Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EllyC schreef:Wij hebben 2 projecten gehad.
De eerste een import ruim die al bol stond bij het zien van een dekje, is uiteindelijk Z dressuur geworden maar 1 of 2 x per jaar ontploft ie nog wel eens maar dat voel je aankomen. Verder super werkwillig en betrouwbaar.
De tweede was eigenlijk na een goede behandeling van de osteopaat in een paar weken weer ok.
De huidige hebben we verleden jaar gekocht als 2 jarige en zijn we nu langzaam aan het inrijden. Geen stap verkeerd.
Maar alle 3 introvert, dus goed opletten op de signalen die ze afgeven als ze spanning opbouwen en altijd voorzichtig op verschil in grond (kleur, structuur). Daar willen ze altijd even naar kijken.
Ik vind het een heerlijk ras dat meer bekendheid zou mogen hebben.
SkyMarian schreef:Ik herken ze ook deels als introvert. Al spreken de koppies van mijn merries boekdelen. Vooral echte binnenvetters. Waar ze aan de buitenkant ogenschijnlijk cool lijken loopt van binnen de spanningsmeter op. Dit wil nog wel eens resulteren in onverwacht stout of spooky gedrag.
Ze hebben tijd nodig en vooral alertheid op de kleine signalen.
Maar ze zijn zo verschrikkelijk ijverig, leergierig, slim. Oh en laat ik de eenkennigheid niet vergeten.
ConnemaraP schreef:Wat krijgt hij voor voer? En hoe lang staat hij buiten? Kan het zijn dat ie zijn energie niet goed kwijt kan? Die van mij wordt heel erg rillerig van de vitalbix daily complete.
Punz schreef:@Quinoa30:
Hoe is hij buiten?
Mijn merrie is in de bak extreem sensibel en ril om te rijden ( tenzij er hindernissen in de bak staan/ dan heeft ze alleen daar maar oog voor), maar buiten is het het fijnste paard wat je je maar voor kunt stellen
Maar voor dressuurmatig bakwerk dus gewoon echt geen geduld, veel te veel energie daardoor en daarom voor mij ook lastiger te rijden inde bak..