met de training maar in de omgang wel een knuffel en rustig. De training die ik er nu mee doe is longeren en uiteindelijk wil ik hem aangespannen gaan gebruiken.
PrimaDonna_ schreef:Jeetje hij is al flink aan maat dan!
Wel fijn als hij wat aan de grotere maat gaat worden voor jou ivm je lengte, anders kan je zo mee lopen
Heel veel geluk met hem!
keona schreef:onze jaarling lusitano is ook 145cm dat is vrij groot voor een jaarling.maar het kan ook zijn dat ze dus na dat jaarbijna niks meer gaan groeien,zo heb je ook paarden die klein zijn met 1jr en dan nog flinke scheuten krijgen.dus daar kun je niks van zeggen.
bij onze jaarling hoop ik dat ze niet meer dan 15cm nog er bij gaat groeien en ze lekker tussen de 155/160 blijft,maar ja dat weet je nooit.
PrimaDonna_ schreef:Ik denk ook iets van nrps en arabier, maar dan zou ik foto's van onder het zadel moeten zien, ben hier ook erg benieuwd naar!
Het is wel een erg leuk ding! Mooi koppie zit erop