Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:08

Ik zou het idd lekker zonder proberen Saaams, Lucky van ons was ook net een Hackney met zn ijzers en die loopt nu al een hele tijd zonder, helemaal top! Loopt vaak op het harde maar nergens last van qua slijten. Hij heeft toch wel een tijdje met ijzers gelopen (jaar of 4/5?) en nu al zeker 5/6 jaar zonder. Met oudje hebben we het ook geprobeerd, dat was geen succes :+ die kan echt niet lopen zonder ijzers en voetjes slijten dan te hard dus die staat rondom op ijzers.

Je kan altijd nog een lichter ijzer nemen als het niet gaat, waar de dravers etc ook mee lopen die wegen echt heel weinig en zijn ook dunner.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:52

Wat een mooi beest toch Feline: zoveel power! :~

Saaams

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:53

Staat op blote voetjes. :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:00

Heerlijk saams, dus de smid vond het ook wel een goed idee? Ik ben benieuwd of ze er anders door gaat lopen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:02

Afbeelding

Eindelijk weer aan het werk na die natte zooi

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:04

Ja, smid vond prima.
Hij zei wel dat hij niet verwacht dat het haar knie actie verminderd.
Waren geen zware ijzers, hij heeft ze bewaard en houd het in de gaten als het niet gaat kunnen ze er weer onder. Ijzers waren na 8/9w haast niet versleten.
Er moest wel ruim een cm af bij de voorbenen, hij heeft ze ook iets langer gelaten.
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:14

Die tenen zien er al veel beter uit. :j Fijn dat de smid open stond voor het verwijderen van de ijzers. :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:16

Ziet er inderdaad al beter uit, mooie voetjes !

Nikita loopt er aardig overheen, mooi dier !

Verder heb ik leuke filmpjes van het demo team gezien, veel gelezen maar weinig onthouden SORRY :-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:55

Zo dat is flink opgedroogd bij jullie c2d. :j Ze doet het echt leuk hè?

Kiet is zo te zien echt een robuuste connemara of vergis ik me dan? Enneuh wassen....totaal overbodig bij een schimmel toch?! O:)

Heksje vanavond ook maar even aan de longe knuppen denk ik. Morgen mag ze haar sputters springkunsten weer vertonen. :D :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:23

Feline, wat een heerlijk beest! <3

Iedereen weer lekker bezig, pony van Saaams weer mooi op de voetjes!

Die van mij staan wel op ijzers.

Hier weer fijn gereden vandaag! Begonnen in de buitenbak maar die was achterin toch nog te hard, dus toen naar binnen gegaan. Met Bosco bezig om het vanuit heel veel tempowisselingen van achter wat actiever en sneller te krijgen, nog veel werk maar dat gaat goedkomen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:56

Mooie voetjes saams!

Heerlijk dat je lekker weer bezig kunt na het natte weer. Hier schijnt de zon ook zo heerlijk.

Change wat zit je er toch gruwelijk netjes op!

Ik heb net weer een les gehad en erg bezig geweest met mijn eigen balans, pffff dat viel niet mee, maar wel een goed gevoel aan de les over gehouden. Wil zo vreselijk graag mijn balans en zit verbeteren, maar of dat ooit gaat lukken....volgens fysio wordt ik al wel sterker, dus dat geeft toch hoop. We blijven maar vooral genieten.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:46

Bosco loopt zo lekker en wordt steeds knapper! Iemand die ik ken zocht nog een leuke pony, dus ik had hem getipt hahaha :).

En SM Kiet is inderdaad erg robuust, want nu is ze niet te dik en ze blijft echt huge. Zeker vergeleken schattige connieponnies is Kiet echt een conniepaard met extra breedheid. Al haar veulens zijn wel weer veel smaller opgedroogd :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:52

Nikita is wat meer het ouderwetse type, net als mijn 27 jarige buffel :-)

Afbeelding

De winter door op 1/4 basisbrok :-)

Emmy, bikkel hoor, ik rijd tegenwoordig alleen maar buiten, om dit soort zaken te vermijden :D
Ziet er netjes uit change, je hebt een mooi stel /3 /3 onder de bips

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:16

Change qat ziet het er goed uit en wat heb je een mooie pony

Finnin staat niet op ijzers dat vind ik voor hem niet nodig tenzij wij wedstrijden gaat rijden met springen.

Hilde3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:28

Saams, ben benieuwd hoe het gaat zonder ijzers! Toen Lizzy nog wedstrijden sprong stond ze wel op ijzers, alleen kreeg ze toen makkelijk wat vocht in haar beentjes. Nu staan ze hier allemaal op blote voeten!

Lekker he Curly2day dat het eindelijk weer wat droger is! Hier is de bak gelukkig ook goed gedroogd. Ik ben bang dat we vanaf morgen weer wat meer pech hebben met het weer.

Leuke foto's Change! En fijn dat je een goed gevoel over hebt gehouden aan de les Emmy. Heel herkenbaar dat ideaalbeeld van een goede balans en houding wat je echt niet zomaar voor elkaar krijgt.

Oriana en Don zijn ook wat meer ouderwetse robuuste connemara's, daarnaast zijn ze nu natuurlijk ook gewoon echt te dik. Maar daar wordt aan gewerkt :o

Hier vandaag van het zonnetje genoten en met Lizzy en Don gereden! :) Ze deden het allebei goed, daarna met beide een stukje buiten uitgestapt.

Afbeelding
Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:39

Fijn dat het overal beetje opdroogt en het zonnetje te voorschijn komt.
Rebel staat net voor het eerst in zijn leven (voor zover ik weet) voor op ijzers. In de winter staat hij overdag deels op harde ondergrond. Eerdere winters geen last van gehad, maar nu in sleten de hoeven te hard waardoor ze gevoelig werden. Maar in voorjaar gaat hij op blote voeten verder.
Gisteren had hij en beetje dikke kogel achter...waarschijnlijk door misstap met spelen met zijn matties. Hopelijk valt het mee! Mag hij nu eventjes niet mee stoeien en alleen aan touwtje stappen op de weg.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:33

Fijne plaatjes elysa. Klopt het dat hij zich qua houding zich nog wat in een voor hem comfortabele houding lijkt te verstoppen? Gevoelsmatig zou hij (voor mij....en wie ben ik :D ) net een tikje verder omhoog mogen qua hals. :) Zou wel weer eens een filmpje van die knappe meneer willen zien. :j

Ik hou wel van het robuuste. Dat was voor mij ook wel de twijfel of heksje genoeg zou zijn voor het stamboek. Zij is gewoon nog een afgekloven kip. :')
Ben wel benieuwd wat voor een score je moet behalen om het sterpredikaat te verdienen? De omschrijving op de site is nog vrij algemeen. Moet je een bepaald % halen?

Dat moeten fijne ritjes geweest zijn in het zonnetje Hilde. {:}

Hopelijk is de kogel snel dunner Esje. :)

Bij heksje aan de voorbenen de spoilers wat kleiner gemaakt. ( thanks marrit voor die vergelijking....blijf 'm briljant vinden :') )
Verder beetje aangeteut en wat wintervacht aan mijn eigen trui geplakt. :roll:

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:39

Niet de hals wat hoger, maar de bips wat lager bij Bosco :+ hij mag meer gaan zitten. Maar dat zal ie wel lastig vinden :D Ik kan het zelf helemaal niet (viel er vd week bijna af in galop buiten dus over balans gesproken :') ) dus ik vind het al knap zo! Mooi dier <3

Lloyd heeft patent op spoilers, in de winter zijn het dubbele geworden :D ik hou ervan en hij heeft ze ook in mooie kleur, gestroomd lijkt het wel.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:43

Ik vind Don echt een prachtig dier trouwens! <3 Ben toch wel echt fan van bruin wat dat betreft.

Morgen weer springfillempies van de witte heks uit het westen? *\o/* ik heb donderdag weer les, van EK, want het gaat regenen :)) vaste prik.

Kareltje wordt ook mooier met de dag, Curly! Komen spiertjes op!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:45

In de winterdag zijn de spoilers extra lang en dik ja. ^)
Bij heksje zie ik ze graag spontaan verdwijnen. :))

Om effies eigenwijs te doen. Bipsje mag zeker ook nog wat zakken, maar om daar te komen zou ik voorzichtig aan de hals wat mee naar boven nemen. Anders kukelt hij ws over de voorbenen en gaat vertragen of hij wordt kort en hectisch in de gangen. Maar goed tis makkelijk loelen met je gat op de bank kijkend naar een stil beeld. :D
Maar ben zeker benieuwd hoe het voor jou aanvoelt Elysa, uit ordinaire nieuwsgierigheid en niet vanuit de kritiekmodus. :)

Als de bak niet bevroren is en ik geheugen heb vrij gemaakt op de foon misschien wel. :)
(Westen??? Denk eerder zuid-oosten vanaf de dierentuin gezien :)) )

Och ja de ik heb les en het weer werkt niet mee variant ..... -O- :')

Hilde3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:51

SM, volgens mij moet een merrie voor het sterpredikaat geen bepaald percentage halen. De betere merries, die goed rastypisch zijn en daarbij goed bewegen krijgen een sterpredikaat. Eigenlijk de merries die ze graag voor de fok zien volgens mij.

Dit was Oriana als 3-jarige op de keuring. Zij is toen uitgeroepen tot stermerrie. Vooral het Ierse jurylid was toen helemaal weg van haar, omdat ze wat meer het ouderwetse type heeft en daarbij heel ruim is in haar beweging. Afbeelding

Dankjewel Marrit! Zelf vind ik bruin inderdaad ook erg mooi, al ga ik schimmels vanzelf leuk vinden als er zulke lieve schimmeltjes op stal staan :j haha die spoilers, die heeft vooral Don ook zo erg in de winter ja. Ik zal voor je duimen dat het donderdag alsnog gewoon droog is haha

Sprinfilmpjes van heksje zouden leuk zijn *\o/*

Esje hopelijk valt het mee en is het been zo weer dun!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:54

Wat ik begrijp op de site is dat het een exterieurkeuring is en beweging dan niet wordt meegenomen?
Maar ik neem aan dat je een bepaalde grens trekt. Bijv. minimaal 80 of 85%??? Geen idee hoor.
Prachtige merrie trouwens. :~ :~

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:00

Ik was vooral een erg verbaasd baasje toen de jury mij ineens kwam feliciteren, snapte er totaal niks van :') , pas toen mijn moeder als een bezetene begon te klappen, lachen en STERMERRIE begon te roepen viel bij mij het kwartje *\o/* . Ik weet niet zeker of de beweging hier in meegenomen wordt, maar ik weet dan weer wel dat Lizzy een 2e premie kreeg als 3 jarige omdat zij tekort schoot in haar beweging. Op mijn keuringspapierje staat alleen aangekruist wat de jury vond van haar exterieur in de zin van: "goed", "voldoende" of "zeer goed". Oriana scoorde daar wel allemaal bovengemiddeld, dus het zal best in percentages uitgedrukt kunnen worden. Snappie? :D

Ik lees trouwens nog steeds mee, maar aangezien ik bijna 24/7 met Hilde samen ben post zij ook vaak onze avonturen en reageert op iedereen :+ haha
Laatst bijgewerkt door Rozzy op 29-02-16 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:02

*mag ik hier nog heel even inbreken*

(geniet altijd van jullie prachtpony's)

welke singels gebruiken jullie? mijn pony(tijd terug foto hier geplaatst)is beetje connie look-alike, en buikig, rondgeribd....lastig met singels, loopt zich op alles kapot/drukkingen...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:05

Bij de premies wordt de beweging idd wel meegenomen. :j
Vorig jaar kreeg je cijfers op de verschillende exterieur onderdelen, vandaar mijn gedachte voor een bepaald %.
Bar of punz kunnen vast meer vertellen hoe het zit. Tenminste dat hoop ik. :')

Qua singels voor zowel dressuur als het springzadel heb ik een airoformsingel van thorowgood.
Moge duidelijk zijn dat de mijne geen ronde rib heeft. :')