Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:08

Darkchrystal: wij zweren echt bij de anatomisch gevormde bontsingel van br! Hier ook eentje die zich overal op stuk loopt en een erg gevoelige merrie. Beide doen het hier super mee. Enkele pagina's terug heeft iemand ook advies gevraagd over een singel, daar kun je meer opties lezen.

Sm, ik geloof ook dat sinds 2 jaar het Ierse systeem ook in nl gebruikt wordt: dus klasses ipv premies? Jeetje ik heb echt het afgelopen jaar onder een connemara steen geleefd -O- bar of punz kunnen ons zeker weten redden!!! :o :D

Punz

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:20

Bij stamboek opname hanteren we inderdaad het Ierse systeem ( zijni we als dochterstamboek verplicht), en wordt een dier ingedeeld in klasse 1 of 2.

In de gewone daarop volgende keuringsrubrieken werken we vervolgens gewoon wel weer met premies.
Mbt stamboekopname werken we daarbij idd ook met liniair scores, waar paarden een bepaald percentage moeten halen om opgenomen te worden.

Het is vervolgens aan de dames/heren juryleden om een sterpredikaat te verlenen aan dieren die naar hun inzicht het ras goed representeren, dus voldoende rastypisch, goed en functioneel gebouwd met een goede, functionele ( niet perse 'overdreven' ) beweging en waarvan verwacht wordt dat het een góed fokdier is.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:25

Ah dankjewel punz, dat is duidelijk! +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:37

Graag gedaan!

En verder...Zo'n blik.... :

Afbeelding

Daar smelt je toch van <3

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:48

Wat een knappie is Jou toch! <3 zijn dat fijne dekens Ria? Kwa Connie pasvorm vooral?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:50

Lekker smoeltje !

Zijn de allerfijnste dekens Melanie!
Ik had deze voor Koss en heb er nu ook 1 voor Cezanne.
Oersterk en fijne pasvorm. Geen schuurplekken meer en het systeem met de verwisselbare onderdekens is heel handig.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:54

Klinkt goed! Dekens vinden waar hun brede hals en boeg in past is een ramp, daarnaast zakt alles hartstikke scheef... En oriana kauwt af en toe nogal graag op de staartflap van haar Connie partners en dat overleven mijn huidige dekens niet 1 keer :o

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:01

Deze ligt echt super recht. Ze kosten een vermogen dus aan te raden om ze 2ehands te kopen of wachten op een goede aanbieding.

Ik heb die van Cezanne van marktplaats gehaald. Was wel nieuw maar €100 goedkoper of zo
De onderdekens was ik in mijn eigen wasmachine. Ideaal.
Deken ligt nu voor het 5e jaar op en gaat nog jaren mee. Dus per jaar zijn ze niet zo duur!

Ken je deze commercial niet van Horseware? Connemara's in de hoofdrol
http://youtu.be/a32KbZ6pUOE

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:07

Ik heb deze deken destijds op aanraden van Bar gekocht , en echt ik zweer erbij! Nog nooit zo'n fijne deken gehad, en het liner systeem is geweldig !
Punz gaat komend najaar ( want volgende winter gaat zij mogelijk ook geschoren worden) ook zo'n deken krijgen

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:14

Ik heb er zelfs nog een rambo uit 2003 en die is nog steeds, warm, heel en waterdicht. Echt de investering waard.

Nu hier voornamelijk amigo's en sinds kort met liners ideaal!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:08

Heb sindskort naast de bucas ook een rambo (duo). Het is even wennen aan het hang en sluitwerk, maar het ligt super. :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:13

Ja hier ook de bucas in de kast, de regendeken vind ik daar echt fijn van.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:34

Met het graag wat op de kop lopen kan ik jullie geen ongelijk geven! Dit is vooral als ik hem een pasje wat meer voorwaarts wil rijden, dan komt hij snel wat te diep en gooit hij zijn achterbeen naar achteren ipv naar zich toe.

Als hij in een 'normale' houding loopt dan valt hij (gelukkig) al veel minder naar voor. Maar daarvoor zijn we ook bezig met z'n achterkant aan het werk zetten, zodat hij ook wat meer zakt. De puppyhobbeltijd is voorbij voor Bossie. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekkerding is Jou! :j

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:42

Thanks voor de aanvulling Elysa vanuit jouw oogpunt. Jij bent degene die er op zit en het kan voelen. :j
Maar dat was idd het beeld wat de foto's gaven. Neemt niet weg dat het nog altijd een fijn beeld is om te zien.
Bosco moet gewoon niet miepen, maar lopen. ~~}>

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:51

Het is niet dat wij het er zo ff uitrijden nl. _O- Vind deze plaatjes ook weer heel ander beeld geven :j <3

Oriana was donker zeg! Zo grappig dat dat zo kan veranderen! En toch... Ik ben nog steeds van de bruin :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:52

:')

Ik kan het er zelf ook moeilijk uitrijden dus dat scheelt. _O-

Maar thanks. :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:42

Ach dat fiks jij toch zo effies. :))

Het viel me op, omdat we met heksje met exact dezelfde arbeid bezig zijn. :j
Zij wordt alleen niet traag als ze teveel op de voorhand kukelt, maar heel hectisch en druk in haar beweging. Met als gevolg dat er tactfouten in sluipen. Wel hilarisch trouwens hoe snel ze de een na de andere poging kunnen ondernemen om voor zichzelf een zo comfortabel mogelijke houding te vinden. :')

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:21

Mooie plaatjes weer !

Mailtje gestuurd naar het stamboek, Karel staat nog niet op naam en gelijk maar lid geworden van het stamboek. En een poging doen om eind augustus naar de keuring te komen. Moet wel werken, dus eerst maar eens vrij regelen en hopen dat ponylief tegen die tijd een beetje in keuringsconditie komt :-)
Laatst bijgewerkt door curly2day op 01-03-16 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:23

Oh wat gaaf c2d. *\o/* *\o/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:03

Nou de nieuwe proeven staan online. Kan het daadwerkelijk proefgericht voorbereiden voor april beginnen. :)
Nu nog blijven focussen op het door mijzelf gestelde doel (wel effies met de juf afgestemd of zij dat ook een strak plan vindt) en er geen extra doelen bij bedenken. <<)

BB proefjes (of ga je een B proefje rijden) zien er eigenlijk ook wel heel erg leuk uit Marrit. :j

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:07

Waar heb je die gevonden SK?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:07

De KNHS site wil bij mij niet laden. Zal wel overbelast zijn. :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:08

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:11

Vreselijk die site van de knhs altijd .....

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:29

Ohja nu je het zegt ken ik die commercial inderdaad Bar :D

Dan wordt het tijd om marktplaats af te gaan struinen naar dekens :j

Ziet er goed uit Elysa! Knappe Bosco.

Leuk Marieke! Ben benieuwd hoe Karel het doet op de keuring.

Eindelijk de nieuwe proeven! Halsstrekken op de diagonaal in het L1.... Ik zie ons al slingerend als een dronken Brit over de diagonaal zwalken _O-
Ik begreep dat je nu ook flexibel mag starten met dressuur, dus ik mag met winstpunten in de L gewoon B starten... Misschien wel slim aangezien onze laatste wedstrijd (buiten het onck) in 2011 was :Y)

De kracht van de connemara trouwens: aan het halthouden zijn tijdens de training, waarop de stalkat besluit ook graag een ritje te willen maken en zo vanaf de grond op de pony springt 8)7 brave Don....