Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:44

Wat een goede daad heb jij verricht vandaag. Mooi is dat hè als iemand daar zo van kan opbloeien. :j
Stalgenootje had vorig jaar zomer ook af en toe een meidje mee. Och en die vond heksje zo leuk. Stuk kleiner dan de andere 9 op stal. Ideaal kinderformaatje. Ze heeft zich dik een uur lang laten vertroetelen met borstels en kammetjes. :))

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:16

Voorwaartse en aan de hulpen wordt nu goed getest in de nieuwe proeven, maar je hebt hele directe korte lijnen vanaf het L2. Ze hebben voor de nieuwe proeven uitkwamen gezegd, dat de verzameling echt pas gevraagd ging worden vanaf het Z.
Om sommige lijnen goed uit te voeren, vind ik dat je je paard/pony toch al redelijk verzameld moet hebben wil je dit goed uitvoeren. Met ponys zijn die lijnen te doen. Maar ik zit ook op paarden van plm 170m dus dan met die korte lijnen... Dus dat ligt dan een beetje dubbel voor mijn gevoel.
Maar verder geen problemen met de nieuwe proeven.

Fijn Mel!! Dus dat wordt weer lekker hobbelen en mee doen opt ONCK!!

IK STEM IN VOOR EEN DEELNEMERS FOTO 3 april!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:19

Ik vind die korte lijnen juist heerlijk. Denk dat we hetzelfde bedoelen hoor. Ik zie het meer in de bewoording gesloten en correct aan de hulpen. :)
Dit miste ik echt toen men vanuit het blauwe boekje langzaam overgingen op de proeven van 2011. :)

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:40

Wat een heerlijke filmpjes punz! Daar kunnen veel paarden wat van leren.

Hier zijn de connies ook allemaal zo gek op van die veel te schattige Pennymeisjes :D.

Grr ik ben nooit ziek en zit nu al vanaf gisteravond met koorts :+ morgen en het weekend weer werken dus hoop dat mijn lichaam toch echt een grapje maakt _O-

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:24

Ik denk dat ik ook maar eens een proevenboekje ga kopen . Ter inspiratie.
Wedstrijden zal ik niet rijden. Maar deze week toch al weer lekker 3 keer getraind en het gaat goed. Buiten wat stijfjes . maar dan kan alleen maar verbeteren als we weer meer gaan bewegen.

Ene eamonn was eerst echt ene hel in trailer laden. Ik zal hem dan ook nooit individueel op de trailer kunnen sturen. Daarvoor is zijn karakter te sterk.
bloed zweet en tranen heel veel tranen heeft het me gekost. Maar we hebben een gebruiksaanwijzing afgesproken en ons trailer trauma is voorbij.
binnen de minuut staat hij erop. Als het maar altijd op dezelfde manier gebeurd.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:53

Ik ga me zo dadelijk inschrijven voor het ONCK :D
Ik ga 2 proefjes B starten denk ik. Jammer dat ze geen parcourtjes 40/50 cm hebben. 80 is teveel van het goede :=

Vandaag met de les weer goed haar billen getraind. Haar achterhand word steeds sterker. Dus ze krijgt lekkere billen :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:03

In juni is er parcours. Dan kan je helemaal je gang gaan. BB is dan 60 cm heb ik me laten influisteren. :))

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:06

Wie weet :=
Morgen mag ze vrijspringen, eens zien wat voor techniek er in zit :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:39

Nah kom ik nog gewoon een knotjesfoto tegen. :))

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:57

Is idd 60cm Saams! Anders was het voor mij sowieso een no go :') Ik heb wrs volgende week mn eerste springles, ff kijken hoe 60cm vanaf de ponyrug eruit ziet O:)

Aaaah, mooi!!! <3 wat een popje toch, zeker met die knotjes :*

Ik heb net les gehad van juf EK. Ging goed! Ze kon gelukkig zien dat ik had geoefend _O- en ik denk dat ze dr nek ook wel verrekt heeft van het draaien, zo actief we tegenwoordig door de bak heensjezen _O- Hij heeft wel zn trukendoos van zolder gehaald, het loeder }> En aangezien ik geen sterruiter ben, trapte ik er al vrij vlot in haha! Maargoed, we blijven lekker doorrijden. Ik word zelfs beetje fanatiek O:)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:29

Ik wil me ook nog inschrijven voor onck. Het vervoer is alleen nog niet helemaal rond. Als we wel gaan wil ik 2 dressuur proeven doen en kijken of hij wat kan springen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:21

Saaams, leuk dat je mee doet met het onck! Ben benieuwd hoe ze het vrijspringen doet.

Heksje <3 ik ben nog steeds helemaal verliefd op de kleur van jouw tuig.

Leuk dat het zo goed gaat Marrit! En zelfs een springlesje staan!! :D

Vanmiddag is de dierenarts geweest voor de pees-check van Oriana, maar het is waarschijnlijk niet haar pees :+. Reageerde niet bij het knijpen en bevoelen van de pees en de dierenarts ontdekte een warme plek boven haar kroonrand, aan de buitenkant van haar voet. Stom dat we dat zelf niet gevoeld hebben, maar je bent zo gefocust op die pees -O- . Ze liep rechtsom op de cirkel op het harde niet goed, dus om andere dingen dan de pees uit te sluiten zijn we oa gaan verdoven: eerst alles onder haar kogel, waar ze nauwelijks beter van ging lopen. Daarna ook haar kogel en toen liep mevrouw wel goed.

Volgens de dierenarts opzich positief: als haar pees na zo weinig werk weer op zou gaan spelen is het de vraag of je zo'n pony dan nog aan het werk wilt hebben. Nu het iets anders lijkt te zijn is de kans groot dat haar pees daardoor gevuld is. Een week rust, koelen en metacam in de hoop dat ze zich verstapt heeft. Volgende week evaluatie: eventueel pees toch scannen, foto van haar voetje. Duimen jullie mee dat de dikkop zich "gewoon" verstapt heeft?

Sorry voor de lap tekst :+

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:10

Ik hoop dat het meevalt bij Oriana.
Rebel's been gaat de goede kant op. Gisteren voorzichtig een half uur gestapt op asfalt en harde paadjes in het bos. Met het tempo (stap) was Rebel het niet helemaal eens, maar verder ging het prima.
SM Ik ven jaloers op je mooie bruine tuig en je knotjes. Bij mij worden het meer worstjes -O-

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:33

*kruipt uit meeleeshoekje*

Waar is de wedstrijd 3 april?

*kruipt er weer in*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:05

Luttenberg
Dussss........ Uit de meeleeshoek............. en meedoen!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:07

PS Esje: Mooi dat het de goede kant op gaat met Rebels been. Ik hoop verder dat Oriana ook snel weer ok is!

Psps: Ik hoop dat het je lukt gebokt. Zou leuk zijn!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:07

Misschien iemand die het weet.
Iemand vroeg vanmiddag aan mij of ik haar chip al op mijn naam had laten zetten. Heh.
Nu heb ik even gezocht en dit kan toch alleen als ik paspoort op mijn naam laat zetten bij het stamboek? Of kan ik ook enkel de chip wijzigen? Straks raakt ze kwijt in het bos oid en dan denken mensen dat ze in ierland thuis hoort :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:15

Je kunt het paspoort op jouw naam laten zetten... chipnr gaat dan automatisch mee
Chip is niet te wijzigen, die geeft gewoon een code, die ook in het paspoort staat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:17

Aha dan is het duidelijk. Vond het al zo vreemd. :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:33

Tadaa, de mijne gaat morgen met de postduif mee (duimen maar dat ie niet kwijt raakt) :-)

Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:41

Ik vond het ook spannend om Rebel's paspoort op te sturen, want je weet maar nooit met de post... Maar ook wel fijn en heel erg Penny dat hij echt op mijn naam staat. Helemaal echt mijn eigen pony!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:43

Een paars paspoort! Mijn connies hebben een Iers groene. :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:43

Vanmiddag nog bijna vliegles gehad, in Ierland fietsen ze vast niet met honden naast de fiets in uptempo. Vooral honden wit met bruine vlekken en flaporen die wapperen bij tegenwind :-)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:45

Change3x schreef:
Een paars paspoort! Mijn connies hebben een Iers groene. :D

Goed kijken ;-)

Deze is ook groen hoor van origine :-)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:01

Wanneer je je pony over laat schrijven op jou naam, hou je dan wel dit paspoort of wordt het vervangen door een nederlands paspoort?